Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Geen antwoord op de vraag?!?
Betekent dat u er niets van begrijpt?

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goudkevers horen dit natuurlijk niet graag...maar weet dat er in het verleden al eens gedurende 20 jaar een berenmarkt was!
"Taperen" is de financiële betekenis van het geleidelijk afbouwen van het opkoopprogramma van staatsleningen en hypotheekobligaties door de Federal Reserve, het Amerikaanse stelsel van centrale banken.FVDM2011 schreef:Wat betekent tapering?costaadeje schreef:Tapering is begonnen. Benieuwd hoe diep goud zal zakken...misschien zijn er hier volgend jaar koopjes te doen![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
Goud tikte al even de $1199,95 aan vandaag
Rustig laten zakken en dan weer wat kopen
Het goud dat ik heb dient toch niet om te speculeren maar als indekking tegen een worst case scenario.
En ik heb slechts 8,5 % van mijn portefeuille in fysiek goud/zilver zitten. Allé ja, nu weer wat minder dus

Het goud dat ik heb dient toch niet om te speculeren maar als indekking tegen een worst case scenario.
En ik heb slechts 8,5 % van mijn portefeuille in fysiek goud/zilver zitten. Allé ja, nu weer wat minder dus

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zie goud eerder als speculatie, inspelen op een daling en verkopen wanneer het hoog genoeg staat..velen onder jullie zien het evenwel anders...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dollar-goud gaat nog 'n kleine twee jaar laag genoteerd worden daarna gaat het vechten worden voor elke gram en elke ounce.
De tijd was nog niet rijp om de overheden volledig kaputt te laten gaan, de VS hebben met hun wereldhandelsmunt nog teveel macht om de grote blokken (en de BRIC's) in de pas te laten lopen. Het Oosten heeft tijd, wel: ik ook.

De tijd was nog niet rijp om de overheden volledig kaputt te laten gaan, de VS hebben met hun wereldhandelsmunt nog teveel macht om de grote blokken (en de BRIC's) in de pas te laten lopen. Het Oosten heeft tijd, wel: ik ook.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Davy V schreef: "Taperen" is de financiële betekenis van het geleidelijk afbouwen van het opkoopprogramma van staatsleningen en hypotheekobligaties door de Federal Reserve, het Amerikaanse stelsel van centrale banken.
Afbouwen??? Nee!
Het betekent : doorgaan met het opkoopprogramme ; een heel klein beetje minder maar toch doorgaan.
Er is geen uitgang. Het blijft dus duren tot de hele boel ontploft.
Got gold?
Belachelijk!costaadeje schreef:Ik zie goud eerder als speculatie, inspelen op een daling en verkopen wanneer het hoog genoeg staat..velen onder jullie zien het evenwel anders...
Dat kan niemand.
China heeft de macht over de dollar. Zij beslissen voortaan.Spruitekop schreef:Dollar-goud gaat nog 'n kleine twee jaar laag genoteerd worden daarna gaat het vechten worden voor elke gram en elke ounce.![]()
Dju, en ik die dacht dat het nu volop tijd was voor trollenwinterslaap 

