De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik vraag me af waar jij dat gezien hebt! Alle indexxen stonden rood vanmorgen.Kevva schreef:Pre-market is in ieder geval al knalgroen!
Bedoelde vermoedelijk de Aziatische/Amerikaanse indexen?
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- VIP member
- Contacteer:
Tja, da's ook wel te verwachten na dat vuurwerk van gisteren. Een beetje uitmiddelen (is dat Nederlands?) zou ik geen slechte zaak vinden.
Jammer voor de Europese fondsen die ik gisteren heb aangekocht. Ik ben altijd een dag te vroeg of te laat.
Nikkei staat momenteel nog 3,20% groen.laeka schreef:Ik vraag me af waar jij dat gezien hebt! Alle indexxen stonden rood vanmorgen.Kevva schreef:Pre-market is in ieder geval al knalgroen!
het concept van fondsen vind ik prima, maar het aankopen en verkopen gebeurt in mijn ogen aan een slechte manier (niet transparant).Yaris schreef:Jammer voor de Europese fondsen die ik gisteren heb aangekocht. Ik ben altijd een dag te vroeg of te laat.
wie koopt of verkoopt er nu iets zonder te weten wat het gaat kosten of opbrengen!!!
da zou je nooit doen voor andere goederen of middelen.
ik heb het daar moeilijk mee, het gaat hier ten slotte om beleggingen, wat sowieso altijd risico vol is.
daarom move ik meer en meer richting aandelen, daar kies ik zelf voor, voor wat ik iets verkoop en aankoop.
veel duidelijker veel transparanter.
Voorzichtige vooruitzichten bij Tessenderlo en -10% ondanks prima resultaten en dat door één zinnetje.
Beurssentiment is veranderd in een zoektocht naar slecht nieuws, hoofd koel houden en niet al je kruit op 1 dag verschieten zou ik zeggen.
Beurssentiment is veranderd in een zoektocht naar slecht nieuws, hoofd koel houden en niet al je kruit op 1 dag verschieten zou ik zeggen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Nikkei staat momenteel nog 3,20% groen.[/quote]Kevva schreef:Pre-market is in ieder geval al knalgroen!
U zei premarket vandaag wat heeft dat met de Nikkei te maken die was al gesloten toen je dit poste!
Dit gevoel heb ik dus ook. Elk gerucht dat heel misschien door iemand als een klein beetje slecht nieuws zou kunnen worden opgevat zorgt voor extreem overdreven reacties. Ik stel mezelf de vraag wat er gaat gebeuren als er eens echt slecht nieuws van bij ons komt.reteiP schreef:Voorzichtige vooruitzichten bij Tessenderlo en -10% ondanks prima resultaten en dat door één zinnetje.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Op de langere termijn speelt die dag geen rol Yaris.Yaris schreef:Jammer voor de Europese fondsen die ik gisteren heb aangekocht. Ik ben altijd een dag te vroeg of te laat.
Heb wel vanochtend vroeg ook 2 orders gezet, hopende op een kleine terugval.
Hopelijk daalt de dollar vandaag ook nog een beetje.
Daar ben ik me bewust van, nick, maar zelfs als je op lange termijn belegt is het prettiger als je weet dat je op een dieptepunt ingestapt bent.
Is natuurlijk puur geluk, maar niets zo fijn als net op een dieptepunt instappen inderdaad !Yaris schreef:Daar ben ik me bewust van, nick, maar zelfs als je op lange termijn belegt is het prettiger als je weet dat je op een dieptepunt ingestapt bent.
Bij mij is het intussen 1 X gelukt, echter heb ik al 2 X op het hoogepunt gekocht, wat heel wat minder prettig is

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik mag echter niet klagen. Ik heb de voorbije dagen bijgekocht van fondsen die de afgelopen week meer dan 10% verloren hebben dus dat was een opportuniteit.
Ja, instappen wel: http://www.marketwatch.com/story/heres- ... beforebell" onclick="window.open(this.href);return false;Yaris schreef:Daar ben ik me bewust van, nick, maar zelfs als je op lange termijn belegt is het prettiger als je weet dat je op een dieptepunt ingestapt bent.

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.