De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dus de kans op een atoomontploffing acht u reëel ?
http://www.demorgen.be/buitenland/-gebr ... -b44336ad/" onclick="window.open(this.href);return false;
/s 3de partij in DE, het gaat de goede kant op. /s
/s 3de partij in DE, het gaat de goede kant op. /s
http://www.thelocal.se/20160130/masked- ... olm-centre" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiemen van een burgeroorlog ?
En geloof mij vrij, ik ben daar geen liefhebber van hoor. Ik stel alleen vast dat de politici er een zootje van gemaakt hebben en dat diezelfde politici nu ook beweren dat ze de problemen gaan oplossen.
Kiemen van een burgeroorlog ?
En geloof mij vrij, ik ben daar geen liefhebber van hoor. Ik stel alleen vast dat de politici er een zootje van gemaakt hebben en dat diezelfde politici nu ook beweren dat ze de problemen gaan oplossen.
Goud is geen verzekering, noch bescherming tegen een beurscrash. Je kan bij een beurscrash hooguit wat speculeren op een stijgende goudkoers, in dat opzicht bied cash en een spaarboekje een even goeie bescherming. Goud kan wel een bescherming bieden tegen hyperinflatie, maar ook aandelen en vastgoed bieden min of meer bescherming tegen muntontwaarding, cash en spaarboekjes niet. En tenslotte het stokpaardje van de goudkevers, de totale instorting van het financiëel systeem, goud zou dan het betaalmiddel zijn. De kans dat het systeem ook echt eens gaat instorten acht ik bijzonder klein, in 2008 was het zonder ingrepen beslist tot een instorting gekomen, bij de volgende crisis zal men opnieuw het nodige doen om dat te voorkomen. Niet dat er nooit meer een hyperinflatie of zware beurscrash zal voorkomen, die zullen er beslist nog zijn maar het financiëel systeem zal overeind blijven.
En zal dat het dan bail-out of bail-in worden ?vortex schreef:bij de volgende crisis zal men opnieuw het nodige doen om dat te voorkomen.
En goud zou tegen al die dingen die je opnoemde een verzekering moeten zijn? Wat is dan de meerwaarde van 100.000 euro aan goud tov 100.000 euro aan finaciële middelen in het geval een van die dingen voorkomt?NoHedge schreef:Het kan een verzekering zijn voor die gevallen welke uitgesloten worden bij gewone verzekeringen:
.....
Al wat nodig is.NoHedge schreef:En zal dat het dan bail-out of bail-in worden ?vortex schreef:bij de volgende crisis zal men opnieuw het nodige doen om dat te voorkomen.
Wat een consternatie hier omdat een nieuweling (ik) het woordje 'goud' liet vallen...
Ik zie goud enkel als 'eenvoudig' beurs-speel-object, zonder ingewikkelde kosten, voorwaarden errond, taksen, inschakelen van een broker etc.
En waarom mag ik niet als volgt redeneren: als de aandelenbeurs stijgt, daarop springen (ik wilde in zo'n mijnkapitaal-mixerfonds instappen via MEdirect) en als de beurs eens daalt, zoals nu, even op een andere trein springen, die dan een beter rendement heeft (de goud-trein).
Dit alles trouwens gewoon maar als alternatief voor een spaarrekening, die nog geen 1% meer opbrengt. Ja ik ben recent van zo'n spaarrekening overgestapt naar en STER-spaarrekening (zie andere draadjes) en ook daar wordt je uitgelachen voor 'alle moeite' (huh?) om je geld minstens een jaar 1.4 ipv 0.6% te laten opbrengen.
Ja ik spreek maar van luttele procentjes. Laat ik daar als beginner even tevreden mee zijn. En als m'n kennis vordert, zal ik ook wel trachten via andere manieren 100en procenten winst te maken. Graag natuurlijk, maar nu nog even niet.
Neen voor mij hoeft het financiële systeem niet in te storten. Maar als ik zie dat door welke redenen dan ook goud stijgt, mag ik dan niet blij zijn dat de waarde van m'n goudspaarboekje sneller stijgt dan m'n gewone spaarrekening?
Ik zie goud enkel als 'eenvoudig' beurs-speel-object, zonder ingewikkelde kosten, voorwaarden errond, taksen, inschakelen van een broker etc.
En waarom mag ik niet als volgt redeneren: als de aandelenbeurs stijgt, daarop springen (ik wilde in zo'n mijnkapitaal-mixerfonds instappen via MEdirect) en als de beurs eens daalt, zoals nu, even op een andere trein springen, die dan een beter rendement heeft (de goud-trein).
