Facebook naar beurs
TIP
Re: Facebook naar beurs
Nu ook niet overdrijven over de impact hiervan op de KBC-klanten die dit fonds in portefeuille hebben.
Het fonds waarover het gaat is KBC Equity Fund New Shares: YTD van ca 11% en zelfs een stijging tov 18 mei (beursgang Facebook).... Dus ja, de impact blijft toch eerder beperkt hoor
Het fonds waarover het gaat is KBC Equity Fund New Shares: YTD van ca 11% en zelfs een stijging tov 18 mei (beursgang Facebook).... Dus ja, de impact blijft toch eerder beperkt hoor

Ter info:
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... talk-NL-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... talk-NL-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
D'er weer 'n plakje af vandaag: $17.71.
Waar is die glans van pakweg 6 maanden geleden?
Waar is die glans van pakweg 6 maanden geleden?
de glans verdwenen ?
Hier de oplossing !!!
Hier de oplossing !!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waar ga je dat spul opgieten Insider? Wat is hun product? 

De één miljardse marginaal.
Zijn aandeelhouders zijn er vet mee. Maar dat is hun eigen dikke schuld. L&H; remember?
Zijn aandeelhouders zijn er vet mee. Maar dat is hun eigen dikke schuld. L&H; remember?
Facebook is geen L&H. For starters Facebook maakt winst.
Ze hebben gewoon teveel aandelen aan een te hoge koers naar de beurs gebracht, ik denk dat bijna iedereen een serieuze daling van de koers had zien aankomen.
Ze hebben gewoon teveel aandelen aan een te hoge koers naar de beurs gebracht, ik denk dat bijna iedereen een serieuze daling van de koers had zien aankomen.
Ze produceren niks en zijn afhankelijk van reclame.
Binnen hier en 10 jaar is facebook passé en hebben de marginalen al weer iets anders om hun tijd te doven.
Gedoemd om te verdwijnen.
Binnen hier en 10 jaar is facebook passé en hebben de marginalen al weer iets anders om hun tijd te doven.
Gedoemd om te verdwijnen.
Voel je je te goed voor Facebook misschien? Dit is wel 1/6 van de wereldbevolking. Rekening houdend dat een heel stuk van de wereld geen internet heeft betekend dit dat de penetratiegraad in de westerse wereld nog hoger dan 1/6 is. Best wel leuk dat je zoveel mensen als marginaal bestempelt.Lukske schreef:De één miljardse marginaal.
-
- Full Member
- Contacteer:
@Lukske: Het kan zijn dat jij er niets aan hebt, maar 't is nogal respectloos om al die gebruikers marginaal te noemen.
Persoonlijk gebruik ik het om te zien wat er na mn werkuren te doen valt, om te chatten (om af te spreken of om gewoon te chatten...), om te zien waar kennissen op reis gaan (misschien wil ik dan ook eens gaan), om nieuws te krijgen van winkels en producten waarin ik interesse heb, ...
Persoonlijk gebruik ik het om te zien wat er na mn werkuren te doen valt, om te chatten (om af te spreken of om gewoon te chatten...), om te zien waar kennissen op reis gaan (misschien wil ik dan ook eens gaan), om nieuws te krijgen van winkels en producten waarin ik interesse heb, ...
Ik denk dat social media niet direct zal verdwijnen. Wat produceert Google? Toch ook een bedrijf met gigantische marges en grote winsten. Informatie betekend geld en zaken zoals welke filmpjes bezoek je op youtube en welke zoektermen geef je in op google zijn zaken waar graag voor betaald wordt door reclamemakers.
Idem voor Facebook wat betreft persoonlijke gegevens en vind ik leuk pagina's.
Er zijn veel bedrijven die niets fysiek produceren maar toch perfect rendabel zijn.
Het succes van facebook is op zijn minst indrukwekkend te noemen. Dat de beurskoers niet meewil is louter en alleen te wijten en de manier waarop ze hun beursintroductie gedaan hebben.
