Nadelen Ergo??
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Ergoprodkv
- Newbie

- Contacteer:
Re: Nadelen Ergo??
Beste lukske,Lukske schreef:Misschien verder betalen maar een dan een kleine premie..maar dan zal je wel een reductiepremie moeten betalen.
Je wordt dus beboet omdat je een kleinere premie wenst te betalen.
Stel je voor dat je verandert van werk, minder verdiend en dat daardoor je fiscale korf verkleint: bij Ergo zal je daarvoor dus moeten een boete betalen. De fiscale experts noemen ze zichzelf dan.
Flexibiliteit bij ERGO is NUL komma NUL
Het is logisch dat je een reductiepremie moet betalen namelijk 70 EUR (afgetrokken van het eindbedrag op 65ste) als je minder zou willen sparen.
Het gaat hier over pensioensparen en de korf van pensioensparen kan iedereen dit jaar tot 950 EUR benutten, dus als je minder zou verdienen heeft dit totaal geen invloed op je fiscale korf van pensioensparen.
mvg,
een financieel consulent van Ergo
-
Ergoprodkv
- Newbie

- Contacteer:
Beste Sintorama, het ergo fonds? ofwel is het fonds dat ergo in zijn tak 21 product steekt van Merit Capital, Petercam of Bank De Groof. Ik geloof niet, ik ben er zeker van dat Argenta de kosten die worden aangerekend door ergo nooit voor zich nemen. Dat doet ergo niet, kbc niet, NIEMAND! dat is normaalsintorama schreef:Het is NOOIT te laat om je fout in te zien en er iets uit te leren. Advies: stop op zijn minst met storten in het Ergo fonds en start een ander fonds op bij Argenta of Rabobank. Optioneel kun je bij Argenta de mogelijkheiden bekijken om het reeds gestorte geld in Ergo over te nemen naar het nieuwe fonds. Ik geloof dat Argenta de kosten en administratie die hiervoor kunnen aangerekend worden door Ergo voor zich zal nemen.
Bekijk het positief: Als je bij Ergo zit kun je je situatie alleen maar verbeteren. Ga dus beter vandaag dan morgen naar bvb Argenta.
mvg
Logisch??
Noem jij dat logisch? 70 Euro betalen? (vanwaar jij dat bedrag haalt zal ook weer een raadsel zijn).
Gewoon een oude post oprakelen om weer in the picture te komen.
Trouwens julle verkopen ook langetermijnsparen onder dezelfde voorwaarden waar die fiscale korf wel van toepasing is.
Wie geen belasting betaalt kan ook geen terug krijgen.
Noem jij dat logisch? 70 Euro betalen? (vanwaar jij dat bedrag haalt zal ook weer een raadsel zijn).
Trouwens julle verkopen ook langetermijnsparen onder dezelfde voorwaarden waar die fiscale korf wel van toepasing is.
-
Ergoprodkv
- Newbie

- Contacteer:
Logisch omdat het een vorm is van contractbreuk.Lukske schreef:Logisch??
.
Het is 70 EUR omdat ik dat weet
Ja inderdaad, de korf van langetermijnsparen is niet hetzelfde als de korf van pensioensparen.
Het is niet dat als men spaart onder de korf van langetermijnsparen dat men verplicht is minder te moeten sparen als je minder kan inbrengen onder die fiscale korf. Logisch
-
Ergoprodkv
- Newbie

