Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
PGB Trading levert aan huis zonder verzendkosten. Hopelijk bevestigen ze maandag de betaling en dan kan ik je laten weten hoe het verder verloopt. Eerste keer dat ik koop dus blijf er toch een beetje onzeker in tot ik het effectief in handen heb 
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad PGB Trading hanteert all-in formules.
Dat went snel JanusBananus. De eerste keer is altijd wel wat onwennig

(link)Artikel 3. Prijzen en betalingen
1.De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro's, inclusief BTW, verpakking, vervoer en verzendingskosten of anders aangegeven zoals vb. voor zilver.
Dat went snel JanusBananus. De eerste keer is altijd wel wat onwennig
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mijn fout Spruitekop. Het popup venster van algemene voorwaarden is niet echt Mac-friendly, het is niet duidelijk dat er meer artikels stonden dan art. 1 en 2. Bedankt om me erop te wijzen, voortaan wat grondiger zoeken.Spruitekop schreef:(link)Artikel 3. Prijzen en betalingen
1.De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro's, inclusief BTW, verpakking, vervoer en verzendingskosten of anders aangegeven zoals vb. voor zilver.
Dat went snel JanusBananus. De eerste keer is altijd wel wat onwennig![]()
Ik kijk uit naar JanusBananus zijn levering, prijzen bij PGB Trading lijken me zodoende wel erg interessant.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ga er zelf wel enkel gouden munten kopen. De zilveren munten komen duur uit omdat er 21% btw op rust (nog bij te tellen bij geafficheerde prijzen). Bij eentje is dit geen probleem, maar als je het doet om in zilver te beleggen minder interessant. Gouden baren ga ik er ook niet nemen omdat ze op voorhand niet kunnen zeggen welke smelter het is dus het kunnen ook niet LBMA baren zijn...
Ik hou jullie op de hoogte
Ik hou jullie op de hoogte
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
@ Timmermc: geen probleem hoor, we zijn er om elkaar te helpen. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Opmerkelijk berichtje zeg.
http://www.express.be/business/nl/econo ... 191269.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De wettekst: http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... rieLien=id" onclick="window.open(this.href);return false;
Al bestaat dit bij ons ook al lang, al weet ik niet of het bij wet verboden is.
Uit de algemene voorwaarden Bpost:
Taxipost aanvaardt evenmin goederen die vermeld zijn op de lijst van verboden goederen zoals opgenomen in haar brochures of op enige lijst van verboden goederen, zoals opgesteld door bevoegde autoriteiten, en namelijk:
...
Muntstukken, bankbriefjes, geldbriefjes of eender welke waarde aan toonder, reischeques, effecten, coupons, bank- of kredietkaarten, cheques;
Platina, goud of zilver, al dan niet bewerkt, edelstenen, parels van eerste kwaliteit of cultuurparels, juwelen of andere waardevolle voorwerpen zoals bont, kunstvoorwerpen en verzamelobjecten, soortgelijke waardevolle voorwerpen met amateur waarde;
...
http://www.express.be/business/nl/econo ... 191269.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De wettekst: http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... rieLien=id" onclick="window.open(this.href);return false;
Al bestaat dit bij ons ook al lang, al weet ik niet of het bij wet verboden is.
Uit de algemene voorwaarden Bpost:
Taxipost aanvaardt evenmin goederen die vermeld zijn op de lijst van verboden goederen zoals opgenomen in haar brochures of op enige lijst van verboden goederen, zoals opgesteld door bevoegde autoriteiten, en namelijk:
...
Muntstukken, bankbriefjes, geldbriefjes of eender welke waarde aan toonder, reischeques, effecten, coupons, bank- of kredietkaarten, cheques;
Platina, goud of zilver, al dan niet bewerkt, edelstenen, parels van eerste kwaliteit of cultuurparels, juwelen of andere waardevolle voorwerpen zoals bont, kunstvoorwerpen en verzamelobjecten, soortgelijke waardevolle voorwerpen met amateur waarde;
...
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ze kennen hun personeel goed zeker? 
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Zojuist het pakket van UPS geopend om mijn gouden Eagle van PGB Trading te inspecteren. Het betreft een munt van een vorig jaartal met een krasje aan een zijde en licht verkleurde plekjes aan beide zijden.
