Allianz discrimineert
Re: Allianz discrimineert
dit werd mij ook aangeraden door een jurist .... maar eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om met Allianz te gaan bekvechten hierover.... ik zoek een alternatief .... als dat er is ...Florentino schreef:Als de stelling van Allianz juridisch en technisch correct is, dan ga je bij de technische diensten (productie /schade) steeds hetzelfde antwoord krijgen ; de enige uitweg is dan om via de makelaar contact te laten leggen met de commerciële dienst en een oplossing te vragen op "commerciële basis" ; succes kan dan wel een beetje afhangen van het "gewicht" van de makelaar. Dit is de laatste suggestie die ik kan geven...
Mijn eerdere suggestie via de ombudsman van Assuralia was geïnspireerd door het feit dat een klacht die via dat kanaal binnen komt bij Allianz een andere weg zal afleggen dan een rechtstreekse klacht aan de technische diensten...het antwoorden op klachten die ontvangen worden van Assuralia zit doorgaans op een ander hiërarchisch niveau maar het blijft wel puur technisch...dus als hun stelling correct is, zal ze ook via deze weg niet wijzigen - Nuyttie heeft daar wel degelijk gelijk in en kent duidelijk de business-
Re: Allianz discrimineert
Uit het hoofd weet ik dat mercator (binnenkort baloise insurance) ook zo'n afschrijving hebben (ze hebben er zelfs een van 36 maanden, Generali ook (formule +) en Fidea (30 maanden - zeer interessant voor jonge occasies btw).
Bij AXA en AG nemen ze wel een duik na de 24ste maand. (zoals je ziet, hoe groter de maatschappij, hoe slechter de voorwaarden)
Je moet natuurlijk wel opletten dat je de beste formule neemt (bvb gold24 v Allianz, formule 24 bij mercator, Formule + bij Generali, ...) Elke maatschappij heeft minder goede formules ook.
Daarnaast moet ze nog willen aanvaarden want die beste formules zijn meestal enkel voor nieuwe auto's (behalve bij FIdea zoals reeds gezegd). Bij overname is dit meestal geen probleem maar aangezien uw huidige makelaar geen haar op tanden heeft...
Als je een verzekeringvoorstel auto invult, vragen ze hoeveel ongevallen in fout je had, niet hoeveel er geregistreerd staan. Uw ex heeft weldegelijk een fraduleuze verklaring afgelegd. Mocht ze een zwaar ongeval veroorzaken, kan je haar serieus kl*ten.
Bij AXA en AG nemen ze wel een duik na de 24ste maand. (zoals je ziet, hoe groter de maatschappij, hoe slechter de voorwaarden)
Je moet natuurlijk wel opletten dat je de beste formule neemt (bvb gold24 v Allianz, formule 24 bij mercator, Formule + bij Generali, ...) Elke maatschappij heeft minder goede formules ook.
Daarnaast moet ze nog willen aanvaarden want die beste formules zijn meestal enkel voor nieuwe auto's (behalve bij FIdea zoals reeds gezegd). Bij overname is dit meestal geen probleem maar aangezien uw huidige makelaar geen haar op tanden heeft...
Als je een verzekeringvoorstel auto invult, vragen ze hoeveel ongevallen in fout je had, niet hoeveel er geregistreerd staan. Uw ex heeft weldegelijk een fraduleuze verklaring afgelegd. Mocht ze een zwaar ongeval veroorzaken, kan je haar serieus kl*ten.