help ik snap dit niet. brandverzekering veel goedkoper
help ik snap dit niet. brandverzekering veel goedkoper
Hallo,
Ik ben al 15+ jaar bij fortis voor brandverzekering en betaal 700+€ voor mijn huis. Nu heb ik voor het eerst gehoord dat men die verzekeringen ook zou moeten vergelijken omdat daar grote verschillen kunnen zijn. Dat heb ik gedaan bij---- geen reclame aub ---- en die kwam het goedkoopst uit op 350€. Dat is DE HELFT! Zoals men weet als iets te mooi is om waar te zijn is het vaak zo. Dus vraag ik het liever hier of dit echt kan en hoe kan dat eigelijk dat die de helft goedkoper zijn dan fortis. Zou dan niet iedereen weggaan van fortis?
De offerte opvragen gebeurde met een evaluatie rooster waarna ik gewoon alle ruimtes moest invullen. De vrijstelling bij --- geen reclame aub ---- bedraagt ~245€. Bij fortis ben ik niet zeker.
PS: Kan het ergens anders nog goedkoper?
Alvast bedankt.
Ik ben al 15+ jaar bij fortis voor brandverzekering en betaal 700+€ voor mijn huis. Nu heb ik voor het eerst gehoord dat men die verzekeringen ook zou moeten vergelijken omdat daar grote verschillen kunnen zijn. Dat heb ik gedaan bij---- geen reclame aub ---- en die kwam het goedkoopst uit op 350€. Dat is DE HELFT! Zoals men weet als iets te mooi is om waar te zijn is het vaak zo. Dus vraag ik het liever hier of dit echt kan en hoe kan dat eigelijk dat die de helft goedkoper zijn dan fortis. Zou dan niet iedereen weggaan van fortis?
De offerte opvragen gebeurde met een evaluatie rooster waarna ik gewoon alle ruimtes moest invullen. De vrijstelling bij --- geen reclame aub ---- bedraagt ~245€. Bij fortis ben ik niet zeker.
PS: Kan het ergens anders nog goedkoper?
Alvast bedankt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: help ik snap dit niet. brandverzekering veel goedkoper
Tuurlijk, zelfs gratis. Een brandverzekering is helemaal niet verplicht in België
Hou er wel rekening mee dat een verzekering waarbij je meer premie betaalt ook minder gaat zeuren over een uitbetaling. Eerder zijn hier al diverse topics gestart (ik dacht vooral met KBC) waarbij je voor alles verzekerd bent tot het op uitbetaling op aan komt. Dan doen ze over zowat alles moeilijk.
Persoonlijk heb ik een schadegeval gehad (met Fortis) en die waren héél flexibel wanneer je jezelf opstelt met schadeclaims die aanleunen bij 'het gezond verstand'.
Hou er wel rekening mee dat een verzekering waarbij je meer premie betaalt ook minder gaat zeuren over een uitbetaling. Eerder zijn hier al diverse topics gestart (ik dacht vooral met KBC) waarbij je voor alles verzekerd bent tot het op uitbetaling op aan komt. Dan doen ze over zowat alles moeilijk.
Persoonlijk heb ik een schadegeval gehad (met Fortis) en die waren héél flexibel wanneer je jezelf opstelt met schadeclaims die aanleunen bij 'het gezond verstand'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als jij mij was zou jij dan veranderen naar die goedkopere?Spruitekop schreef:Tuurlijk, zelfs gratis. Een brandverzekering is helemaal niet verplicht in België
de brandverzekering van AG (fortis) is niet de beste van de beste.
Als je al 15 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd bent, en nog nooit naar het tarief hebt laten kijken, dan gaat er makkelijk de helft van af. Dat is de bedriegelijke truc (vind ik toch) die veel verzekeringsmaatschappijen toepassen. Ze verhogen de premie voor bestaande klanten, maar laten de premie voor nieuwe klanten gelijk of ze laten ze zelfs zakken. Als ze dit elk jaar voor 2 a 3% doen, dan zit je na 15 jaar makkelijk aan 50%.
Veel kans dat als je nu een offerte laat maken bij AG/Fortis als nieuwe klant, je ook veel goedkoper zal uitkomen.
