ARCOgaranties nietig?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ARCOgaranties nietig?
J Lawieck,
1. Als jij mij morgen 1000 Euro geeft, zal ik toch ook niet neen zeggen. Wat voor een redenering is dat nu weer?
2. Er zijn nog al wetten door het parlement gestemd en nadien teruggefloten door de raad van State.
3. Jouw vergelijking met autogaranties is al helemaal van de pot gerukt.
4. Uitspraken van NVA zijn hun verantwoordelijkheid; doen hier niets ter zake.
Samengevat: Niet ter zake doende vergelijkingen, halve waarheden, bewuste negatie van feiten; dit is het verhaal van lieden die niet meer weten van welk hout pijlen te maken.
Ik had al eerder gezegd in deze niet meer te reageren. Spijtig genoeg liet ik me weer eens gaan.
1. Als jij mij morgen 1000 Euro geeft, zal ik toch ook niet neen zeggen. Wat voor een redenering is dat nu weer?
2. Er zijn nog al wetten door het parlement gestemd en nadien teruggefloten door de raad van State.
Samengevat: Niet ter zake doende vergelijkingen, halve waarheden, bewuste negatie van feiten; dit is het verhaal van lieden die niet meer weten van welk hout pijlen te maken.
Ik had al eerder gezegd in deze niet meer te reageren. Spijtig genoeg liet ik me weer eens gaan.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
1. Wat verwijt je arco-cooperanten dan?vlo schreef:J Lawieck,
2. Ook als het kalf reeds verdronken was? Had RvS in 2009 of begin 2010 deze regeling afgeschoten, hadden de arco-leden geweten dat er geen garantie was. Nu heeft men hen al die tijd in de waan gelaten.
3. Is dat zo? De ene partij verbindt zich ertoe garantie te geven tov een andere partij.
4. Het was eigenlijk m'n bedoeling om meer te weten te komen over wat er nog bij ACW zit om arcopar-leden te vergoeden, maar blijkbaar is dat niet goed overgekomen;
Eigenlijk redelijk simpel:
1) aan veel mensen werd dit product verkocht als een soort 'spaarekening' (wat het zeker niet was)
2) het ACV heeft jaren lang hiervan geprofiteerd.
3) via politieke vriendjes probeert men langs alle kanten iedere belastingbetaler hiervoor te laten opdraaien
Mijn mening is:
1) ja de spaarders moeten een vergoeding krijgen, want het product werd op een misleidende manier aan de man gebracht
2) de verantwoordelijken moeten hiervoor opdraaien, en dat zijn NIET de belastingsbetalers.
1) aan veel mensen werd dit product verkocht als een soort 'spaarekening' (wat het zeker niet was)
3) via politieke vriendjes probeert men langs alle kanten iedere belastingbetaler hiervoor te laten opdraaien
Mijn mening is:
1) ja de spaarders moeten een vergoeding krijgen, want het product werd op een misleidende manier aan de man gebracht
2) de verantwoordelijken moeten hiervoor opdraaien, en dat zijn NIET de belastingsbetalers.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Bacob was toen ook sterk op de markt van woonleningen en veel mensen konden een lagere intrest krijgen als ze nog andere producten bij Bacob hadden. In veel kantoren werd dit product, naast loondomiciliëring, aangeraden om een lagere rentevoet te krijgenfrank schreef:Eigenlijk redelijk simpel:
Mijn mening is:
laat ons eens serieus zijn: als er nu 1 instelling is in dit land die connecties heeft tot in de allerhoogste politieke kringen, dan is het wel het ACW. Hadden zij aangedrongen, dan zou het wel snelsnel gearrangeerd geweest zijn.J Lawieck schreef:Wie draalde er? Arco met betalen of de staat met te zeggen wat er precies moest betaald worden?soja schreef:ik meen ook dat cooperatieven die aansloten een jaarlijkse verzekeringspremie moesten betalen (logisch); door te dralen met die aansluiting zat men dus van 2 walletjes te eten: het spaarde geld uit, maar toch kon men bij acuut onheil nog rap op de boot springen
?
