groenkracht cvba
TIP
-
gast9876
Re: groenkracht cvba
http://www.groenkracht.be/nl/nieuws/n/1 ... 13-04-2013
Groenkracht op 1 na grootste coöperatieve in België | 13/04/2013
Groenkracht op 1 na grootste coöperatieve in België | 13/04/2013
4,75% dividend over boekjaar 2012.
in de brief die ik ontving vandaag staat voor 2013 6%
vanaf 2014 zou het 4,75% worden
vanaf 2014 zou het 4,75% worden
Inderdaad, als ik de brief goed lees zal voor 2012 normaal 6% uitgekeerd worden, en dit ook nog voor het lopend jaar (2013)... Vanaf 2014 zal vervolgens een rendement van 4,75 % worden geboden...
Ik las hetzelfde, volgens mij is het een typfout. De brief in bijlage die mijn rendement geeft, komt uit op 4,75% als ik het uitreken.
Ik denk dat ze voor boekjaar 2012 ipv 2014 een dividend bedoelden van 4,75%.
En voor boekjaar 2013 ongewijzigd (dus eveneens 4,75%).
Het zou nogal straf zijn om nu al uitspraken te doen over boekjaar 2014, ze hebben zich volgens mij gewoon mistypt (wat voor veel verwarring zorgt).
Ik denk dat ze voor boekjaar 2012 ipv 2014 een dividend bedoelden van 4,75%.
En voor boekjaar 2013 ongewijzigd (dus eveneens 4,75%).
Het zou nogal straf zijn om nu al uitspraken te doen over boekjaar 2014, ze hebben zich volgens mij gewoon mistypt (wat voor veel verwarring zorgt).
Ik heb dit nagevraagd bij Groenkracht. Er wordt nu in juni effectief 6% uitgekeerd (voor boekjaar 2012) en volgend jaar ook. Vanaf 2014 4,75%. Sorry voor de verwarring dus!
De reden van mijn verwarring was dat ik een groene brief kreeg met netto dividend van 143 euro (= 4,78%) en niet de verwachte 180 euro. Maar die groene brief slaat dus op boekjaar 2011, inkomsten 2012 en dient voor de belastingsaangifte 2013.
De reden van mijn verwarring was dat ik een groene brief kreeg met netto dividend van 143 euro (= 4,78%) en niet de verwachte 180 euro. Maar die groene brief slaat dus op boekjaar 2011, inkomsten 2012 en dient voor de belastingsaangifte 2013.
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
Waar ik een Zilverfonds geur ontwaar wandel ik met een wijde straal omheen
Geef mijn portie maar aan fikkie en kom achteraf niet klagen
Geef mijn portie maar aan fikkie en kom achteraf niet klagen
bedankt maarten voor de update, had ik ook op gehoopt!Maarten schreef:Ik heb dit nagevraagd bij Groenkracht. Er wordt nu in juni effectief 6% uitgekeerd (voor boekjaar 2012) en volgend jaar ook. Vanaf 2014 4,75%. Sorry voor de verwarring dus!
zeker na de 0 van ecopower
Ik vind het zeer raar dat niemand zich hier zorgen lijkt te maken over zijn aandelen in Groenkracht cvba.
Deze zijn niet meer of niet minder dan een achtergestelde lening aan Elektrawinds.
Elektrawinds dat ten onder aan het gaan is aan zijn schuldenlast.
De kranten staan vol van allarmerende berichtgeving dat een nieuwe kapitaalinjectie in Elektrawinds niet van een leien dakje loopt.
Buiten de GIMV - waarschijnlijk op bevel van Van de Lanotte - staan er weinig partijen te springen hier nog een euro in te steken.
Maar de venoot ... hij/zij snurkte voort ... om - net als bij Arcopar - weer wakker te schieten als het te laat is.
Groenkracht zelf zwijgt avast ook als vermoord om geen slapende honden wakker te maken
Op 1 januari verkoop ik alvast mijn boeltje bij Groenkracht.
Aandelen die men minstens 3 jaar in bezit heeft kunnen verkocht worden tijdens de eerste 6 maanden van het boekjaar.
Deze zijn niet meer of niet minder dan een achtergestelde lening aan Elektrawinds.
Elektrawinds dat ten onder aan het gaan is aan zijn schuldenlast.
De kranten staan vol van allarmerende berichtgeving dat een nieuwe kapitaalinjectie in Elektrawinds niet van een leien dakje loopt.
Buiten de GIMV - waarschijnlijk op bevel van Van de Lanotte - staan er weinig partijen te springen hier nog een euro in te steken.
Maar de venoot ... hij/zij snurkte voort ... om - net als bij Arcopar - weer wakker te schieten als het te laat is.
