Beginner-aandeel
TIP
Beginner-aandeel
Hallo,
Welk aandeeel koop ik best als beginnend belegger?
Thx,
JL
Welk aandeeel koop ik best als beginnend belegger?
Thx,
JL
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Beginner-aandeel
een virtueel.
Een schaduwportfolio samenstellen met bestaande aandelen / fondsen zonder ze echt te kopen.
Bv op :
http://www.morningstar.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Op www. mijnkapitaal.be kan je info over samenstellen en beheren van fondsenportfolio vinden
Eerst een beetje leren met virtuele portfolio
Een schaduwportfolio samenstellen met bestaande aandelen / fondsen zonder ze echt te kopen.
Bv op :
http://www.morningstar.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Op www. mijnkapitaal.be kan je info over samenstellen en beheren van fondsenportfolio vinden
Eerst een beetje leren met virtuele portfolio
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 1 augustus 2012, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik stel me de vraag of iemand die dergelijke vraag stelt, wel aandelen moet kopen. Maar soit, ervan uitgaand dat je de risico's begrijpt en voldoende financiële basis hebt om voor aandelen te kiezen, een poging.
een lijstje met een serieuze home bias:
BRK-B
Elia
Belgacom
Bois Sauvage
RD Shell /BP
Bank of America
Dit zijn dus aandelen waarvan het de moeite is om eens goed te bekijken. Zoiets als beginnersaandelen bestaan niet, maar de eerste twee zijn behoorlijk stabiel te noemen. Elia is eigenlijk een halve obligatie (zoek maar eens uit hoe de winsten worden gemaakt). Berkshire (BRK) is op zich ook al behoorlijk gespreid. Belgacom moet het van het (wellicht dalend!) dividend hebben.
De beste investering lijkt me echter wel je eens goed in te lezen.
een lijstje met een serieuze home bias:
BRK-B
Elia
Belgacom
Bois Sauvage
RD Shell /BP
Bank of America
Dit zijn dus aandelen waarvan het de moeite is om eens goed te bekijken. Zoiets als beginnersaandelen bestaan niet, maar de eerste twee zijn behoorlijk stabiel te noemen. Elia is eigenlijk een halve obligatie (zoek maar eens uit hoe de winsten worden gemaakt). Berkshire (BRK) is op zich ook al behoorlijk gespreid. Belgacom moet het van het (wellicht dalend!) dividend hebben.
De beste investering lijkt me echter wel je eens goed in te lezen.
Fortis en Dexia waren vroeger ook zo'n goede-huisvader-aandelen.
Alles is relatief.
Wil je goed slapen, blijf er dan van af.
Deze die geld hebben gewonnen met aandelen hebben al alles verpast terwijl jij aan het kopen bent.
Het gaat er niet eerlijk aan toe in de beurswereld. Het is bedrog en oplichterij.
Alles is relatief.
Deze die geld hebben gewonnen met aandelen hebben al alles verpast terwijl jij aan het kopen bent.
Het gaat er niet eerlijk aan toe in de beurswereld. Het is bedrog en oplichterij.
Een holding lijkt mij een risicospreiding. Maar hoe zit het eigenlijk bij deze, wat zijn de voordelen en nadelen.esperto schreef: Bois Sauvage
De koers is de laatste tijd gevoelig gedaald, zit er geen rechtszaak aan te komen.
Iemand die weet hoe het precies allemaal zit en welke verwachtingen we bij Bois Sauvage kunnen hebben.
-
anonymous6
Bois Sauvage: "de koers is de laatste tijd gevoelig gedaald"
Nee hoor. Alleen heeft elke aandeelhouder per aandeel 25 € teruggestort gekregen op z'n rekening.
Doe bij de huidige 165,5 die 25 weer bij, en je zit op een koers van 191 €. Dat is terug het niveau van september vorig jaar, de crisis (okt -> jan) is volledig verteerd.
Nee hoor. Alleen heeft elke aandeelhouder per aandeel 25 € teruggestort gekregen op z'n rekening.
Doe bij de huidige 165,5 die 25 weer bij, en je zit op een koers van 191 €. Dat is terug het niveau van september vorig jaar, de crisis (okt -> jan) is volledig verteerd.
Mag ik zeggen dat ik dat een belachelijke uitleg vind ?Lukske schreef:Fortis en Dexia waren vroeger ook zo'n goede-huisvader-aandelen.
Alles is relatief.
-
JurgenG
Ja, vind ik ook!
'Beginners-aandelen' bestaan niet, maar het belangrijkste is om goed je huiswerk te maken en iets te kopen waar je zelf in gelooft.
'Beginners-aandelen' bestaan niet, maar het belangrijkste is om goed je huiswerk te maken en iets te kopen waar je zelf in gelooft.
GIMV.
http://www.trivano.com/aandeel/gimv.34.index" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trivano.com/aandeel/gimv.34.index" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk mag U dat zeggen.Al Fonds schreef:Mag ik zeggen dat ik dat een belachelijke uitleg vind ?Lukske schreef:Fortis en Dexia waren vroeger ook zo'n goede-huisvader-aandelen.
Alles is relatief.
Of dat waar is, is een andere vraag natuurlijk.