(Niet terzake, maar toch: het is het ACW dat ervoor gezorgd heeft dat CDenV in 2011 toch tot de regering dirupo toetrad, zonder NVA, en daarmee 1)gezorgd heeft dat de vlaamse verkiezingsuitslag genegeerd werd; 2)vlaanderen bestuurd wordt door een federale regering die geen meerderheid heeft in vlaanderen)
Al bij al ben ik blij dat er geen nazaten van de zwarte uniformen in de fedrale regering zitten. Velen vergeten dat de NVA een voortvloeisel is van de VU. Een partij de decennia lang gewoon een marginale prutspartij was mede dankzij haar banden met vroegere colaborateurs. Mensen die eigen volk hebben verraden aan de nazis.
Allemaal lang geleden misschien maar dat is nu het verradelijke; geschiedenis herhaalt zich (eerste les geschiedenis, eerste middelbaar).
NVA wil U: langer doen werken, harder doen werken en minder doen verdienen. Tof zeg. De rijken moeten de dans ontspringen.
Ge zult ze nogal horen protesteren, deze die nu staan te zwaaien met vlaggen en korte broek. De grootse fans zullen de eerste slachttoffers zijn. Wir haben es nicht gewusst.
Allemaal lang geleden misschien maar dat is nu het verradelijke; geschiedenis herhaalt zich (eerste les geschiedenis, eerste middelbaar).
NVA wil U: langer doen werken, harder doen werken en minder doen verdienen. Tof zeg. De rijken moeten de dans ontspringen.
Ge zult ze nogal horen protesteren, deze die nu staan te zwaaien met vlaggen en korte broek. De grootse fans zullen de eerste slachttoffers zijn. Wir haben es nicht gewusst.
Laatst gewijzigd door Lukske op 1 december 2012, 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Ze gaven bankgaranties en je kon niet meer aan je geld !
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
De begroting die er na veel gezwoeg kwam kost 252eu extra per gezin.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ezin.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Een eventuele garantieregeling voor arco gedupeerden zal 136eu persoon (!) kosten
(1,5 miljard / 11 miljoen)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ezin.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Een eventuele garantieregeling voor arco gedupeerden zal 136eu persoon (!) kosten
reppiepeppie schreef:De begroting die er na veel gezwoeg kwam kost 252eu extra per gezin.
Bekijk het eens zo, door al deze bankiersfratsen is er geen geld voor RVT, scholen, sporthallen, cultuur, musea enzoverder, dank u bankiers.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
In 1929 sprongen ze uit t raam, nu wachten ze op hun eindejaarsbonus en in tslechtste geval krijgen ze een riante ontslagvergoeding.patrick1 schreef:reppiepeppie schreef:De begroting die er na veel gezwoeg kwam kost 252eu extra per gezin.
Bekijk het eens zo, door al deze bankiersfratsen is er geen geld voor RVT, scholen, sporthallen, cultuur, musea enzoverder, dank u bankiers.
Ik wil hier niet plat populistisch klinken, maar denk er es over na.
Ik zie in deze arco zaak, of de dexia zaak niemand gestraft worden. Nu gaat t enkel om wie t zal betalen.
