integrale tak 21 786
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: integrale tak 21 786
vandaag ook mijn uitreksel van "Integrale 786 fiscaal" gekregen, naast de 3,25 % ook nog fiscaal aftrekbaar...
ben hiermee begonnen toen mijn hypothecaire lening gedaan was, dit is nu een "langetermijn" spaarpotje met toch goed rendement.
heb een contract tot mijn 99 jaar dus ga ik maar zolang moeten leven zeker
ben hiermee begonnen toen mijn hypothecaire lening gedaan was, dit is nu een "langetermijn" spaarpotje met toch goed rendement.
heb een contract tot mijn 99 jaar dus ga ik maar zolang moeten leven zeker

Vorige week nog bijgestort, had ik hier al verteld, maar aangezien rabo weer hun rente doet zakken, ben ik er zeker van.
Het was een goede beslissing.
1,8% versus 3,25%
Het was een goede beslissing.
1,8% versus 3,25%
Is er hier niemand die zich de vraag stelt vanwaar Integrale 786 het geld haalt om die 3.25% nu nog steeds te blijven garanderen en zich hier dan ook zorgen om maakt?
Volgens hun jaarverslag halen ze hun inkomsten voornamelijk uit staatsleningen en vastgoed.
Staatsleningen brengen op dit moment een fors stuk minder op dan 3.25%. Men moet in feite op dit moment al op 17 jaar geld vastleggen in staatsleningen, wil men in de buurt komen van die 3.25%. Bij Integrale 786 kan men uitstappen wanneer men wil, maar ook levenslang blijven zitten. Ze moeten dus ingedekt zijn voor alle mogelijke looptijden die zo'n contract dan in de praktijk kan hebben. Conclusie: hun surplus van rendement boven de opbrengst van staatsleningen, en de bijkomende risico-indekking, kan dus niet anders komen dan vanuit hun inkomsten uit vastgoed.
In een andere draad van dit forum, zijn er die een instorting van de vastgoedmarkt in de al dan niet nabije toekomst zien gebeuren. Wat als dat nu effectief zo ook zo zou zijn? Hoe gaat Integrale 786 dan die levenslange 3.25% kunnen blijven uitkeren, als ze geen inkomsten meer hebben uit vastgoed en er zelfs verliezen op moeten incasseren? Er zijn zelfs nog levenslange contracten bij Integrale 786 met een nog hoger minimumrendement (zelfs tot 4.75%, staat me bij.)
Hoe vol of leeg gaat de doos dan zijn van de staatsgarantie voor dit TAK 21 product?
Ben ik dan de enige die me hier zorgen om maakt?
Volgens hun jaarverslag halen ze hun inkomsten voornamelijk uit staatsleningen en vastgoed.
Staatsleningen brengen op dit moment een fors stuk minder op dan 3.25%. Men moet in feite op dit moment al op 17 jaar geld vastleggen in staatsleningen, wil men in de buurt komen van die 3.25%. Bij Integrale 786 kan men uitstappen wanneer men wil, maar ook levenslang blijven zitten. Ze moeten dus ingedekt zijn voor alle mogelijke looptijden die zo'n contract dan in de praktijk kan hebben. Conclusie: hun surplus van rendement boven de opbrengst van staatsleningen, en de bijkomende risico-indekking, kan dus niet anders komen dan vanuit hun inkomsten uit vastgoed.
In een andere draad van dit forum, zijn er die een instorting van de vastgoedmarkt in de al dan niet nabije toekomst zien gebeuren. Wat als dat nu effectief zo ook zo zou zijn? Hoe gaat Integrale 786 dan die levenslange 3.25% kunnen blijven uitkeren, als ze geen inkomsten meer hebben uit vastgoed en er zelfs verliezen op moeten incasseren? Er zijn zelfs nog levenslange contracten bij Integrale 786 met een nog hoger minimumrendement (zelfs tot 4.75%, staat me bij.)
Hoe vol of leeg gaat de doos dan zijn van de staatsgarantie voor dit TAK 21 product?
Ben ik dan de enige die me hier zorgen om maakt?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ethias First had/heeft hetzelfde voor. Die contracten bestaan ook nog steeds ook al zijn ze "failliet". Niemand is ook maar één Euro kwijt.
Gewoon overgenomen door een ander net als bij Integrale.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Indien je er niet gerust in bent, blijf dan gewoon onder de 100.000 euro en je geld is gewaarborgd door het beschermingsfonds.
Is het niet dat zij hun "winst delen" met hun klanten?
Integrale moet dus geen geldhongerige aandeelhouders voeden.
Ik denk dat dat een groot stuk scheelt.
Integrale moet dus geen geldhongerige aandeelhouders voeden.
Ik denk dat dat een groot stuk scheelt.
Ik heb nog een tak 21 van Allianz die 3.75 % waarborgt, wel maar 8 jaar, dus nog 0.50 % meer dan Integrale !
De bestaande Ethias First contracten zijn nog niet overgenomen door een andere partij.Franscoppy schreef:Ethias First had/heeft hetzelfde voor. Die contracten bestaan ook nog steeds ook al zijn ze "failliet". Niemand is ook maar één Euro kwijt.