De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
OK, thanks. Star Fund is een soort pensioenfonds van ING en Dexia. Verder geen idee van de samenstelling. Hopelijk houdt de stijging nog even aan... Want je moet er echt voor naar een bank in dit geval.
- Depechemode10
- Jr. Member
- Contacteer:
Eind januari wordt de bel20 index herbekeken , en er bestaat kans dat thromb. mobistar zal vervangen.
Zou er een koersstijging gebeuren indien dit gebeurd ?
Zou er een koersstijging gebeuren indien dit gebeurd ?
Niet normaal, beurzen blijven maar stijgen.
Wanneer komt nu toch die correctie ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goei vraag depechemode : Wat gebeurt er met de koers van een aandeel wanneer het promoveert vd middenklasse naar de Bel 20 ?
http://www.beurs.nl/opinie/expertopinie ... echt-einde" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch zijn er nog altijd die pessimistisch zijn.
Toch zijn er nog altijd die pessimistisch zijn.
Mag ik er op wijzen dat er in 2008/2009 toch al een niet te verwaarlozen correctie is gebeurdkarine schreef:Niet normaal, beurzen blijven maar stijgen.

In 2010 een kleine opflakkering, die in 2011 weer grotendeels werd teniet gedaan.
Zo abnormaal vind ik die beursstijging dus niet, nu er weer wat meer vertrouwen (en misschien ook gewenning) is.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Niks of bijna niks. De Bel20 wordt nauwelijks gevolgd, tenzij door onze gazetten.nicknamesucks schreef:Goei vraag depechemode : Wat gebeurt er met de koers van een aandeel wanneer het promoveert vd middenklasse naar de Bel 20 ?
De impact wanneer een aandeel opgenomen wordt in een index die door veel fondsbeheerders "geschaduwd" wordt, is wel veel groter.
Maar de Bel20 behoort dus niet tot die categorie.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
inderdaad Karine, niet normaal. Volgens mij zijn ze allemaal aan de drugs.karine schreef:Niet normaal, beurzen blijven maar stijgen.

Hoe kunnen de beleggers daar nu positief op reageren, ik denk dat niet 1% begrijpt wat de situatie is, we zijn nog dommer bezig dan voor de Great Depression. Toen waren d'er ook slechts enkelen die begrepen dat het niet logisch was dat de shoeshine boys zo euforisch waren over de beurzen.

