39% goedkoper bij LIDL ?
39% goedkoper bij LIDL ?
Lidl beweert dat ze 39% goedkoper zijn dan de concurrentie :
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl_be ... /63038.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet niet, maar de vergelijking lijkt me een beetje ongeloofwaardig.
Zo weet ik dat de Gouda in de Colruyt veel goedkoper is dan ze aangeven.
Of dat ze Coca cola vergelijken met de cola van hun huismerk.
Wat denken jullie van deze bewering ?
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl_be ... /63038.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet niet, maar de vergelijking lijkt me een beetje ongeloofwaardig.
Zo weet ik dat de Gouda in de Colruyt veel goedkoper is dan ze aangeven.
Of dat ze Coca cola vergelijken met de cola van hun huismerk.
Wat denken jullie van deze bewering ?
Re: 39% goedkoper bij LIDL ?
Zie rubriek : PERSBERICHTEN.
"Supermarktprijzen: Colruyt en Red Market zijn het goedkoopst
28 mei 2013
Voor het vijfde jaar op rij is ..."
http://www.test-aankoop.be/nt/nc/persbe ... goedkoopst" onclick="window.open(this.href);return false;
.
"Supermarktprijzen: Colruyt en Red Market zijn het goedkoopst
28 mei 2013
Voor het vijfde jaar op rij is ..."
http://www.test-aankoop.be/nt/nc/persbe ... goedkoopst" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
test aankoop aandeelhouder bij colruyt zekers. precies dat er niks slechts kan van deze winkel. dat huismerk vind ik dan wel het slechtste huismerk dat er is. ik ga maar voor één ding bij de colruyt. pap voor de kids. daar is dan nog soms korting op. de rest is er allemaal te groot en teveel; ga liever naar lidl en aldi. daar moet je dan ook niet manouvreren tussen al die personeelsleden. bij colruyt staat er in elke gang wel ene de rekken aan te vullen.
Lees aub eerst het volledige persbericht alvorens een subjectief oordeel te vellen :cartmen schreef:test aankoop aandeelhouder bij colruyt zekers...
er staat ook een aparte beoordeling in over Aldi en Lidl, waarin dezen inderdaad als "onklopbaar" worden vermeld.
Voor alle supermarkten staan er de nodige opmerkingen en vergelijkingen bij : zowel positieve als negatieve.
Merkproducten, huismerken en laagste-prijs-producten worden apart beoordeeld.
Wat me opvalt, als je de supermarktprijzen per stad bekijkt, waar een Albert Heijn opent dalen de prijzen van Colruyt. Een Colruyt waar geen AH in de buurt is duurder dan AH 5 km. verder.
Zoals 'De Tijd' vandaag schrijft, het 'oranje gevaar' duikt op voor Colruyt, amper 4 % duurder is AH, en het is er veel aangenamer winkelen dan in de Oostblok winkels van Colruyt.
Zoals 'De Tijd' vandaag schrijft, het 'oranje gevaar' duikt op voor Colruyt, amper 4 % duurder is AH, en het is er veel aangenamer winkelen dan in de Oostblok winkels van Colruyt.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Oostblokwinkels storen me niet. Tenslotte is winkelen niet meer of niet minder dan iets ophalen uit een magazijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ken je het principe dan niet van Colruyt?patrick1 schreef:Wat me opvalt, als je de supermarktprijzen per stad bekijkt, waar een Albert Heijn opent dalen de prijzen van Colruyt. Een Colruyt waar geen AH in de buurt is duurder dan AH 5 km. verder.
Ze zijn de goedkoopste 'in de streek'. Ze pikken in op promoties van andere winkels in de buurt, of zouden dit toch moeten, en spelen daarop in om hun prijzen aan te passen. Woon je in een streek met andere goedkope ketens in de buurt, dan zou Colruyt daar ook goedkoper moeten zijn. Dus als er bijv in Limburg een promotie loopt waardoor Colruyt daar zijn producten goedkoper moet aanbieden, gaat aan de zee de prijs van dat product naar omhoog.
Wel een hard economisch opzet erachter, prijzen continu aanpassen om concurrentie kapot te krijgen. Eenmaal minder concurrentie: prijzen naar omhoog aanpassen!
Wit product van Colruyt vind ik ook niet zo lekker als dat van Delhaize. Vond ik ook van Carrefour toen we daar vroeger winkelden in Gent, maar dat is ondertussen misschien al verbeterd.cartmen schreef:test aankoop aandeelhouder bij colruyt zekers. precies dat er niks slechts kan van deze winkel. dat huismerk vind ik dan wel het slechtste huismerk dat er is. ik ga maar voor één ding bij de colruyt. pap voor de kids. daar is dan nog soms korting op. de rest is er allemaal te groot en teveel; ga liever naar lidl en aldi. daar moet je dan ook niet manouvreren tussen al die personeelsleden. bij colruyt staat er in elke gang wel ene de rekken aan te vullen.
Laatst gewijzigd door TNTim op 29 mei 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
waarom staat Lidl niet bij de gecombineerde goederen?
Wij kopen 90% bij Aldi en ge moogt het draaien of keren ling da ge wilt, ze zijn de allergoedkoopste (staat vandaag trouwens ook in het laatste nieuws - studie van Testaankoop). (en uiteraard Colruyt en Delhaize kwaad op TA omdat de producten van Aldi minderwaardige kwaliteit zouden zijn, ... yeah right, ik weet wel zelf wat ik lekker vind).
