nummer mastercard
Re: nummer mastercard
Is dat niet de versie nummer? Uw eerste kaart is N 01, als die vervalt krijgt u N 02, etc..
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
weer grappig. Een antwoord op een verwijderde vraag.
Dit is trouwens zo op alle bankkaarten: hier de situatie van onze axa rekening (mijn vrouw en ik hebben elk een bankkaart...)
ik heb op het einde 2 N1 dit wel zeggen: kaart voor persoon 2 van die rekening, tweede kaart die hij gekregen heeft
mijn vrouw heeft 1 N 0 en dit wil zeggen kaart voor persoon 1 van die rekenign, en ze heeft nog altijd haar eerste originele kaart...
Dit is trouwens zo op alle bankkaarten: hier de situatie van onze axa rekening (mijn vrouw en ik hebben elk een bankkaart...)
ik heb op het einde 2 N1 dit wel zeggen: kaart voor persoon 2 van die rekening, tweede kaart die hij gekregen heeft
mijn vrouw heeft 1 N 0 en dit wil zeggen kaart voor persoon 1 van die rekenign, en ze heeft nog altijd haar eerste originele kaart...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vertrek binnenkort op reis naar Zuid-oost Azie .Mijn Mastercard vervalt op 01-01-2013 . Kan je dan met die kaart nog geld afhalen op 31-12-2012 ? Ik dacht ooit ergens gehoord te hebben , dat je niet meer kan betalen met die kaart , wanneer die niet meer enkele maanden geldig is ? Is dat een fabel of niet ? Anders moet ik dringend naar de bank 

Ga sowieso naar je bank en vraag om hem al te vervangen, dan krijg je enige gemoedsrust. Ik had nog nooit op die nummers gelet, best wel grappig 

Coike,
Dat probleem heb ik als volgt opgelost:
Ik heb 3 kredietkaarten (gratis) met drie verschillende vervaldata (zelfs 3 verschilende jaren): Deutsche Bank, Recordbank en Argenta. Zo ben ik altijd op mijn gemak als ik weeral eens voor lange tijd buitengaats ben.
Dat probleem heb ik als volgt opgelost:
Ik heb 3 kredietkaarten (gratis) met drie verschillende vervaldata (zelfs 3 verschilende jaren): Deutsche Bank, Recordbank en Argenta. Zo ben ik altijd op mijn gemak als ik weeral eens voor lange tijd buitengaats ben.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Vlo , die vraag had ik hier al eens gesteld ivm meerdere kredietkaarten aanschaffen of niet ...
Ik had vandaag al een mailke gestuurd naar de bank en diegene die mij van 'n reply diende , wist nog niet meteen een antwoord op mijn vraag
ze zou het navragen en me spoedig iets laten weten .
De nieuwe kaart zou wel al opgevraagd kunnen worden , Maar dan is de vraag ; kunt ge dan de nieuwe kaart al gebruiken ?? Het is natuurlijk niet gemakkelijk als je zonder geld zit aan de andere kant v/d wereld .Maar ik kon wel mijn Maestro laten activeren voor die landen ...dat is ook een noodoplossing .
Ik had vandaag al een mailke gestuurd naar de bank en diegene die mij van 'n reply diende , wist nog niet meteen een antwoord op mijn vraag

De nieuwe kaart zou wel al opgevraagd kunnen worden , Maar dan is de vraag ; kunt ge dan de nieuwe kaart al gebruiken ?? Het is natuurlijk niet gemakkelijk als je zonder geld zit aan de andere kant v/d wereld .Maar ik kon wel mijn Maestro laten activeren voor die landen ...dat is ook een noodoplossing .
Een Mastercard vervalt nooit op de eerste dag van de maand, maar wel op de laatste. Dus als er 01/13 op de kaart staat is die perfect bruikbaar tot 31/01/2013. Natuurlijk kan het nooit kwaad om al op voorhand een nieuwe kaart te hebben.
Coike, meestal stuurt de bank enkele maanden voor de vervaldatum een nieuwe kaart, die vanaf dan ingaat!
Johan , er staat inderdaad 01/13 op mijn kaart .Bedankt voor de info
Evita , ik hoop dat je gelijk hebt ....anders bel ik u om mij wat cash op te sturen

Evita , ik hoop dat je gelijk hebt ....anders bel ik u om mij wat cash op te sturen

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Neem gewoon Evita mee op reis.Coike schreef:Evita , ik hoop dat je gelijk hebt ....anders bel ik u om mij wat cash op te sturen

Euh...naar Thailand en Vietnam ? Breng nooit water naar de zee heSpruitekop schreef:Neem gewoon Evita mee op reis.

Ik denk zelfs dat je je nieuwe kaart eerst moet " valideren " wat wil zeggen dat je ze eerst in het land van uitgifte moet gebruiken, door bv. geld af te halen aan een terminal,of er mee betalen in een winkel, voor je de kaart kan gebruiken in een ander land. Feit is dan wel dat je zeker bent dan ze ook bruikbaar is. Je zal er maar staan in een vreemd land, met onbruikbare kaart.
Nu we hier toch bezig zijn over de mastercard ....
Ja , ik weet dat je elders gratis kredietkaarten kunt krijgen , dus daar wil ik het hier nu even niet over hebben .
Ik kreeg vandaag toevallig een brief in de bus van ATOS Worldline met de vermelding dat ik voor mijn mastercard een jaarlijkse bijdrage van 48,00 euro moet betalen
Wat betekend dit nu weer ? Zijn ze plots opgeslagen zonder te verwittigen of voor wat dient zo een bijdrage eigenlijk ?
Ja , ik weet dat je elders gratis kredietkaarten kunt krijgen , dus daar wil ik het hier nu even niet over hebben .
Ik kreeg vandaag toevallig een brief in de bus van ATOS Worldline met de vermelding dat ik voor mijn mastercard een jaarlijkse bijdrage van 48,00 euro moet betalen

Dat is raar. Normaal is het de bank die u deze kosten zou aanrekenen. Wie is de uitgever van de mastercard?