Wat na 8 jaar bij een Tak21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Wat na 8 jaar bij een Tak21
Het kan zijn dat de voorwaarden ergens rond 2005 veranderd zijn bij KBC. Voor nieuwe Life Capital contracten hang je altijd aan 0.5% uitstapkosten vast, ook na 8 jaar. Elk jaar kan je wel 10% opvragen zonder kosten (maar er moet minimum 3000 eur blijven staan).
Hoi,
over spaarverzekeringen openen met een klein bedrag om ze later als rekening te gebruiken...toch even opletten. de rente blijft maar 8 jaar gegarandeerd in sommige gevallen. Of ze stoppen (had ik voor met Zelia).
Bij generali opende ik spaarverzekering voor 34 jaar die na 8 jaar kostenloos kan afgesloten worden, maar ook daar is de rente maar 8tal jaar gegarandeerd dacht ik, nadien kan je uitstappen of de nieuwe rente aanvaarden...
over spaarverzekeringen openen met een klein bedrag om ze later als rekening te gebruiken...toch even opletten. de rente blijft maar 8 jaar gegarandeerd in sommige gevallen. Of ze stoppen (had ik voor met Zelia).
Bij generali opende ik spaarverzekering voor 34 jaar die na 8 jaar kostenloos kan afgesloten worden, maar ook daar is de rente maar 8tal jaar gegarandeerd dacht ik, nadien kan je uitstappen of de nieuwe rente aanvaarden...
-
Gulosovelho
- Newbie

- Contacteer:
Bij eenzijdige beslissing stelt ARGENTA mij voor volgende probleem. Ik onderschreef in 10-2003 een TAK 21 (Kapitaal plus). Uiteraard gewaarborgde rente (3,25% verhoogd met 3,25% WD (Winst Deelname). WD afhankelijk van de economische conjunctuur en de resultaten van Argenta Assuranties. In het contract - Persoonlijk Certificaat op naam van de verzekeringnemer met productspecificatie - wordt gesteld, dat de DUURTIJD MINIMUM 10 JAAR dient te zijn ( die komt er dus aan in 10-2013 ) en de MAXIMALE EINDDATUM NIET wordt OPGELEGD. Nu de einddatum in zicht komt en Argenta af wil van de betaling van de heden ten dage relatief hoge rente, maakt Argenta eenzijdig een einde aan de overeenkomst en wenst het opgebouwde kapitaal terug te betalen na afloop van de minimum duurtijd en ontneemt mij de mogelijkheid om het contract te laten voortlopen, niettegenstaande duidelijk gespecificeerd staat dat een einddatum niet wordt opgelegd! Wat kan in dit geval ondernomen worden om het contract te laten voortlopen, uiteraard aan de contractueel vastgelegde voorwaarden.
Dank voor een concreet antwoord.
Getekend 'Oude Snoeper'. 29-04-2013
Dank voor een concreet antwoord.
Getekend 'Oude Snoeper'. 29-04-2013