Als er een famillie De Guch.. en zijn gerelateerden daags voor een aandeelcrash zonder limiet alles verpatsen dan wil dat zeggen dat er mensen zijn die meer weten dan een ander. Dat is niet eerlijk.
Dat is natuurlijk maar een voorbeeld maar dat wil wel zeggen dat hij, onrechtstreeks, in de zakken van een ander heeft gezeten nl deze die dat niet wisten van de aandeelcrash.
En dat is nu een zaakje die is uitgekomen...hoeveel zijn er die niet uitkomen.
Om maar te zwijgen van alle manipulaties die gebeuren.
De beurs is een vuile zaak. Het is bijna een een soort italiaanse maffia geworden (ze hebben er waarschijnlijk zelfs heeeel veel geld staan).
Als je kunt bewijzen dat het tegendeel waar is zal ik met plezier mijn mening herzien.
Da's wel een ferm staaltje van een vooroordeel.
Als er bij jouw in de buurt ooit eens iemand betrapt wordt op diefstal dan mogen we dus stellen dat het in jouw buurt allemaal dieven zijn en een hele gevaarlijke buurt: ze pikken daar de centen uit je zakken.
Ik ken iemand die als kind in het water is gevallen: met als gevolg nu een panische angst voor water. Toch stond die persoon erop dat zijn kinderen van jongsaf leerden zwemmen ( wat hij nog altijd niet kan ): niet halsoverkop of erin gegooid, maar op een bedachtzame manier. Hier op het forum ( en elders ) is al dikwijls geopperd dat men zijn huiswerk moet maken. Dat hadden al diegenen die nu komen klagen over de banken absoluut niet gedaan: ze kunnen dan kwaad zijn op de bankiers ( want ik maak geen fouten, 't zijn die anderen... ) maar die hadden dat ook nog nooit meegemaakt.
And last but not least: die Karel die je vernoemt, die werkte niet op de beurs... In feite heeft hij die "beursmensen" dus opgelicht ?
Als er bij jouw in de buurt ooit eens iemand betrapt wordt op diefstal dan mogen we dus stellen dat het in jouw buurt allemaal dieven zijn en een hele gevaarlijke buurt: ze pikken daar de centen uit je zakken.
Ik ken iemand die als kind in het water is gevallen: met als gevolg nu een panische angst voor water. Toch stond die persoon erop dat zijn kinderen van jongsaf leerden zwemmen ( wat hij nog altijd niet kan ): niet halsoverkop of erin gegooid, maar op een bedachtzame manier. Hier op het forum ( en elders ) is al dikwijls geopperd dat men zijn huiswerk moet maken. Dat hadden al diegenen die nu komen klagen over de banken absoluut niet gedaan: ze kunnen dan kwaad zijn op de bankiers ( want ik maak geen fouten, 't zijn die anderen... ) maar die hadden dat ook nog nooit meegemaakt.
And last but not least: die Karel die je vernoemt, die werkte niet op de beurs... In feite heeft hij die "beursmensen" dus opgelicht ?
-
anonymous6
Alleszins een goede start om te beleggen op de beurs, is beseffen dat je het systeem niet gaat kloppen.
Ik ben het in zoverre eens met Lucske dat ik inderdaad vind dat er zaken gebeuren die niet correct zijn. Dit gaat hand in hand met het opkomen van “nieuwe technieken” zoals het shorten, futures, swaps etc.
Op dit moment hebben partijen veel belang bij een hevig schommelende beurs. Of ze nu 2% stijgt of 2% daalt op ’n dag, met beiden is grof geld te verdienen. Maar als ze een dagje vlak blijft, is dat ’n pak minder.
Voor mij mag er een definitief en permanent verbod op shorten komen zodat de beurs terugkeert naar haar essentie: bedrijven die kapitaal ophalen bij een publiek dat erin gelooft.
Ik ben het in zoverre eens met Lucske dat ik inderdaad vind dat er zaken gebeuren die niet correct zijn. Dit gaat hand in hand met het opkomen van “nieuwe technieken” zoals het shorten, futures, swaps etc.
Op dit moment hebben partijen veel belang bij een hevig schommelende beurs. Of ze nu 2% stijgt of 2% daalt op ’n dag, met beiden is grof geld te verdienen. Maar als ze een dagje vlak blijft, is dat ’n pak minder.
Voor mij mag er een definitief en permanent verbod op shorten komen zodat de beurs terugkeert naar haar essentie: bedrijven die kapitaal ophalen bij een publiek dat erin gelooft.
Alhoewel ik ook aandelen en fondsen bezit ben ik het met Lukske in grote lijnen mee eens.
Ken jij één vakgebied, één branche waar er alleen maar dingen gebeuren die correct zijn.
De producten die je opnoemt, zijn waarschijnlijk producten waarvan je amper of misschien helemaal niet weet hoe ze werken. Zo'n producten zijn al snel verdacht voor iemand die ze niet kent en niet begrijpt.
De producten die je opnoemt, zijn waarschijnlijk producten waarvan je amper of misschien helemaal niet weet hoe ze werken. Zo'n producten zijn al snel verdacht voor iemand die ze niet kent en niet begrijpt.
euh ... ging da hier nie over aandelen kopen voor een beginner?