Ik had zowel telefonisch als via mail uitdrukkelijk gevraagd om een nieuwe munt van het jaartal 2013. Via mail hebben ze gezegd het jaartal 2013 te kunnen garanderen, maar de vraag of het om een nieuwe munt ging werd niet beantwoord. Telefonisch werd er wel gezegd dat het om een nieuwe munt zou gaan en ik heb ook uitdrukkelijk gespecifieerd bij mijn bestelling dat het om een "vers geslagen munt van 2013" zou gaan en hierbij verwezen naar ons telefonisch gesprek.
Bij deze dus niet tevreden of werkt dit overal zo? Wat te doen?
Ik had zowel telefonisch als via mail uitdrukkelijk gevraagd om een nieuwe munt van het jaartal 2013. Via mail hebben ze gezegd het jaartal 2013 te kunnen garanderen, maar de vraag of het om een nieuwe munt ging werd niet beantwoord. Telefonisch werd er wel gezegd dat het om een nieuwe munt zou gaan en ik heb ook uitdrukkelijk gespecifieerd bij mijn bestelling dat het om een "vers geslagen munt van 2013" zou gaan en hierbij verwezen naar ons telefonisch gesprek.
Bij deze dus niet tevreden of werkt dit overal zo? Wat te doen?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Goed dat je het op mail hebt. Ikzelf heb bij The House ook uitdrukkelijk naar jaartal 2013 gevraagd en dat ook zo bekomen (ik had niks op voorhand betaald). Indien ik (betrof een Maple Leaf met dat nieuwe veiligheidsfeature) zag dat het een ander jaartal was, had ik niet betaald (maar was niet online, was fysiek afhalen en dan betalen).
Even algemene voorwaarden erbij gehaald van PGB (ben geen jurist dus kan verkeerd zijn)
Een uitdrukkelijke overeenkomst (jaartal) heb je op papier.
Puntje 3. vind ik een beetje dubbelzinnig: is bv jaartal 2010 tov 2013 een gebrek? Niet echt. Maar het feit dat er krasjes op staan is dat imo wel.
Maar je vroeg jaartal 2013 en kreeg een ander jaartal, dat is dus niet zoals overeengekomen.
En 2013 impliceert imo sowieso dat het een nieuwe munt moet zijn, omdat jaartal 2013 pas in april of mei ter perse is gegaan dacht ik bij de Gouden Eagles?
Ik zou m'n geld terugeisen en elders een nieuw exemplaar kopen (en effectief fysiek afhalen)
Even algemene voorwaarden erbij gehaald van PGB (ben geen jurist dus kan verkeerd zijn)
3.Informatie, afbeeldingen, mededelingen mondeling, telefonisch of via email of via de website van PGB Trading verstrekt en opgaven, kleurindicaties en specificaties met betrekking tot alle aanbiedingen/producten en de belangrijkste kenmerken van de producten worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. Afwijkingen van de werkelijkheid kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn. PGB Trading is niet aansprakelijk voor kennelijke verschrijvingen.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten ontleend worden tenzij deze uitdrukkelijk zijn opgenomen in een door partijen gesloten overeenkomst
Een uitdrukkelijke overeenkomst (jaartal) heb je op papier.
Dus, direct aangetekend schrijven sturen + ook nog een mail.1.De klant heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden.
2.Alle klachten met betrekking tot de levering, kwaliteit, hoedanigheid van een artikel, of iedere andere klacht, dienen binnen een termijn van 8 werkdagen schriftelijk, gemotiveerd en aangetekend aan PGB Trading ter kennis worden gebracht. Bij overschrijding van dit voorschrift vervallen alle eventuele verplichtingen van PGB Trading ter zake.
3.Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, kan PGB Trading nimmer tot meer verplicht worden dan tot vervanging van de goederen die een gebrek vertonen (met uitzondering van artikelen die om hygiënische redenen niet kunnen worden omgeruild), dan wel aanvullende levering van de ontbrekende hoeveelheid, dan wel tot creditering van de met de levering verbandhoudende factuur
Puntje 3. vind ik een beetje dubbelzinnig: is bv jaartal 2010 tov 2013 een gebrek? Niet echt. Maar het feit dat er krasjes op staan is dat imo wel.
Maar je vroeg jaartal 2013 en kreeg een ander jaartal, dat is dus niet zoals overeengekomen.
En 2013 impliceert imo sowieso dat het een nieuwe munt moet zijn, omdat jaartal 2013 pas in april of mei ter perse is gegaan dacht ik bij de Gouden Eagles?
