gouden raad
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
gouden raad
Wie geeft mij gouden raad.
Ik heb nu geld op een spaarrekening; een Tak23 die over 2 jaar vrij komt, een levensverzekering, pensioensparen, groepsverzekering.
Overal wat maar bij wie kan ik terecht voor optimaal advies. Alles komt op een ander moment vrij. Met het geld samen zou ik een vastgoed kunnen kopen maar dan moet ik nog lang wachten.
Vooral het beschikbare op mijn spaarrekening brengt zo weinig op. Help
Ik heb nu geld op een spaarrekening; een Tak23 die over 2 jaar vrij komt, een levensverzekering, pensioensparen, groepsverzekering.
Overal wat maar bij wie kan ik terecht voor optimaal advies. Alles komt op een ander moment vrij. Met het geld samen zou ik een vastgoed kunnen kopen maar dan moet ik nog lang wachten.
Vooral het beschikbare op mijn spaarrekening brengt zo weinig op. Help
Re: gouden raad
ja, als de ECB de rente nog verlaagd, zal de rente op spaarboekjes nog dalen, de tijd van hoge rente is er momenteel niet meer, je zal met kleine rentes moeten leren leven, zelfs de inflatie 2.90 % op jaarbasis haal je niet
je word ieder jaar armer.
je word ieder jaar armer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In de States rijzen er zelfs al ideeën om de intrest negatief te laten worden. 
Als dat zou gebeuren, haal je toch gewoon je geld van de bank.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
anonymous
En dan ga je het:
* thuis onder de matras steken?
* In de grond steken?
* in een kluis bij een bank?
* ...?
* thuis onder de matras steken?
* In de grond steken?
* in een kluis bij een bank?
* ...?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als de overheid de georganiseerde misdaad zo blijft aanpakken zoals ze bezig is gaan d'er veel hun geld laten staan op de bank, zelfs met negatieve intrest.vlo schreef:Als dat zou gebeuren, haal je toch gewoon je geld van de bank.
anonymous,
Naast de door jou geopperde oplossingen zijn er wel nog andere mogelijkheden, bvb kluis thuis, een dikke portefeuille, je atoomschuilkelder, enz...
Naast de door jou geopperde oplossingen zijn er wel nog andere mogelijkheden, bvb kluis thuis, een dikke portefeuille, je atoomschuilkelder, enz...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Ja, klagen over een laag rendement lucht op, maar wat helpt het ? We hebben ene troost: we zitten allemaal in hetzelfde schuitje !
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Jullie zouden jullie centen allemaal kunnen samenleggen en doen zoals Pattaolivia.
Rendementen van 11 tot 17% !
Rendementen van 11 tot 17% !
pattataolivia schreef: Grote vermogens halen gemakkelijk 4% per jaar. Ons familiefortuin is ondergebracht in een vennootschap, tot beheer van onze goederen. De afgelopen 10 jaar haalden we gemiddeld 17% jaar op ons actief door investeringen in aandelen, vennootschappen, goud, buitenlandse munten,...Ons vastgoed haalde het laagste rendement, gemiddeld 11% per jaar. ...
-
pattataolivia
- Sr. Member

Nog niet eens zo'n gek idee spruitekop. Alleen, dan moet je delen, en dat horen mensen niet graag. Ze hebben liever 2% rendement op hun eigen centjes, die in hun eigen bakje zitten, dan 10% in een constructie waaruit iedereen zijn aandeel krijgt. Vreemde wezens sommige mensen.
'United in diversity' - E.U.
Spruitekop, leggen we samen voor een rendement van 17% ? Sorry, maar ik geloof niet in sprookjes !
-
pattataolivia
- Sr. Member

Zaken die dagdagelijks gebeuren zijn geen sprookjes Evita. Of denk je dat een vennootschap investeringen gaat doen voor 3% per jaar. Als je kapitaal hebt kan je investeringen doen, ook in tijden van crisis.
Maar goed, de meeste mensen denken dat kapitaal voortkomt uit sparen&vastgoed, dan zou ik ook niet in een rendement van 17% per jaar geloven.
Maar goed, de meeste mensen denken dat kapitaal voortkomt uit sparen&vastgoed, dan zou ik ook niet in een rendement van 17% per jaar geloven.
Wat is kapitaal ? Wellicht 2 000 000 euro of wat ?
-
pattataolivia
- Sr. Member

@Evita
Toen ik 18 jaar was, dacht ik in alle naïviteit dat ik rijk ging worden door te werken en te sparen. Dat noem ik nu eens een sprookje.
Maar een beperkt aantal mensen wordt rijk, de meesten zijn het al van bij de geboorte. Kapitaal worden immers overgedragen van generatie op generatie. We leven in een wereld waar de ongelijkheid tussen rijk en arm almaar groeit. Spijtig, maar het is wel zo.
Het groot kapitaal zit niet bij de burgers, maar bij vennootschappen. En niet bij de kleine vennootschappen, maar bij de grote.
Natuurlijk is 17% op een vermogen van 2 miljoen euro onhaalbaar, maar noem jij dat een groot vermogen? Op huishoudelijk niveau misschien, maar niet in de bedrijfswereld.
Toen ik 18 jaar was, dacht ik in alle naïviteit dat ik rijk ging worden door te werken en te sparen. Dat noem ik nu eens een sprookje.
Maar een beperkt aantal mensen wordt rijk, de meesten zijn het al van bij de geboorte. Kapitaal worden immers overgedragen van generatie op generatie. We leven in een wereld waar de ongelijkheid tussen rijk en arm almaar groeit. Spijtig, maar het is wel zo.
Het groot kapitaal zit niet bij de burgers, maar bij vennootschappen. En niet bij de kleine vennootschappen, maar bij de grote.
Natuurlijk is 17% op een vermogen van 2 miljoen euro onhaalbaar, maar noem jij dat een groot vermogen? Op huishoudelijk niveau misschien, maar niet in de bedrijfswereld.
Rijk ben je door je stamboom, je afkomst, word je rijk geboren dan heb je geluk, je hebt er zelf geen verdienste aan, bovendien, als kers op de taart, gaan alle deuren voor je open, je bent immers zoon of dochter van .....
Kijk naar Prinsen en Prinsessen, kinderen van politici, filmsterren, ondernemers, allemaal hebben ze geluk gehad op de 'juiste' plaats geboren te zijn.
Ikzelf kom uit een kansarm gezin, ik heb er voor moeten werken, heb bij mijn baas moeten smeken om mijn studieboeken te betalen, en of ik aub overuren 'mocht' draaien, ach, ik ben er ook gekomen, maar, de ene heeft het door zijn/haar stamboom makkelijker dan de andere.
Kijk naar Prinsen en Prinsessen, kinderen van politici, filmsterren, ondernemers, allemaal hebben ze geluk gehad op de 'juiste' plaats geboren te zijn.
Ikzelf kom uit een kansarm gezin, ik heb er voor moeten werken, heb bij mijn baas moeten smeken om mijn studieboeken te betalen, en of ik aub overuren 'mocht' draaien, ach, ik ben er ook gekomen, maar, de ene heeft het door zijn/haar stamboom makkelijker dan de andere.