Mooi emotioneel betoog.witte merel schreef: Inderdaad volledig mee eens ! Er zijn hier inderdaad mensen die (misschien omdat ze nog te jong zijn) niet weten of willen weten wat voor misleidende praktijken banken zo allemaal gebruikt hebben of wat ze zo allemaal verzwegen hebben. Het waren meestal de bedienden niewaar, die dan dikwijls, na voldoende bonussen, overgeplaatst werden naar een ander kantoor. Velen wisten ook maar naderhand wat ze zo allemaal hadden verkocht. Wie zegt dat deze aandelen niet als een boekje werden verkocht, in eerste instantie toch, in het kantoor ter plaatse. Een handtekening volstond. Als je mocht kiezen tussen twee boekjes waarvan het ene een veel betere intrest bood, dan..... De papieren zouden volgen. Als je een week later nog de moed had alle kleine lettertjes te lezen zou je 't inderdaad ontdekt hebben. Maar toen in die tijd was daar geen enkele argwaan tegenover en dacht je nog dat dit een ander soort aandelen waren met veiligheid, zo had men je toch verteld. Ik kan mij indenken dat, indien men jaren later, toen het warm werd, bij de bankdirecteur ging zeggen dat men die terugbetaald wilde, deze antwoordde : "Paniek is een slechte raadgever. Trouwens als het ooit zo ver zou komen, zal de staat zeker garantie verschaffen !" Ik zal jullie later eens papieren tonen waarbij men in kantoren gestructureerde producten of nog andere producten vergeleek met kasbons en dat met de bedoeling die eerste te verkopen. Wat men daar allemaal verzweeg om de gepensioneerde madammetjes binnen te halen was nog vele malen erger. Het woordje kasbon werd overal misbruikt en de echte kasbon kon je niet meer krijgen. Wees er zeker van dat ook hier veel mensen zich naderhand zullen gedupeerd gevoeld hebben, maar velen daarvan hebben geen internet en kunnen of willen het hier niet kwijt !
Die voorzitter van de Vlaamse Beleggersfederatie komt helemaal niet op voor alle beleggers en zeker niet voor de kleine spaarders. Hij heult mee met de banken en de regering. Als de aandelen Dexia niks meer waard waren, dan moest hij niet uit wraak ook de aandeelhouders van Arcopar gaan meesleuren, maar dan moest hij in eerste instantie ook eens gaan kijken zijn waar de schuld zit van heel die ineenstorting van de bankenwereld en de moed hebben fouten bij de banken aan de kaak te stellen. Enkel nadat daar de stallen zijn uitgemest kan er weer vertrouwen komen bij de spaarders. Maar neen, eerst zijn zij het die regering adviseren om 25% R.V. te vragen aan alle spaarders en zo is de rijkentaks er plots één voor iedereen (en nog meer voor de voorzichtige en defensieve spaarder) en daarna gaan ze nog eens de kleine spaarders met maatschappelijke aandelen hun laatste vertrouwen ontfutselen. En wat nog erger is : Hebben zij er zich als aandelenbelegger voordeel mee gedaan ? Neen, dit was pure jaloesie ! En het resultaat is dat de mensen de regering en de banken nog meer gaan wantrouwen !
Wat me niet duidelijk is hoe de stap maakt van 'mijn bankdirecteur heeft me iets verkocht dat niet was wat ik dacht dat het was' tot 'en nu moet de gemeenschap mij vergoeden' ipv 'en nu moet men bankdirecteur me vergoeden'.
-
webmaster
Alle off topic berichten en persoonlijke aanvallen worden verwijderd
frank schreef:Eigenlijk redelijk simpel:
Mijn mening is:
Lees hierover eens dit artikel van Paul Goossens in de Standaard van vandaag.
Eigenaardig dat mijn reactie verwijderd werd, en het oorspronkelijk bericht van de andere die niks ter zake doet en verdachtmakingen bevat, en mensen voor nazies uitscheldt gewoon mag blijven staan. Geldt deze regel dan niet voor iedereen?webmaster schreef:Alle off topic berichten en persoonlijke aanvallen worden verwijderd
Paul Goossens stelt het kopen van de Arcopar aandelen gelijk aan getroffen worden door een overstroming of andere ramp en we daarom maar als samenleving solidair moeten zijn. Hij vergeet wel dat getroffen worden door een (natuur)ramp iets is dat mensen overkomt, terwijl een arcopar aandeel kopen een bewuste keuze is of was.kazavubu schreef:frank schreef:Eigenlijk redelijk simpel:
Mijn mening is:
Lees hierover eens dit artikel van Paul Goossens in de Standaard van vandaag.