Lening herzien na 10 jaar ivm woon bonus?
TIP
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Lening herzien na 10 jaar ivm woon bonus?
Juist ja, enige en eigen!
Amai, dus je hebt telkens bij een nieuw huis opnieuw recht op die verhoging?
Amai, dus je hebt telkens bij een nieuw huis opnieuw recht op die verhoging?
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Reppiepeppie, alvast met de "oude woonbonus", ik ben daar niet rouwig om. Maar inderdaad, als je elke 10 jaar je huis verkoopt en een nieuw koopt, is dat wel slim ja! Maar goed, de nieuwe regeling zal ook zo zijn, alleen is het bedrag de eerste 10 jaar hetzelfde als de jaren vanaf het 11de jaar in de oude regeling. Jeetje, mijn zin is ingewikkeld, hopelijk is het wat begrijpbaar...
Maar goed, het is de bedoeling in mijn huidige huis te wonen tot de kinderen gaan studeren of werken
Maar goed, het is de bedoeling in mijn huidige huis te wonen tot de kinderen gaan studeren of werken
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Waarom een nieuw huis?
Als de uitleg hierboven klopt, kan je toch ook telkens na tien jaar een nieuwe lening afsluiten en recht hebben op een verhoogde woonbonus?
(Dit zolang het uw enige woning blijft.)
Enige nadeel, je moet telkens langs de notaris passeren...
Als de uitleg hierboven klopt, kan je toch ook telkens na tien jaar een nieuwe lening afsluiten en recht hebben op een verhoogde woonbonus?
(Dit zolang het uw enige woning blijft.)
Enige nadeel, je moet telkens langs de notaris passeren...
is het niet zo dat je, zolang je hypotheek nog loopt, en je bij dezelfde bank blijft, je zelfs geen notaris nodig hebt? Als je een bestaande lening in één keer terugbetaalt, heb je drie maanden wederbeleggingsvergoeding te betalen. Als je dan een nieuwe lening aangaat, bvb voor een verbouwing, kan je terug voor een nieuwe periode van tien jaar verhoogde aftrek genieten? Of ben ik verkeerd op?
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Eigenlijk, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Kan dat zomaar? Kan je zomaar een lening nemen voor iets dat je al verworven hebt, nee toch? Of zie ik het te moeilijk?TNTim schreef:Waarom een nieuw huis?
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
@Veje, is een lening voor een verbouwing aan een reeds verworven huis, dan wel een hypothecaire lening? Of slaat de hypothecaire lening gewoon op het feit dat het huis als hypotheek dient? Misschien een vreemde vraag, ik heb me er totaal niet in verdiept, verbouwingen betalen we gewoon van het spaargeld..