Effectenrekening
TIP
Re: Effectenrekening
Dit lijkt me te gaan over de roerende Voorheffing op de verlopen rente.kaohsiung schreef:Ik heb mijn effektenrekening bij kbc laten overzetten naar Bolero.(op voorstel van kbc zelf).
Zoals zij gevraagd hadden heb ik bij de opening 1 euro overgeschreven naar mijn zichtrekening bij Bolero.
Alle effekten zijn nu overgeschreven (op 2 verschillende data) en ik heb gemerkt dat er bij mijn zichtrekening bij Bolero ongeveer eur. 300 is bijgekomen.Deze 300 euro bestaat uit verschillende kleine bedragen met bij ieder bedrag de vermelding van de isin code van één overgeschreven obligatie en ook telkens de vermelding RV.
Voor de overplaatsing van de aandelen en fondsen gebeurde er niets op de zichtrekening.
Weet iemand op wat deze kleine bedragen betrekking hebben en wat is de betekenis van de vermelding RV?
Je zal deze betaald hebben bij KBC (je oude custodian) en ontvangen bij Bolero (= KBC securities je nieuwe custodian).
Voor jouw is het dus een nuloperatie.
Je betaalt dit omdat Belgie nog werkt met het systeem van verlopen intresten en het niet transparant is voor de NBB of het over een transfer gaat of een aan/verkoop transactie.
Bedankt,pleh schreef:Dit lijkt me te gaan over de roerende Voorheffing op de verlopen rente.kaohsiung schreef:Ik heb mijn effektenrekening bij kbc laten overzetten naar Bolero.(op voorstel van kbc zelf).
Zoals zij gevraagd hadden heb ik bij de opening 1 euro overgeschreven naar mijn zichtrekening bij Bolero.
Alle effekten zijn nu overgeschreven (op 2 verschillende data) en ik heb gemerkt dat er bij mijn zichtrekening bij Bolero ongeveer eur. 300 is bijgekomen.Deze 300 euro bestaat uit verschillende kleine bedragen met bij ieder bedrag de vermelding van de isin code van één overgeschreven obligatie en ook telkens de vermelding RV.
Voor de overplaatsing van de aandelen en fondsen gebeurde er niets op de zichtrekening.
Weet iemand op wat deze kleine bedragen betrekking hebben en wat is de betekenis van de vermelding RV?
Je zal deze betaald hebben bij KBC (je oude custodian) en ontvangen bij Bolero (= KBC securities je nieuwe custodian).
Voor jouw is het dus een nuloperatie.
Je betaalt dit omdat Belgie nog werkt met het systeem van verlopen intresten en het niet transparant is voor de NBB of het over een transfer gaat of een aan/verkoop transactie.
Ik denk dat het ook zoiets moet zijn maar mijn zichtrekening bij kbc is nog niet gedebiteerd van deze kleine bedragen.Misschien moet dit nog komen.Ik heb een mail gedaan naar Bolero en om uitleg gevraagd.Ik houd u op de hoogte wanneer ik een antwoord heb ontvangen.
Pleh, bedankt uw uitleg klopt volledig.
Mijn kbc zichtrekening is nu ook gedebiteerd van al die kleine bedragen met de vermelding " roerende voorheffing op verlopen intrest".
Interessant om te weten!
Mijn kbc zichtrekening is nu ook gedebiteerd van al die kleine bedragen met de vermelding " roerende voorheffing op verlopen intrest".
Interessant om te weten!
Ik heb ook een probleem met mijn effectenrekening bij MeDirect. Ik noteer maandelijks mijn aankopen in 2 verschillende files. In beide files begonnen dezelfde verschillende gegevens te komen maar ik wist nooit vanwaar die kwamen. Ik heb daar deze avond eens naar zitten zoeken en vond plots dit terug.

Bij de aankoop van het fonds zie je dat ik voor 99,53 euro deelbewijzen kocht terwijl MeDirect mij simpelweg 100 euro aanrekende. Dus eigenlijk 0,47 euro dat MD in haar zak stopt.
Maar het bleef niet bij die 0,47 euro. Toen ik verder ging grasduinen zag ik dat ze ook in augustus, september, oktober, november bij diverse fondsen steeds tussen 0,02 en 0,12 euro extra gingen aanrekenen.
Mag dit zomaar?

Bij de aankoop van het fonds zie je dat ik voor 99,53 euro deelbewijzen kocht terwijl MeDirect mij simpelweg 100 euro aanrekende. Dus eigenlijk 0,47 euro dat MD in haar zak stopt.
Maar het bleef niet bij die 0,47 euro. Toen ik verder ging grasduinen zag ik dat ze ook in augustus, september, oktober, november bij diverse fondsen steeds tussen 0,02 en 0,12 euro extra gingen aanrekenen.
Mag dit zomaar?
Minimum aankoopbedrag van dat fonds is 100 euro.
Waarschijnlijk komen de kleine extra koste daarvan.
Het lijkt me dan wel logisch dat MeDirect dan gewoon deelbewijzen extra koopt zodat ze over de 100 euro gaat ofwel het resterende bedrag terug stort op de rekening.collector schreef:Minimum aankoopbedrag van dat fonds is 100 euro.
Dus moet ik telkens 100,50 euro ingeven per fonds?
Kevva, zou het niet veel efficiënter geweest zijn als ge uw vraag had voorgelegd aan MD ipv aan een bende forumgangers? Van MD zou je meteen een sluitend en officieel antwoord krijgen denk ik, nu blijft ge in de onzekerheid