Dat social media gedoemd is te verdwijnen durft ik te betwisten. Onze maatschappij evolueert sterk en ik denk dat social media en alles errond zeker geen kleinere plaats gaat innemen in de toekomst.
Idem voor Facebook wat betreft persoonlijke gegevens en vind ik leuk pagina's.
Er zijn veel bedrijven die niets fysiek produceren maar toch perfect rendabel zijn.
Het succes van facebook is op zijn minst indrukwekkend te noemen. Dat de beurskoers niet meewil is louter en alleen te wijten en de manier waarop ze hun beursintroductie gedaan hebben.
Dat social media gedoemd is te verdwijnen durft ik te betwisten. Onze maatschappij evolueert sterk en ik denk dat social media en alles errond zeker geen kleinere plaats gaat innemen in de toekomst.
Wat vandaag hot en hip is is morgen totaal voorbijgestreefd.
Binnen 10 jaar zullen de jongeren toch niet meer dat onozel chatprogramma gebruiken zoals hun ouders? Alleen al daarom.
Wat jij nu leuk en tof vind daar zullen de jongeren van morgen mee lachen.
En zou het niet kunnen zijn dat de slechte beurnotatie er is omdat Facebook gewoon een slecht product is?
Allé ja, de toekomst zal het uitwijzen.
Binnen 10 jaar zullen de jongeren toch niet meer dat onozel chatprogramma gebruiken zoals hun ouders? Alleen al daarom.
Wat jij nu leuk en tof vind daar zullen de jongeren van morgen mee lachen.
En zou het niet kunnen zijn dat de slechte beurnotatie er is omdat Facebook gewoon een slecht product is?
Allé ja, de toekomst zal het uitwijzen.
Nee, dat heeft niets met slecht product te maken. Het is wel een combinatie van op het laatste moment beslissen van een pak meer aandelen uit te geven, op het laatste moment beslissen van de openingskoers te verhogen en te hoge verwachtingen bij de aandeelhouders die snel teleurgesteld zijn (reclame-inkomsten die tegenvallen, vele clicks op de banners gebeurt door bots, ...).
slecht produkt... denk het niet
Maar als ik naar mezelf kijk, dan kan ik wel volgen wat Lukske zegt.
In het begin zat ik ook constant op facebook (farmvillen, chatten,...), maar nu is dat verleden tijd. Ben het beu, het interesseert mij niet meer. En ik denk dat het met vele anderen ook zo zal vergaan. Facebook is wel goed om te na te gaan wat "je vrienden" voor het moment uitspoken, voor de rest......
Vroeger was msn heel populair, tegenwoordig ken ik niemand die dit nog gebruikt.
Maar als ik naar mezelf kijk, dan kan ik wel volgen wat Lukske zegt.
In het begin zat ik ook constant op facebook (farmvillen, chatten,...), maar nu is dat verleden tijd. Ben het beu, het interesseert mij niet meer. En ik denk dat het met vele anderen ook zo zal vergaan. Facebook is wel goed om te na te gaan wat "je vrienden" voor het moment uitspoken, voor de rest......
Vroeger was msn heel populair, tegenwoordig ken ik niemand die dit nog gebruikt.
Wat mij stoort is dat men je meer en meer Facebook-richting uitstuurt! Ik heb er even opgezeten en toen mijn account terug stopgezet. Ik hield het snel voor bekeken voor al het onnozel gebabbel dat ik er tegenkwam en omdat ik niet geïnteresseerd ben in hoe iemand geslapen heeft en al dan niet in een goed humeur is!
Maar de laatste tijd zijn ook serieuze websites die de facebook-weg ingeslaan zij voor het uitwisselen van info en zo duwt men je alweer in een richting die ik liever niet wil inslaan, maar noodgedwongen toch weer ga moeten doen!
Maar de laatste tijd zijn ook serieuze websites die de facebook-weg ingeslaan zij voor het uitwisselen van info en zo duwt men je alweer in een richting die ik liever niet wil inslaan, maar noodgedwongen toch weer ga moeten doen!