CGG Veritas
TIP
Re: CGG Veritas
@Piper, op Boursorama heb ik de gegevens gevonden.
04/08/14 = 7,00%
05/08/14 = 7,15%
1 Aug 2014 Marshall Wace 0,91%
1 Aug 2014 Citadel Europe 0,57%
29 Jul 2014 Marshall Wace 0,58%
24 Jul 2014 AQR Capital Management 2,96%
23 Jul 2014 J.P. Morgan Asset Management 0,95%
22 Jul 2014 AQR Capital Management 2,80%
21 Jul 2014 AQR Capital Management 2,72%
18 Jul 2014 AQR Capital Management 2,66%
04/08/14 = 7,00%
05/08/14 = 7,15%
1 Aug 2014 Marshall Wace 0,91%
1 Aug 2014 Citadel Europe 0,57%
29 Jul 2014 Marshall Wace 0,58%
24 Jul 2014 AQR Capital Management 2,96%
23 Jul 2014 J.P. Morgan Asset Management 0,95%
22 Jul 2014 AQR Capital Management 2,80%
21 Jul 2014 AQR Capital Management 2,72%
18 Jul 2014 AQR Capital Management 2,66%
Overheden zouden dat shorten beter verbieden. Zorgt voor instabiliteit, scheef getrokken situaties, paniek e.d. terwijl de markten juist nood hebben aan stabiliteit, vertrouwen, e.d.
Wie gaat dan de lucht uit sommige stocks halen?
Jens_dev, ik noem dat zeker niet lucht uit de koersen halen maar vooral paniek, instabiliteit, angst ........ rond een aandeel/bedrijf creëren.
Die mensen hebben trouwens enorme macht en winnen vaak grof geld. Sommigen zijn hiermee zelfs steenrijk geworden.
Op aandelen met kleine liquiditeit en met familiale verankering blijven die shorters wijselijk weg. Genre Kinepolis, Jensen-group, Van De Velde, Real Dolmen ... omdat zij weten dat die families indien hun aandeel te laag noteert, fors beginnen aandelen in te slaan en zij bijgevolg niet langer kunnen terugkopen aan lagere koersen.
Die mensen hebben trouwens enorme macht en winnen vaak grof geld. Sommigen zijn hiermee zelfs steenrijk geworden.
Op aandelen met kleine liquiditeit en met familiale verankering blijven die shorters wijselijk weg. Genre Kinepolis, Jensen-group, Van De Velde, Real Dolmen ... omdat zij weten dat die families indien hun aandeel te laag noteert, fors beginnen aandelen in te slaan en zij bijgevolg niet langer kunnen terugkopen aan lagere koersen.
Jens_dev, vindt u de huidige volatiliteit nog normaal?
Bv. Fugro eergisteren +5% (na slechte resultaten overigens), gisteren -10%. Ook anderen hebben de laatste dagen zwaar geschommeld.
Ik vind dat alvast niet normaal.
Bv. Fugro eergisteren +5% (na slechte resultaten overigens), gisteren -10%. Ook anderen hebben de laatste dagen zwaar geschommeld.
Ik vind dat alvast niet normaal.
Tja wie zit er nu nog in zulke aandelen? Speculanten? Shorters? Ik zie wel meer aandelen op en neer bewegen.
Jens_dev, Fugro is slechts één opvallend voorbeeld, maar kijk ook maar naar KBC, CFE, Exmar, Recticel e.d. gedurende de laatste beursdagen of beursweken.
Ik vind dat niet normaal. Mijn visie en dat is al jaren mijn visie is dat de markten worden gemanipuleerd door de grote jongens.
Ik vind dat niet normaal. Mijn visie en dat is al jaren mijn visie is dat de markten worden gemanipuleerd door de grote jongens.
Jens_dev, Fugro is op zicht geen slecht bedrijf maar de ganse sector marcheert niet. Geen investeringen, gevolg slechte resultaten.
Dan springen shorters als aasgieren op aandelen met een bepaalde zwakte als bijvoorbeeld Fugro en wordt de koers fors afgestraft. En vooral winnen die shorters opnieuw massa geld. Ik denk dat ik beter ook ga shorten. Bij de meeste brokers kunnen we dat als kleine belegger niet maar ik ken één broker waar het met aanwezigheid van de nodige liquiditeiten wel kan.
Shorten zorgt voor een gebrek aan stabiliteit wat nefast is voor de beurzen en voor de economie en het is net die economie die mensen werk en inkomen verschaft.
Dan springen shorters als aasgieren op aandelen met een bepaalde zwakte als bijvoorbeeld Fugro en wordt de koers fors afgestraft. En vooral winnen die shorters opnieuw massa geld. Ik denk dat ik beter ook ga shorten. Bij de meeste brokers kunnen we dat als kleine belegger niet maar ik ken één broker waar het met aanwezigheid van de nodige liquiditeiten wel kan.
Shorten zorgt voor een gebrek aan stabiliteit wat nefast is voor de beurzen en voor de economie en het is net die economie die mensen werk en inkomen verschaft.
Goed nieuws bij tankopslagbedrijf Vopak. De ganse sector profiteert daarvan. Fugro, Sbm Offshore....
Voormalige Ceo Fugro verkocht aandelen Fugro. Dan weten we hoe laat 't is.
Logisch Fugro en CGG weer de diepte in.
De ganse sector keer gisteren wederom een dreun te verwerken: Fugro, CGG en Grontmij.
P.S.: ik heb geen posities in deze sector.
P.S.: ik heb geen posities in deze sector.
Plofte maandag 30% naar beneden nadat bekendgemaakt werd dat Technip CGG niet zal overnemen.
Ook shorters nemen massaal posities in.
http://shortsell.nl/universes/Frankrijk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shortsell.nl/universes/Frankrijk" onclick="window.open(this.href);return false;