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mijn persoonlijk buikgevoel zegt me dat het Midden-Oosten (met de petrodollar) nu nog meer troeven heeft die de dollar kunnen schaden dan het Verre Oosten. Maar dat is mijn mening, ik ga alvast de jouwe niet weerleggen.FVDM2011 schreef:China heeft de macht over de dollar. Zij beslissen voortaan.
Het is wel 'n feit dat China een langetermijnvisie heeft om de grondstoffen (en dus de prijzen daarvan) te controleren. China focust zich al jaren op de grondstoffenmarkt, en dit zowel in eigen land, in Australië en Afrika. (en tevens in het voormalige JP Morgan-gebouw)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Nee, niet echt, nee. Een paar gouden ringen die m'n vriendin draagt niet te na gesproken.FVDM2011 schreef:
Got gold?
Jij duidelijk wel. Ik heb het hier al geschreven: je orakelde dat goud op 1550 (wat per wat?) zou noteren in december, je zit er een eind af.
Wat goud binnen 2 jaar of in 2062 gaat doet, boeit me vandaag weinig. Ik zie alleen dat de gemiddelde aandelenbelegger afgelopen 3 jaren zonder veel moeite zeker 30% rijker geworden is, en de gemiddelde goudkever 30% armer.
Op korte termijn heb je dus alleszins fout gegokt.
Ik zie op The House dat de Maples en Krugers al met de 900 € per stuk grens flirten. Die stonden begin dit jaar bijna 1400 euro.
Jij kan dat 'n fait divers vinden, ik zeg dat ik dankzij m'n winst uit aandelen enerzijds, en de daling van goud anderzijds, dit jaar met kerst 2 virtueel krugers kan kopen waar ik er vorige kerst maar 1 kon kopen. Dus ik ben alleszins blij dat ik (minstens) een jaar gewacht heb, en zover ik de signalen kan interpreteren is er totaal geen haast bij om nu rap rap goud te kopen.
M'n aandeeltjes blijven stijgen, en het goud blijft dalen.
't Is op de laatste dagen van de solden dat ze het meeste korting geven, zei mijn mémé altijd.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is dan dat ze de sleuren bovenhalen die ze al 3 seizoenen niet meer met de solden kwijt raken en waar ze dan "-70%" op kleven. De domme koopt dan met het idee een ferm koopje gedaan te hebben.djtw schreef:Op korte termijn heb je dus alleszins fout gegokt.
Ik zie op The House dat de Maples en Krugers al met de 900 € per stuk grens flirten. Die stonden begin dit jaar bijna 1400 euro.
Jij kan dat 'n fait divers vinden, ik zeg dat ik dankzij m'n winst uit aandelen enerzijds, en de daling van goud anderzijds, dit jaar met kerst 2 virtueel krugers kan kopen waar ik er vorige kerst maar 1 kon kopen. Dus ik ben alleszins blij dat ik (minstens) een jaar gewacht heb, en zover ik de signalen kan interpreteren is er totaal geen haast bij om nu rap rap goud te kopen.
M'n aandeeltjes blijven stijgen, en het goud blijft dalen.
't Is op de laatste dagen van de solden dat ze het meeste korting geven, zei mijn mémé altijd.

Tot zolang je "virtuele Krugers" koopt heb je niets.
Als het systeem crasht en je verliest in eerste instantie 30% op je aandelen ga jij zeker nog niet in goud stappen (ben ik zeker van), je gaat hooguit uit de aandelen gestapt zijn (buiten misschien enkele lievelingsaandelen waar je nog steeds in gelooft) en in cash zitten.
Op dat moment kan je geen kant op, je zit dan met 'n hoop cash op 'n effecten/zicht/spaar-rekening, een rekening die zal gebruikt worden om de overheidsschulden mee te betalen. Hopelijk zit je dan nog voor het volle bedrag in aandelen ook al zijn deze intussen in waarde gedecimeerd, ben je quasi helemaal geschoren en blij zijn dat je niet verkocht hebt want dan was je alles kwijt. Dus mooi in aandelen blijven zitten en braaf zijn dat de overheid niet aan je resterende bezit heeft geraakt. Je kan niet meer UIT het systeem. Je moet steeds door de effectenrekening van je broker/bank en daar staat vadertje staat.
Volgende afspraken goud: 2020 (rally begint eind 2015), 2024 en 2032. Wie doorgeeft naar het nageslacht houdt 2062 in het achterhoofd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijnheer Spruit, ik waardeer uw bijdragen ten zeerste maar in 2062 word ik er precies 100 en ik vind voorspellingen omtrent de staat van mijn ledematen op het feestje dat dan te mijner ere wordt gegeven evenveel waard als die over de goudprijs aldan.
In het kort: 't is nog lang.
In het kort: 't is nog lang.