Groenkracht zelf zwijgt avast ook als vermoord om geen slapende honden wakker te maken
Op 1 januari verkoop ik alvast mijn boeltje bij Groenkracht.
Aandelen die men minstens 3 jaar in bezit heeft kunnen verkocht worden tijdens de eerste 6 maanden van het boekjaar.
Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. Allemaal 6% netto voor de ogen?
jens_dev schreef:Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. Allemaal 6% netto voor de ogen?
En op deze producten is er geen Staatswaarborg, failliet, en je geld is weg.
Sommigen zien alleen die 6 %, het risico, geen Staatswaarborg, ja, wie risico neemt,..........
Arikimedes
Verkopen, de eerst 6 maanden van het jaar, dat dachten er velen te doen bij Arco en Cera, maar, om een stormloop naar de uitgang te vermijden, wijzigde men vlug de regels, en niemand kon nog uitstappen.
Je ziet, niet te snel denken dat je zal kunnen uitstappen.
Verkopen, de eerst 6 maanden van het jaar, dat dachten er velen te doen bij Arco en Cera, maar, om een stormloop naar de uitgang te vermijden, wijzigde men vlug de regels, en niemand kon nog uitstappen.
Je ziet, niet te snel denken dat je zal kunnen uitstappen.
Uit de jaarrekeningen van Groenkracht blijkt dat ze reserves hebben aangelegd. Ze hebben ook liquide middelen voorzien als buffer voor uittredingen van kapitaal.
De achtergestelde lening van Groenkracht aan Electrawinds heeft geen rating. Je mag gerust begrijpen dat dit een 'junk-bond' of een 'rommelobligatie' is die de 'D'-rating nadert. 'D' = Default oftwel failliet.
In 2011 heb ik al voor het risico van Groenkracht gewaarschuwd:
aandelen-electrawinds-groenkracht-cvba-t8747.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groenkracht is de meest risicovolle belegging van mijn vermogen. Een paar waardeloze Dexia aandelen te na gelaten. Het is geen schande om in januari uit te stappen. Daar is meer dan reden genoeg voor. Sommige beleggers kiezen echter bewust voor hoog risico maar enkel met geld dat ze voor altijd kunnen missen.
De achtergestelde lening van Groenkracht aan Electrawinds heeft geen rating. Je mag gerust begrijpen dat dit een 'junk-bond' of een 'rommelobligatie' is die de 'D'-rating nadert. 'D' = Default oftwel failliet.
In 2011 heb ik al voor het risico van Groenkracht gewaarschuwd:
aandelen-electrawinds-groenkracht-cvba-t8747.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groenkracht is de meest risicovolle belegging van mijn vermogen. Een paar waardeloze Dexia aandelen te na gelaten. Het is geen schande om in januari uit te stappen. Daar is meer dan reden genoeg voor. Sommige beleggers kiezen echter bewust voor hoog risico maar enkel met geld dat ze voor altijd kunnen missen.
Ecopower heeft de vennoten niet goed geïnformeerd. In de statuten van Ecopower staat nog steeds vanaf 6 jaren. Ecopower zou de vennoten een paar maanden op voorhand, voor het verlopen van de periode van 6 jaar, moeten informeren over het nieuwe reglement (om de 6 jaar), zodat de vennoot met kennis van zaken een beslissing kan nemen. Ik vind dat Ecopower de vennoot op een verkeerd been gezet heeft wat blijk geeft van weinig respect voor de vennoot. Daardoor voel ik mij in zekere zin bedrogen door Ecopower.Juist de geruststelling dat de vennot vanaf 6 jaren de aandelen kon verkopen gaf stabiliteit aan Ecopower.zapp0880 schreef:Inderdaad:Sara schreef:Is bij Ecopower zelfs niet minstens 6 jaar. Aandelen zijn maar om de 6 jaar verkoopbaar
Aandelen staan vast, telkens opnieuw voor periodes van 6 jaar. Telkens in de eerste 6 maanden van het zesde jaar kan het aandeel weer verkocht worden. (...) Wie het aandeel niet verkoopt in de eerste 6 maanden van het zesde jaar, is opnieuw aandeelhouder voor de volgende periode van 6 jaar.
Ergens te begrijpen vanuit het standpunt van de coöperatieve: zij willen immers voor een bepaalde periode zekerheid van het kapitaal dat ze kunnen investeren.
Bij vele cooperatieve aandelen, moet je deze verplicht enkele jaren bijhouden.
Dat betekend wel dat je niet weg kan, zelfs al zou je willen.
Dat betekend wel dat je niet weg kan, zelfs al zou je willen.