@spruitekop
Zoals je weet kan het heel SNEL keren.
De grote jongens zitten intussen op veel winst en morgen kan een tikkeltje slecht nieuws de daling al inzetten.
Zoals je weet kan het heel SNEL keren.
De grote jongens zitten intussen op veel winst en morgen kan een tikkeltje slecht nieuws de daling al inzetten.
Aan de heren doemdenkers:
hebben jullie de beurskoersen over de laatste 10 jaar al eens goed bekeken? Het is nu niet bepaald zo dat we in een uitzinnig euforische fase zitten, toch? Wanneer gaat voor jullie de beurskoers dan wel realistisch zijn dan? Als ze nog eens 60% dalen, of wat?
Dat er van alles fout liep en loopt in de financiële wereld, dat zal wel, maar er zijn ook heel wat goede, stabiele bedrijven, die veel te hard zijn afgestraft. Een 'correctie' hoeft niet altijd per se neerwaarts te zijn, hoor!
Bovendien wordt er volgens jullie toch massaal veel geld bijgedrukt? Als het geld minder waard wordt, dan moeten de aandelen (nominaal) toch stijgen?
Uiteraard zitten we in een turbulente tijd, en morgen kan er alweer paniek uitbreken, maar op middellange termijn ziet het er wel goed uit, denk ik. Het heeft weinig zin om te speculeren waar de BEL 20 over 3 of 6 maanden zal staan ...
hebben jullie de beurskoersen over de laatste 10 jaar al eens goed bekeken? Het is nu niet bepaald zo dat we in een uitzinnig euforische fase zitten, toch? Wanneer gaat voor jullie de beurskoers dan wel realistisch zijn dan? Als ze nog eens 60% dalen, of wat?
Dat er van alles fout liep en loopt in de financiële wereld, dat zal wel, maar er zijn ook heel wat goede, stabiele bedrijven, die veel te hard zijn afgestraft. Een 'correctie' hoeft niet altijd per se neerwaarts te zijn, hoor!
Bovendien wordt er volgens jullie toch massaal veel geld bijgedrukt? Als het geld minder waard wordt, dan moeten de aandelen (nominaal) toch stijgen?
Uiteraard zitten we in een turbulente tijd, en morgen kan er alweer paniek uitbreken, maar op middellange termijn ziet het er wel goed uit, denk ik. Het heeft weinig zin om te speculeren waar de BEL 20 over 3 of 6 maanden zal staan ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je kan als bedrijf zeker goed bezig zijn (en d'er zijn er die goed bezig zijn, begrijp me niet verkeerd) maar het belangrijkste is: de afzetmarkt.
Je mag nog de beste wagen maken, als niemand geld heeft of andere zorgen heeft, dan raak je ze niet kwijt. En dat is zo met elk product.
We mogen niet vergeten dat de fiscal cliff niet afgewend is en eigenlijk maar 'n bijzaak is. Eind februari gaan ze d'er weer verder over onderhandelen (het gedeelte van de "besparingen"), dit terwijl de VS op de rand staat van het bankroet. Rond die periode zal ook het schuldplafond weer moeten opgekrikt worden zodat de VS weer staatsobligaties kan uitgeven en die door de geldcreatie van de FED weer kan laten opkopen.
Overal stijgen de schulden, zowel op overheidsniveau, lokale besturen, bedrijfsniveau en gezinsniveau. Wat is het goede nieuws en waar zit het waarover er euforisch moet gedaan worden? It's the debt stupid!
Je mag nog de beste wagen maken, als niemand geld heeft of andere zorgen heeft, dan raak je ze niet kwijt. En dat is zo met elk product.
We mogen niet vergeten dat de fiscal cliff niet afgewend is en eigenlijk maar 'n bijzaak is. Eind februari gaan ze d'er weer verder over onderhandelen (het gedeelte van de "besparingen"), dit terwijl de VS op de rand staat van het bankroet. Rond die periode zal ook het schuldplafond weer moeten opgekrikt worden zodat de VS weer staatsobligaties kan uitgeven en die door de geldcreatie van de FED weer kan laten opkopen.
Overal stijgen de schulden, zowel op overheidsniveau, lokale besturen, bedrijfsniveau en gezinsniveau. Wat is het goede nieuws en waar zit het waarover er euforisch moet gedaan worden? It's the debt stupid!
Ik zit in de pharma sector.Yaris schreef:Ik denk dat karine op de aankoopafdeling van een bedrijf werkt. Ze denkt alleen maar aan aandelen goedkoop aankopen. Maar, karine, weet je dat er ook mensen zijn die hun aandelen wensen te VERkopen?

Ik heb vorige week gezien wat er met D'ieteren is gebeurd, en dat kan evenzeer met een KBC, Ageas, Bekaert,enz enz.
Dat is mijn punt: er wordt helemaal niet euforisch gedaan. Omdat er nu één jaar een beetje een positief herstel is na een gigantische terugval?Spruitekop schreef:Wat is het goede nieuws en waar zit het waarover er euforisch moet gedaan worden? It's the debt stupid!
Het positieve: er zijn tekenen van herstel. Er is veel meer 'awareness' inzake schuld. Het staat overal op de agenda. Is daarmee alles opgelost? Neen. Is het oplosbaar? Zeker wel.
Er zijn tijden geweest met grotere schulden en (veel) grotere begrotingstekorten. Men heeft dat toen ook onder controle gekregen, zonder dat de beurzen 90% zijn gedaald

Ik ben de laatste om de problemen te minimaliseren, maar om nu elke positieve trend onmiddellijk af te schilderen als hersenloze euforie ...

Bedoel maar paar weken geleden koop ik KBC voor 15 euro en vandaag staan we plots op bijna 27 euro.
Denk je nu echt dat dit gaat blijven duren ?
@Jaris==> zie pb
@Jaris==> zie pb
-
- VIP member
- Contacteer:
Een vijftal jaren geleden stond kbc nog op 100€, dus waarom zou dat niet kunnen blijven duren... Ale ja het is niet voor niets dat ze zeggen dat behaalde rendementen uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Beurzen volgen een "random walk" dus er is niets dat je nu "garandeert" dat "het" niet kan blijven duren. Niemand had ook verwacht dat de daling zou blijven duren en toch is kbc naar beneden gedonderd tot 5,5€ op een gegeven moment. Niemand die toen kocht tegen 20€ had gedacht dat het nog zou dalen naar 5,5€ nadat het al van over de 100 naar 20 gezakt was.karine schreef:Bedoel maar paar weken geleden koop ik KBC voor 15 euro en vandaag staan we plots op bijna 27 euro.
@Jaris==> zie pb
Wat ik wil zeggen : we weten gewoonweg niet of het zal blijven duren... Het kan maar het kan ook niet