Ik zou m'n geld terugeisen en elders een nieuw exemplaar kopen (en effectief fysiek afhalen)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat 'n heisa.
Ik denk dat het niet simpel is om hier in Europa aan nieuwe Eagles te geraken. Als je ziet hoeveel er in de VS verkocht zijn.
Geen nieuwe munten... eigenlijk maakt het weinig uit als je het gewoon ziet als belegging, een licht krasje... daar lig ik persoonlijk nu niet wakker van. Ik ben niet met numismatiek bezig. M'n Krugers zijn d'er allemaal van de jaren '70 en '80. Op gouden munten kunnen wel witte vlekjes voorkomen, dat komt ook soms voor op Maples.
Wat als je nu Napoleons had besteld, was het dan ook nodig dat het ongecirculeerde waren?
Ik denk dat het niet simpel is om hier in Europa aan nieuwe Eagles te geraken. Als je ziet hoeveel er in de VS verkocht zijn.
Geen nieuwe munten... eigenlijk maakt het weinig uit als je het gewoon ziet als belegging, een licht krasje... daar lig ik persoonlijk nu niet wakker van. Ik ben niet met numismatiek bezig. M'n Krugers zijn d'er allemaal van de jaren '70 en '80. Op gouden munten kunnen wel witte vlekjes voorkomen, dat komt ook soms voor op Maples.
Wat als je nu Napoleons had besteld, was het dan ook nodig dat het ongecirculeerde waren?
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 6 juni 2013, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Een verkoper moet geen beloftes doen die naderhand niet kunnen hardgemaakt worden. Mij lijkt het dat ze al bij de start wisten dat 2013 niet zou lukken, dan moet men het niet beloven.
Eerst de klant beloven 2013 =>> klant schrijft geld over en nadien vraagt de klant of het echt een nieuw stuk is en dan plots antwoorden ze niet meer? Ondertussen wel geld incasseren en stuk opsturen en nu zit Janus er wel mee, kan me voorstellen dat het een rot gevoel moet zijn.
Correct was geweest hem opgebeld te hebben en gezegd dat er geen stukken 2013 waren en dat hij kon kiezen; stuk ander jaartal of geld terug.
Napoleons en Krugers, das wat anders: dan weet je dat het oudere jaartallen zijn.
Bij the House: beloven en ook waarmaken (kan soms wel wat duren, maar allez
) en heb nadien ook hun Buffalo's gezien, zaten in originele verpakking US Mint: dat toch liever dan een stuk met krassen op.
Niet vergeten: je betaalt wel meer dan 1000 euro en dan hoort het in orde te zijn.
Een nieuw stuk of baar vragen is als klant een legitieme vraag.
Eerst de klant beloven 2013 =>> klant schrijft geld over en nadien vraagt de klant of het echt een nieuw stuk is en dan plots antwoorden ze niet meer? Ondertussen wel geld incasseren en stuk opsturen en nu zit Janus er wel mee, kan me voorstellen dat het een rot gevoel moet zijn.
Correct was geweest hem opgebeld te hebben en gezegd dat er geen stukken 2013 waren en dat hij kon kiezen; stuk ander jaartal of geld terug.
Napoleons en Krugers, das wat anders: dan weet je dat het oudere jaartallen zijn.
Bij the House: beloven en ook waarmaken (kan soms wel wat duren, maar allez
Niet vergeten: je betaalt wel meer dan 1000 euro en dan hoort het in orde te zijn.
Een nieuw stuk of baar vragen is als klant een legitieme vraag.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In principe heb je gelijk, ik ben er persoonlijk wat losser in. Als ik 'n nieuwe wagen koop maal ik er ook niet om als er al 5,4 km op de teller staan en er voetafdrukken op het matje staan. Voor mij is 'n ounce 'n ounce. Baren heb ik liever wel nieuw en sealed.
Bij The House worden ze inderdaad wel mooi afgeleverd. 1 Oz-munten mooi in zo'n plastiek zakje (ik dacht dat het "een broekzakje" heet)
Daarom ook dat ik liever altijd zelf ga afhalen.
Bij The House worden ze inderdaad wel mooi afgeleverd. 1 Oz-munten mooi in zo'n plastiek zakje (ik dacht dat het "een broekzakje" heet)
Daarom ook dat ik liever altijd zelf ga afhalen.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 5 juni 2013, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Online bestellen is idd makkelijker, maar de prijs is me net iets te duur om eerst vooraf te betalen en dan te moeten afwachten wat er geleverd zal worden.