- Contacteer:
ja en gras is groenLukske schreef:
-
Ergoprodkv
- Newbie

- Contacteer:
Mijn excuses, de reductiepremie is 75 EURErgoprodkv schreef:Logisch omdat het een vorm is van contractbreuk.Lukske schreef:Logisch??
.
Ja inderdaad, de korf van langetermijnsparen is niet hetzelfde als de korf van pensioensparen.
Het is niet dat als men spaart onder de korf van langetermijnsparen dat men verplicht is minder te moeten sparen als je minder kan inbrengen onder die fiscale korf. Logisch
Jij bent wel erg vriendelijk. Iedereen met een centraal zenuwstelsel mag blijkbaar Ergo-consulent worden. Veel succes.
-
anonymous
Ergoprodkv schreef:Logisch omdat het een vorm is van contractbreuk.
Dus de klant moet alles maar aannemen wat de verkoper zegt "omdat hij het weet" (Maar het blijkbaar toch niet weet)Ergoprodkv schreef:Mijn excuses, de reductiepremie is 75 EUR
Sorry maar de tijden dat een consument alles blindelings gelooft, wat een verkoper hem aansmeert, zijn voorbij!
En contractbreuk... laat me niet lachen. Ergo is de enige die dit aanrekent op pensioenSPAREN.
Vind jij dat normaal?? Dus jij zou het ook normaal vinden, als je maandelijks via een doorlopende opdracht geld van je zichtrekening naar je spaarrekening zet en op een gegeven moment dat stopzet, dat de bank je dan kosten zou aanrekenen, wegens contractbreuk?
PensioenSPAREN is en blijft een vorm van SPAREN. Je zet opzij wat je kan missen. Kan je het niet missen die maand, dan spaar je niet.
Nogmaals als samenvatting, wat anderen ook al geschreven hebben:
* Ergo verkopers zijn vooral naïeve mensen (niet slecht bedoeld), zonder echte financiële achtergrond. Ze krijgen een basis-opleiding van Ergo en worden dan in het veld gestuurd om goedgelovige mensen (buren, vrienden, familie) op te lichten te overtuigen.
* Ergo pleegt een aanslag op uw pensioenspaargeld, door overdreven hoge kosten aan te rekenen voor allerhande zaken
* Er zijn een hele hoop verborgen kosten (reductiekost, kosten als je maandelijks stort tov jaarlijk, etc etc)
* Steeds de vermelding dat je nooit naar opbrengsten en kosten mag kijken tijdens de looptijd, maar dat je (magisch) op het einde wel een hoge opbrengst krijgt. Waar het vandaan gaat komen, geen idee, maar dan zijn we 40 jaar verder ofzo en kan je er toch niets meer aan veranderen.
Nee, maar als men dat dan nog altijd onder het stelsel van langetermijnsparen doet, zal men op zijn 60ste ook belastingen moeten betalen op het gedeelte waarvoor geen belastingvermindering bekomen werd. Dat is dan niet meer "sparen", maar eerder "de fiscus een extra cadeautje geven".Ergoprodkv schreef:Het is niet dat als men spaart onder de korf van langetermijnsparen dat men verplicht is minder te moeten sparen als je minder kan inbrengen onder die fiscale korf. Logisch
Ergoprodkv schreef:Het is niet dat als men spaart onder de korf van langetermijnsparen dat men verplicht is minder te moeten sparen als je minder kan inbrengen onder die fiscale korf. LogischLukske schreef:Logisch??
.
En dan stoeft Ergo iedere jaar met hun boekske "Belastings en Beleggingsgids"; fiscale experts noemen ze zich....
Ergo is dan wel de enige firma waar je op het einde van rit 10% tax op kapitaal riskeert waar je nooit aftrek hebt van genoten. Tenzij je akkoord bent boetes te betalen aan Ergo.
Vanaf nu zijn ze wettelijk verplicht transparant te zijn.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140425_01081964" onclick="window.open(this.href);return false;
MIFID gedragregels voor verzekeringssector - Twin Peaks II - vanaf 30 april 2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140425_01081964" onclick="window.open(this.href);return false;
MIFID gedragregels voor verzekeringssector - Twin Peaks II - vanaf 30 april 2014
Ze zullen moeten vermelden hoeveel de tussenpersoon in zijn zakken draait.
Het einde van Ergo nabij???
Ik zal eens een mailtje doen en het navragen.
Geen dag te vroeg...Lukske schreef:Het einde van Ergo nabij???
Lukske,Lukske schreef:Ze zullen moeten vermelden hoeveel de tussenpersoon in zijn zakken draait.
Ik zal je moeten teleur stellen op je beide punten.
1. Een ergo adviseur moet zijn commisieloon niet meedelen. Dat komt omdat ergo met subagenten werkt, het zijn enkel de agenten en makelaars die inzicht moeten geven in het gene wat ze verdienen. Reden hiervoor is dat de consument kan nagaan of de makelaar het beste product voor hem (de consument kiest) of voor zichzelf (= de makelaar). Aangezien ergo slechts 1 product verkoopt maakt dat dan niet veel uit.
2. Ik denk niet dat het einde van ergo nabij is. Klassiek leven is door de MIFID wetgeving niet ten dode opgeschreven, maar of deze nog zullen worden aangeboden dat is een hele andere zaak. Voor zo ver ik op de ergo site zie, worden er geen secure producten voor PSP meer aangeboden, dus ik veronderstel dat ook Ergo dit traject zal verlaten. Zoals Ergo in het verleden al deed zullen ze hierop inspelen en komen met nieuwe producten die aan de MIFID regels zullen voldoen.
Zoals iedereen in de verzekeringen die spaarproducten/belegingen aanbied, zal vooraf een behoefte analyse moeten worden opgemaakt. Het zal dus heel makkelijk worden om alle producten met elkaar te gaan vergelijken. Wie het beste rendement levert zullen we natuurlijk pas achteraf weten
Om te besluiten, aan alle ergo haters, jammer maar ik vrees dat ze nog zullen blijven bestaan
De stopzetting van de klassieke verzekering betekent het einde van Ergo want dit waren nu juist de producten waarmee ze de klanten in het zak konden zetten en hun zakken konden vullen op korte en lange termijn.