Producten van de Aldi zijn niet minderwaardig, maar moeten gezien worden als eerste prijs artikelen met een naampje op, en niet als huismerkartikelen.
De vermelde link verwijst naar een bericht dat in de pers verschenen is, en geeft bijgevolg niet de volledige uitleg.
Ik heb die link alleen maar doorgegeven omdat topic-opener de vraag stelde of de reclamestunt van Lidl klopt.
Méér info en de volledige artikels over supermarktprijzen worden regelmatig gepubliceerd in de TA magazines en zijn voor de leden terug te vinden op hun website.
- Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor bepaalde winkels : sommige producten koop ik in de ene winkel, en sommige in een andere winkel, naargelang wat ik zelf de beste prijs-kwaliteit verhouding vind in mijn streek.
- Winkels hoeven voor mij niet "gezellig" te zijn : ik probeer mij in álle winkels zo vlug mogelijk naar buiten te werken, om mij daarna met échte gezellige dingen te kunnen bezighouden.
Ik heb die link alleen maar doorgegeven omdat topic-opener de vraag stelde of de reclamestunt van Lidl klopt.
Méér info en de volledige artikels over supermarktprijzen worden regelmatig gepubliceerd in de TA magazines en zijn voor de leden terug te vinden op hun website.
- Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor bepaalde winkels : sommige producten koop ik in de ene winkel, en sommige in een andere winkel, naargelang wat ik zelf de beste prijs-kwaliteit verhouding vind in mijn streek.
- Winkels hoeven voor mij niet "gezellig" te zijn : ik probeer mij in álle winkels zo vlug mogelijk naar buiten te werken, om mij daarna met échte gezellige dingen te kunnen bezighouden.
Telt niet voor Harelbeke (volgens TA en het Laatste nieuws)patrick1 schreef:Wat me opvalt, als je de supermarktprijzen per stad bekijkt, waar een Albert Heijn opent dalen de prijzen van Colruyt. Een Colruyt waar geen AH in de buurt is duurder dan AH 5 km. verder.
Ik begrijp dat onderscheid niet. Ik vind hun fruitsap, chocomelk, melk, koeken, spagetti, chocopasta, brood, water, yohurt, kaas, hesp, mayo, ketchup, mosterd, ... even lekker als die van een merk of van Colruyt-merkbruce666 schreef:Producten van de Aldi zijn niet minderwaardig, maar moeten gezien worden als eerste prijs artikelen met een naampje op, en niet als huismerkartikelen.
Mijn gat is ook proper met hun wc-papier, onze vloer is ook mooi gekuisd met hunvloerzeep en ruikt ook lekker, mijn zweetgeur is ook weg na een douche met hun douchegel, ...
Who cares als dat nu een merk, een huismerk of een discountproduct is. Die termen zijn gewoon een marketingtool om hun eigen producten te onderscheiden van andere.
Een omvangrijke studie die enige jaren geleden door Testaankoop is uitgevoerd, en die helaas veel te weinig aandacht krijgt, weerspreekt dit. Zoals de Raad voor de Mededinging het onlangs samenvatte:bruce666 schreef:Producten van de Aldi zijn niet minderwaardig, maar moeten gezien worden als eerste prijs artikelen met een naampje op, en niet als huismerkartikelen.
Met andere woorden, er zijn grofweg twee kwaliteitsniveaus in de markt te onderscheiden:Test-Aankoop heeft onlangs een studie gepubliceerd die de resultaten samenvat van de prijs/kwaliteit-analyse van een twintigtal categorieën van in supermarkten verkochte verwerkte voedingsmiddelen. De producten worden in vier categorieën ingedeeld (nationale
merken, distributeurmerken, hard discount en eersteprijsproducten). Volgens hun resultaten scoren enkel de eersteprijsproducten gemiddeld minder goed op het vlak van kwaliteit.
- Hoogste kwaliteit: A-merken, huismerken, Aldi & Lidl merken. Gemiddeld gezien geen kwaliteitsverschillen tussen deze categorieën - producten van Aldi en Lidl zijn gemiddeld dus even goed als A-merken en huismerken. Aldi en Lidi zijn binnen deze categorie veruit het goedkoopst. NB Lidl vergelijkt zichzelf met producten uit deze groep - huismerken en A-merken - en kan dus met recht stellen dat Lidl een soortgelijke kwaliteit biedt als deze producten.
Minder hoge kwaliteit: eersteprijsproducten. Colruyt hier het goedkoopst.
Over smaken valt niet te twisten. Over de properheid van uw gat wil ik zelfs niet twistennuyttie schreef: Ik begrijp dat onderscheid niet. Ik vind hun fruitsap, chocomelk, melk, koeken, spagetti, chocopasta, brood, water, yohurt, kaas, hesp, mayo, ketchup, mosterd, ... even lekker als die van een merk of van Colruyt-merk
Mijn gat is ook proper met hun wc-papier, onze vloer is ook mooi gekuisd met hunvloerzeep en ruikt ook lekker, mijn zweetgeur is ook weg na een douche met hun douchegel, ...
Who cares als dat nu een merk, een huismerk of een discountproduct is. Die termen zijn gewoon een marketingtool om hun eigen producten te onderscheiden van andere.