Dit alles trouwens gewoon maar als alternatief voor een spaarrekening, die nog geen 1% meer opbrengt. Ja ik ben recent van zo'n spaarrekening overgestapt naar en STER-spaarrekening (zie andere draadjes) en ook daar wordt je uitgelachen voor 'alle moeite' (huh?) om je geld minstens een jaar 1.4 ipv 0.6% te laten opbrengen.
Ja ik spreek maar van luttele procentjes. Laat ik daar als beginner even tevreden mee zijn. En als m'n kennis vordert, zal ik ook wel trachten via andere manieren 100en procenten winst te maken. Graag natuurlijk, maar nu nog even niet.
Neen voor mij hoeft het financiële systeem niet in te storten. Maar als ik zie dat door welke redenen dan ook goud stijgt, mag ik dan niet blij zijn dat de waarde van m'n goudspaarboekje sneller stijgt dan m'n gewone spaarrekening?
Zeer verstandige keuze.Carnaygee schreef: Zo is dat,gisteren een klein pakketje berkshire bijgekocht @$127.50.

De fundamentele redeneringsfout die goudkevers maken is dat ze denken dat als het financiële systeem ineen stort, hun goud zijn waarde zal blijven behouden. Als iedereen dan met goud wil betalen (omdat er niets anders is), dan zal het aanbod groot zijn en dus zal de prijs dalen. Onafgezien van het feit dat de tegenpartij weet dat je in de penarie zit en dus nog extra zal afdingen. Vergelijk de situatie met goud dat je in pand geeft: je krijgt hoogstens 50% van de nominale waarde. Als dat geen crash is.
Heb ook een bijkoop order staan niet alleen voor Berkshire maar ook voor Sofina en Hal trust.laeka schreef:Zeer verstandige keuze.Carnaygee schreef: Zo is dat,gisteren een klein pakketje berkshire bijgekocht @$127.50.
Wel dure dollar momenteel.
Positie van mn holdings wat groter maken.
Misschien ook eens tijd om naar het franse Bollore te kijken.
Laatst gewijzigd door nickname op 31 januari 2016, 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Niet akkoord, Belca2. Het aanbod zal even groot zijn. Er zal meer goud circuleren: het goud dat nu in kluizen ligt of in de achtertuin begraven is, zal in omloop komen maar de wereldwijde goudvoorraad zal niet ineens stijgen.
@Yaris: ik denk dat we tot een akkoord kunnen komen als we 'aanbod ' definiëren als: goud dat in omloop komt. Dat zal stijgen en dus zal de prijs dalen. Ik heb nooit geschreven dat de wereldwijde goudvoorraad zou stijgen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Maak mij zorgen over de ISIS (wie niet ?). Naar men zegt plannen ze een grooote aanslag. Libie ligt dicht bij Italie. Stel dat ze, bv via hun sponsor Saoedi-Arabie, een Pakistans kernwapen bemachtigen en daarmee Rome vernietigen, zal dat dan niet het einde van de euro of EU betekenen ? Denk het wel. Dan heb je je grote crisis.vortex schreef:Goud is geen verzekering, noch bescherming tegen een beurscrash. Je kan bij een beurscrash hooguit wat speculeren op een stijgende goudkoers, in dat opzicht bied cash en een spaarboekje een even goeie bescherming. Goud kan wel een bescherming bieden tegen hyperinflatie, maar ook aandelen en vastgoed bieden min of meer bescherming tegen muntontwaarding, cash en spaarboekjes niet. En tenslotte het stokpaardje van de goudkevers, de totale instorting van het financiëel systeem, goud zou dan het betaalmiddel zijn. De kans dat het systeem ook echt eens gaat instorten acht ik bijzonder klein, in 2008 was het zonder ingrepen beslist tot een instorting gekomen, bij de volgende crisis zal men opnieuw het nodige doen om dat te voorkomen. Niet dat er nooit meer een hyperinflatie of zware beurscrash zal voorkomen, die zullen er beslist nog zijn maar het financiëel systeem zal overeind blijven.
Zie ook
http://www.debka.com/article/25183/US-R ... ainst-ISIS" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... i-begonnen" onclick="window.open(this.href);return false; (verschenen in de MSM ?)
De goudvoorraad die nu in kluizen ligt is toch ook mee bepalend voor de prijs?