Het is geen schoen van Zalando of trui van Esprit die je per kerende kan terugsturen (na hem 1 dag aangedaan te hebben natuurlijk...)
Daarvan lijkt de site van Silvermountain mij een pareltje: staat er bij bij Panda, M Leaf, : nieuwe stukken 2013.
Iemand trouwens ervaring met Silvermountain?: ook geen prijsbreker, maar ik heb er geen moeite mee om enkele euro's meer te betalen voor gave stukken (ben een stukje verliefd op het design van gouden munten en als het er echt op aankomt, zullen die paar euro's die extra betaalde het verschil niet uitmaken).
Alleen het online weerhoudt me om daar te bestellen (en ook wel voor een stukje het feit dat ik liever lokaal koop om de eigen werkgelegenheid te ondersteunen, ja echt
)
bv prijs tss PGB en Silvermountain voor een baar van 100 gram: Silvermountain is 19 euro duurder, maar je hebt wel een nieuwe baar van Umicore, sealed, LBMA-listed terwijl je bij PGB niet weet van welke smelter het komt? Kijk, dan betaal ik met plezier 19 euro extra.
Het is geen schoen van Zalando of trui van Esprit die je per kerende kan terugsturen (na hem 1 dag aangedaan te hebben natuurlijk...)
Daarvan lijkt de site van Silvermountain mij een pareltje: staat er bij bij Panda, M Leaf, : nieuwe stukken 2013.
Iemand trouwens ervaring met Silvermountain?: ook geen prijsbreker, maar ik heb er geen moeite mee om enkele euro's meer te betalen voor gave stukken (ben een stukje verliefd op het design van gouden munten en als het er echt op aankomt, zullen die paar euro's die extra betaalde het verschil niet uitmaken).
Alleen het online weerhoudt me om daar te bestellen (en ook wel voor een stukje het feit dat ik liever lokaal koop om de eigen werkgelegenheid te ondersteunen, ja echt
bv prijs tss PGB en Silvermountain voor een baar van 100 gram: Silvermountain is 19 euro duurder, maar je hebt wel een nieuwe baar van Umicore, sealed, LBMA-listed terwijl je bij PGB niet weet van welke smelter het komt? Kijk, dan betaal ik met plezier 19 euro extra.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik ben er geen voorstander van om te laten leveren. Derden hoeven niet te weten wat ik aankoop (de koerierdiensten hebben heus wel 'n idee dat er PM inzitten hoor, ook al is het anoniem verzonden). Ik hou het liever bij de dealer en mezelf. 
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zal beginnen met een mail en dan kijken wat er wordt voorgesteld.
Mij gaat het eigenlijk om 2 dingen. Eerst en vooral het principe natuurlijk. Maar daarnaast ook de waarde ervan. Op de meeste sites wordt er bij "verkopen" een opsplitsing gemaakt indien het stuk "beschadigd" of "onbeschadigd" is. Als je dit bekijkt bij Argentor bijvoorbeeld dan scheelt dit maar liefst €82...
De hedendaagse bullion coins liggen ongeveer 5% boven spot en dit maakt in principe niet zo omdat je ze aan 3% boven spot terug kan verkopen. Als je dan voor een nieuwe munt betaald en hij blijkt dit niet te zijn zit je al direct met een verschil tussen aan- en verkoopprijs van meer dan €100 (vergeleken met de verkoopprijzen bij Argentor). Dat is bijna 10% en dat is toch wat schrikken
Mij gaat het eigenlijk om 2 dingen. Eerst en vooral het principe natuurlijk. Maar daarnaast ook de waarde ervan. Op de meeste sites wordt er bij "verkopen" een opsplitsing gemaakt indien het stuk "beschadigd" of "onbeschadigd" is. Als je dit bekijkt bij Argentor bijvoorbeeld dan scheelt dit maar liefst €82...
De hedendaagse bullion coins liggen ongeveer 5% boven spot en dit maakt in principe niet zo omdat je ze aan 3% boven spot terug kan verkopen. Als je dan voor een nieuwe munt betaald en hij blijkt dit niet te zijn zit je al direct met een verschil tussen aan- en verkoopprijs van meer dan €100 (vergeleken met de verkoopprijzen bij Argentor). Dat is bijna 10% en dat is toch wat schrikken