Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Impact faillissement Electrawinds op Groenkracht ?
Het wordt inderdaad scenario 1.
Net een brief ontvangen: "op de buitengewone algemene vergadering die werd bijeengeroepen zal een voorstel tot ontbinding en vereffening van de vennootschap worden voorgelegd. De ontbinding is thans de meest aangewezen piste voor Groenkracht gezien er geen verdere activiteiten meer zullen ontwikkeld worden. De enige bestaansreden van de vennootschap is de verdere opvolging van de recuperatie van de opstaande lening t.a.v. Elicio."
Net een brief ontvangen: "op de buitengewone algemene vergadering die werd bijeengeroepen zal een voorstel tot ontbinding en vereffening van de vennootschap worden voorgelegd. De ontbinding is thans de meest aangewezen piste voor Groenkracht gezien er geen verdere activiteiten meer zullen ontwikkeld worden. De enige bestaansreden van de vennootschap is de verdere opvolging van de recuperatie van de opstaande lening t.a.v. Elicio."
en vergeet niet om meteen na ontvangst van de brief in te loggen bij groenkracht met de code die op pagina 3 staat
om de echte lectuur te bekomen.
In totaal 6 stukken te downloaden, ze zijn al binnen maar de lezing ervan zal nog een tijdje duren.
mvg,
Jan
om de echte lectuur te bekomen.
In totaal 6 stukken te downloaden, ze zijn al binnen maar de lezing ervan zal nog een tijdje duren.
mvg,
Jan
De vergadering is al op dinsdag 24 juni om 19:30 te Brugge. Dat maakt het lastig voor veel mensen om te komen meen ik, zo midden in de week.
Er is de mogelijkheid om schriftelijke vragen te stellen bij de inschrijving voor de vergadering. Dat is een piste om vragen te stellen aan het bestuur.
Er is de mogelijkheid om schriftelijke vragen te stellen bij de inschrijving voor de vergadering. Dat is een piste om vragen te stellen aan het bestuur.
Wat is nu momenteel de status ?
Krijgen de beleggers nu elk jaar een vast rendement van 2% op het geld dat ze in Groenkracht geïnvesteerd hebben ?
Krijgen de beleggers nu elk jaar een vast rendement van 2% op het geld dat ze in Groenkracht geïnvesteerd hebben ?
vanwaar heb je dat, die 2%?karine schreef:Wat is nu momenteel de status ?
waar staat dat?
Heb het eens verder opgezocht, het is blijkbaar voor groenkracht.
GOED NIEUWS VOOR GROENKRACHT EN HAAR COÖPERANTEN
Het plan voorziet in een terugbetaling van de door Groenkracht verstrekte leningen voor 17 miljoen euro in hoofdsom. Elicio, een dochtervennootschap van Tecteo en Belgische industriële intercommunale, zal deze schuldvordering in drie schijven betalen en wel als volgt:
• 6 miljoen euro op 31 december 2019 met een interest van 2 %
• 4 miljoen euro op 31 december 2021 met een interest van 2,25 %
• 7 miljoen euro op 31 december 2025 met een interest van 2,50 %
Gaan er voor de particulieren dan nog jaarlijks iets uitgekeerd worden of is dat 0 ?
GOED NIEUWS VOOR GROENKRACHT EN HAAR COÖPERANTEN
Het plan voorziet in een terugbetaling van de door Groenkracht verstrekte leningen voor 17 miljoen euro in hoofdsom. Elicio, een dochtervennootschap van Tecteo en Belgische industriële intercommunale, zal deze schuldvordering in drie schijven betalen en wel als volgt:
• 6 miljoen euro op 31 december 2019 met een interest van 2 %
• 4 miljoen euro op 31 december 2021 met een interest van 2,25 %
• 7 miljoen euro op 31 december 2025 met een interest van 2,50 %
Gaan er voor de particulieren dan nog jaarlijks iets uitgekeerd worden of is dat 0 ?
En hoe plaats je dat tegenover het voorstel tot ontbinding en vereffening van de vennootschap?
Groenkracht krijgt een groot deel van haar geld terug met een kleine intrest. Ik schat dat ze daardoor ongeveer over genoeg middelen zullen beschikken om iedereen quasi alles terug te betalenm al kunnen daar vele jaren overgaan.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zo heb ik het ook voor. Ze krijgen eigenlijk minder terug maar dit wordt ongeveer gecompenseerd door de intresten. Daardoor zal iedereen uiteindelijk gewoon zijn inleg terug krijgen.
Iedereen schijnt hier wel voorbij te gaan aan die ca. 850000 € verlies die geboekt wordt op de aandelen van
electrawinds die groenkracht bezit.
electrawinds die groenkracht bezit.
Wie was er op de algemene vergadering vandaag?
Graag uw verslag!
Graag uw verslag!
Sorry, ik wist vooraf dat ik echt niet aanwezig kon zijn en was dus niet aangemeld.
Heeft iemand hier wel zijn huiswerk kunnen maken?
Heeft iemand hier wel zijn huiswerk kunnen maken?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
recent gelezen nieuwe A V bij groenkracht dit op 27/07/2014 te Brugge om 19.30u te midden in de vakantie, dit vermoedelijk om de regel van 50% van het kapitaal aanwezig te omzeilen.
Begrijpt u nu waarom ik vorige AV verlaten heb terug foefelen om de ontbinding er door te krijgen
sorry maar ik blijf dan in het zonnige Frankrijk he er leren meeleven dat centen zullen verwateren.
Bij Ecopower terug dividend van 2% netto, is terug een begin.
delmondo
Begrijpt u nu waarom ik vorige AV verlaten heb terug foefelen om de ontbinding er door te krijgen
sorry maar ik blijf dan in het zonnige Frankrijk he er leren meeleven dat centen zullen verwateren.
Bij Ecopower terug dividend van 2% netto, is terug een begin.
delmondo