Daarnaast moet je natuurlijk wel opletten met de keuzewaarborgen. Elke brandverzekering verzekert de woning tegen brand, waterschade, glasbraak, BA, storm, natuurrampen, ...
Daarnaast kan je enkel waarborgen kiezen : diefstal, indirecte verliezen en natuurlijk de vele packs van AG voor bvb de tuin of zwembad.
Bij welke maatschappij is de nieuwe brandverzekering ?
Als je al 15 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd bent, en nog nooit naar het tarief hebt laten kijken, dan gaat er makkelijk de helft van af. Dat is de bedriegelijke truc (vind ik toch) die veel verzekeringsmaatschappijen toepassen. Ze verhogen de premie voor bestaande klanten, maar laten de premie voor nieuwe klanten gelijk of ze laten ze zelfs zakken. Als ze dit elk jaar voor 2 a 3% doen, dan zit je na 15 jaar makkelijk aan 50%.
Veel kans dat als je nu een offerte laat maken bij AG/Fortis als nieuwe klant, je ook veel goedkoper zal uitkomen.
Daarnaast moet je natuurlijk wel opletten met de keuzewaarborgen. Elke brandverzekering verzekert de woning tegen brand, waterschade, glasbraak, BA, storm, natuurrampen, ...
Daarnaast kan je enkel waarborgen kiezen : diefstal, indirecte verliezen en natuurlijk de vele packs van AG voor bvb de tuin of zwembad.
Bij welke maatschappij is de nieuwe brandverzekering ?
effe of topic
volgens die site een jaar terug auto kon goedkoper.
offerte gevraagd , makelaar ging me contacteren
ja wacht nog steeds
volgens die site een jaar terug auto kon goedkoper.
offerte gevraagd , makelaar ging me contacteren
ja wacht nog steeds
Estate Guru believer.
Ik betaal bij Ethias 274,26€ (taks en kosten inbegrepen) per jaar voor een rijwoning met 3 slaapkamers. (Inhoud verzekerd voor +65.000€. Gebouw verzekerd voor de volledige heropbouwwaarde.) Ethias werkt rechtstreeks, dus zonder makelaars.philipttt schreef:...Ik ben al 15+ jaar bij fortis voor brandverzekering en betaal 700+€ voor mijn huis. Nu heb ik voor het eerst gehoord dat men die verzekeringen ook zou moeten vergelijken omdat daar grote verschillen kunnen zijn.....PS: Kan het ergens anders nog goedkoper?
...
Men moet niet zomaar een goedkoop contract overwegen, maar het is belangrijk om een goed contract te nemen. Dus prijs/kwaliteit vergelijken.
Volgens Test-Aankoop bieden KBC, AG, Fidea, DVV en Ethias, momenteel kwalitatief de beste contracten aan voor een woningverzekering.
De te betalen tarieven zijn verschillend naargelang het type woning en de geschatte waarde van de inhoud. Dus best altijd eerst offertes aanvragen bij verschillende verzekeraars en/of makelaars.
je moet misschien ook eens kijken of er bij Fortis andere zaken in de polis zitten -> inbraak/diefstal/vandalisme/eventueel ook familiale/rechtsbijstand en dergelijke?
Eventueel kan je met de offerte met de helft van de prijs eens gaan horen bij Fortis?
Eventueel kan je met de offerte met de helft van de prijs eens gaan horen bij Fortis?
Testaankoop niet te veel geloven ivm verzekeringen.
[quote="nuyttie"
Bij welke maatschappij is de nieuwe brandverzekering ?[/quote]
Dat weet ik niet er werd mij alleen gezegd dat ze werken met AG insurance, ALLIANZ, AXA en baloise als ik het nog goed weet
Bij welke maatschappij is de nieuwe brandverzekering ?[/quote]
Dat weet ik niet er werd mij alleen gezegd dat ze werken met AG insurance, ALLIANZ, AXA en baloise als ik het nog goed weet
Als ik een nieuw contract aanvraag bij een ander maatschappij komt er dan iemand langs om mijn huis en inhoud te bekijken?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Nee, kapitaal inhoud moet je zelf bepalen.
