Aberdeen Global Emerging
TIP
Re: Aberdeen Global Emerging
Dan klopt mijn veronderstelling waarschijnlijk.
Vandaag om 11u00 ingebracht, maandag uitgevoerd ( aan 2 + 1 % ).
Ik heb op 11 februari al gewaarschuwd: diegenen die wachten tot de laatste snik, komen dikwijls te laat...
Vandaag om 11u00 ingebracht, maandag uitgevoerd ( aan 2 + 1 % ).
Ik heb op 11 februari al gewaarschuwd: diegenen die wachten tot de laatste snik, komen dikwijls te laat...
Hieronder de integrale mail die ik van Binckbank ontving op 4 maart 2013 om 17:49 uur. In het eerste vet gedeelte haalt men aan dat Aberdeen een instapvergoeding van 2% gaat vragen vanaf 11 maart 2013, doch verder, in het tweede vet gedeelte, stelt men dat Binckbank bij de eerstvolgende herziening van zijn kernselectie, dit uiterlijk 11 maart 2013 de bewuste 2 fondsen uit de kernselectie zal halen en de instapkosten zal aanrekenen... Uit het eerste gedeelte blijkt dus duidelijk dat Aberdeen de instapkosten vraagt vanaf 11 maart; uit het tweede gedeelte blijkt eveneens duidelijk dat Binckbank voor - en uiterlijk op - 11 maart de fondsen uit de kernselectei zou halen en instapkosten zou aanrekenen. Het is dus plots voor 11 maart geworden (blijkbaar op 7 maart)... Bij het ontvangen en lezen van de mail vond ik het door deze 2 elementen onduidelijk of het nu 11 maart of voor 11 maart zou gebeuren... Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een order ingegeven op 5 maart hetwelk uitgevoerd werd op 6 maart zonder instapkosten... Als je de mail van Binckbank goed gelezen had, was dit je opgevallen; ik geef anderzijds wel toe dat de communicatie van Binck hier verre van duidelijk en transparant is: ik kon evengoed mijn order op 7 maart in de namiddag ingegeven hebben en er nog steeds van uitgegaan zijn dat ik zonder kosten zou instappen...waterboy schreef:Ik vind het gewoon smerig van Binckbank.Eerst een e-mail sturen dat de verhoogde instapkosten pas ingaan vanaf 11 maart.
Geachte klant,
Via deze e-mail wensen wij u te informeren over de plannen van Aberdeen Fund Management Ltd. om een instapvergoeding van 2% te introduceren voor nieuwe inschrijvingen in het Aberdeen Global - Emerging Markets Equity Fund en het Aberdeen Global - Emerging Markets Smaller Companies Fund (hierna 'de Fondsen') als verdere maatregel om de instroom in deze Fondsen te verminderen.
De instapprovisie van 2% zal met ingang van 11 maart 2013 worden toegepast op alle nieuwe inschrijvingen in de relevante aandelencategorieën van de Fondsen, met uitzondering van beleggingen die voortvloeien uit de herbelegging van dividenden. De provisie van 2% zal in het betreffende Fonds worden ingebracht ten gunste van alle beleggers. De jaarlijkse beheersvergoedingen met betrekking tot deze Fondsen blijven ongewijzigd. Aangezien de Fondsen niet langer aan 0% instapkosten kunnen aangeboden worden, zullen de desbetreffende fondsen bij de volgende herziening (uiterlijk 11 maart 2013) uit de kernselectie verdwijnen.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Voor eventuele vragen kunt u ons bereiken op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 03 303 31 11. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.be
Met vriendelijke groeten,
David Naulaerts
BinckBank
De Keyserlei 58
2018 Antwerpen
Het toeval wil dat ik gisterenmorgen nog een bijkoop-order (heb het al van vorig jaar) plaatste:waterboy schreef:Orders ingegeven op 07 maart 2013 voor 11 uur genieten van 0% instapkosten.Erna kost het 3% instapkosten.

Even nagekeken & geen instapkosten moeten betalen.
Iemand na 11 maart nog een instaporder geplaatst voor Aberdeen Global Emerging Markets Equity via Binckbank? Wanneer ik een order ingeef, rekent Binck mij nog altijd 0% kosten aan. Is dit een bug in hun systeem?
Mailtje gestuurd naar Binck. Instapkosten voor ABD Emerging Markets Equity en ABD Emerging Markets Smaller Companies zouden 1% bedragen en niet 3% zoals hierboven vermeld. In elk geval worden de kosten nog niet meegerekend bij het ingeven van de order zoals dit anders wel gebeurt.