Je moet als het ware berekenen hoeveel je het zal kosten om alles nieuw te kopen.
Je moet als het ware berekenen hoeveel je het zal kosten om alles nieuw te kopen.
Tja, dan kan je niet vergelijken hé. Naar mijn bescheiden mening staan Allianz en Baloise toch een trapje hoger dan AG en AXA.philipttt schreef:Dat weet ik niet er werd mij alleen gezegd dat ze werken met AG insurance, ALLIANZ, AXA en baloise als ik het nog goed weetnuyttie schreef: Bij welke maatschappij is de nieuwe brandverzekering ?
Ik was er in mijn vorig bericht vergeten bij te vragen om liefst niet voor de zóveelste keer beginnen te bashen op Test-Aankoop.nuyttie schreef:Testaankoop niet te veel geloven ivm verzekeringen.

De vaste forumgebruikers weten al lang dat hier altijd personen zullen zijn, die het niet laten kunnen om kritiek te geven op bepaalde banken, of bepaalde consumentenverenigingen.
Ikzelf heb alvast via T-A meerdere betrouwbare, kwalitatieve en betaalbare verzekeringen gevonden; en bij mijn woningverzekering heb ik ook al positieve ervaringen gehad bij schadevergoedingen voor glas- en water-schade.

Meestal krijg je een vragenlijst (evaluatierooster) in te vullen, waarin een hele reeks vragen over de te verzekeren woning staan. (vb. aantal kamers, afwerking van de woning, de aanwezigheid van houten vloeren, glazen deuren,...).philipttt schreef:Als ik een nieuw contract aanvraag bij een ander maatschappij komt er dan iemand langs om mijn huis en inhoud te bekijken? ...
Daarvoor hoeft niet noodzakelijk iemand langs te komen: dat kan online gebeuren, of via de post.
Op basis van het aantal bewoonde kamers, wordt door de verzekering een bedrag voorgesteld voor de te verzekeren inhoud van je woning. Als je dat bedrag niet correct vindt, kun je zelf een ander bedrag opgeven, volgens de werkelijke (door jou berekende) waarde.
Meer info hierover kun je o.a. vinden op:
http://www.verzekeringen.be/brandverzek ... ergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgepast: deze website vertegenwoordigt niet alle verzekeraars; dus verder vergelijken is de boodschap!
@nuyttie@nefertariNefertari schreef:Meestal krijg je een vragenlijst (evaluatierooster) in te vullen, waarin een hele reeks vragen over de te verzekeren woning staan. (vb. aantal kamers, afwerking van de woning, de aanwezigheid van houten vloeren, glazen deuren,...).philipttt schreef:Als ik een nieuw contract aanvraag bij een ander maatschappij komt er dan iemand langs om mijn huis en inhoud te bekijken? ...
Daarvoor hoeft niet noodzakelijk iemand langs te komen: dat kan online gebeuren, of via de post.
Op basis van het aantal bewoonde kamers, wordt door de verzekering een bedrag voorgesteld voor de te verzekeren inhoud van je woning. Als je dat bedrag niet correct vindt, kun je zelf een ander bedrag opgeven, volgens de werkelijke (door jou berekende) waarde.
Meer info hierover kun je o.a. vinden op:
http://www.verzekeringen.be/brandverzek ... ergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgepast: deze website vertegenwoordigt niet alle verzekeraars; dus verder vergelijken is de boodschap!
Ik heb het aan assura x zelf gevraagd en die zijden mij dat er normaal gezien iemand langskomt om de waarde van woning/inboedel te bepalen. Als ik zo jullie reacties bekijk is dat percies bij andere verzekering maatschappijen niet zo. Ik heb liever niet dat er iemand langskomt. Die kan vanalles zeggen zoals uw CV installatie is verouderd (terwijl die het nog perfect doet) en dan premie optrekken.
@nefertari
ja ik heb zo een vragenlijst op hun site ingevuld en daarmee die premie van 250€ berekend, toch zijden ze me dat er normaal gezien iemand langskomt... waarom dan die vragenlijst invullen vraag ik mij af?
bedankt voor jullie help