Hoe besparen op water?
Re: Hoe besparen op water?
Ik heb naar Farys gebeld, maar ze konden me geen duidelijke informatie geven.
Die vrouw zei dat eind mei de definitieve afrekening zal volgen, als blijkt dat ik teveel betaald zou hebben dan dit terug gestort zal worden. Meteen gevolgd door 'hebt u verder nog vragen?'
Die vrouw zei dat eind mei de definitieve afrekening zal volgen, als blijkt dat ik teveel betaald zou hebben dan dit terug gestort zal worden. Meteen gevolgd door 'hebt u verder nog vragen?'
Zal dan een voorschotfaktuur van 105 euro zijn, en niet je werkelijk waterverbruik, dus beetje vroegtijdig druk gemaakt misschien. Kom nog eens terug met je verhaal met wat meer juiste info ( m³ en bedrag ) als je de eindfaktuur hebt gekregen en ze niet blijkt te kloppen.Kevva schreef:Ik heb naar Farys gebeld, maar ze konden me geen duidelijke informatie geven.
Laatst gewijzigd door ludo op 5 april 2016, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
samen in bad
De gegevens die ik heb.
Meterstand
31 januari 2016: 1358 xxxx (getal in zwart, rood is onduidelijk)
6 april 2016: 1367 0512
Mijn vriendin had die meterstand op 31 januari opgenomen, maar heeft de ontbrekende 4 cijfers niet vermeld. Ik weet dus niet wat die exact zijn.
Meterstand
Mijn vriendin had die meterstand op 31 januari opgenomen, maar heeft de ontbrekende 4 cijfers niet vermeld. Ik weet dus niet wat die exact zijn.
Dat wil dus zeggen dat je in twee maanden met twee personen 11000 liter hebt verbruikt, lijkt me perfect normaal en zelfs aan de zuinige kant. Ik snap je probleem niet echt goed. Of je watermaatschappij in het vooruitzicht van een lager verbruik en dus het moeten terugbetalen van een groot bedrag aan jou het bedrag van de voorschotfactuur wil verlagen, is aan hen...Kevva schreef:De gegevens die ik heb.
Meterstand
De getallen in het zwart zijn het aantal kubiek meters. De rode getallen zijn onderverdelingen, deze worden niet genoteerd bij een meteropname.Kevva schreef:De gegevens die ik heb.
Meterstand
Goed gedaan van die vriendin.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Euh, niet akkoord.pevepe schreef:Goed gedaan van die vriendin.
Het kan zo wel 999 liter verschillen. Kevva heeft in 66 dagen tussen de 8051 en 9051 liter verbruikt.
Geëxtrapoleerd naar jaarbasis tussen de 44549 en 50082 liter.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
anonymous9
U bedoelt 9.000? Tenzij uw water een andere dichtheid heeft, natuurlijksvparijs schreef:
Dat wil dus zeggen dat je in twee maanden met twee personen 11000 liter hebt verbruikt, lijkt me perfect normaal en zelfs aan de zuinige kant. Ik snap je probleem niet echt goed. Of je watermaatschappij in het vooruitzicht van een lager verbruik en dus het moeten terugbetalen van een groot bedrag aan jou het bedrag van de voorschotfactuur wil verlagen, is aan hen...
ja sorry was nog ni goed wakkerPoldermol schreef:U bedoelt 9.000? Tenzij uw water een andere dichtheid heeft, natuurlijksvparijs schreef:
Dat wil dus zeggen dat je in twee maanden met twee personen 11000 liter hebt verbruikt, lijkt me perfect normaal en zelfs aan de zuinige kant. Ik snap je probleem niet echt goed. Of je watermaatschappij in het vooruitzicht van een lager verbruik en dus het moeten terugbetalen van een groot bedrag aan jou het bedrag van de voorschotfactuur wil verlagen, is aan hen...
Toch wel goed gedaan van die vriendin. De cijfers met rode achtergrond moeten niet doorgegeven worden bij een meteropname.
https://www.vmm.be/waterloket/meterstand-doorgeven
https://www.vmm.be/waterloket/meterstand-doorgeven
Sorry maar ik ben van mening dat ge op bepaalde dingen nu eens niet moet besparen. Uw gezondheid en uw hygiëne zijn daar 2 dingen van. 1x per week douchen is gewoon verschrikkelijk vies. Bespaart ge dan ook op uw tanden poetsen?
Ik douche om de 2 dagen, das goed genoeg. 2x per dag mijn tanden poetsen. Daarnaast bespaar ik niet op gezond eten en drank.
Ik douche om de 2 dagen, das goed genoeg. 2x per dag mijn tanden poetsen. Daarnaast bespaar ik niet op gezond eten en drank.
In onze kindertijd hádden wij niet eens een douche of bad en ook geen warm water!limboo schreef: ... 1x per week douchen is gewoon verschrikkelijk vies....
Eénmaal per week gingen we per 2 gezinsleden in een zinken "bassin" die in de woonkamer geplaatst werd en vervolgens gevuld werd water dat eerst moest opgewarmd worden op een vuurtje.
De overige dagen wasten wij ons aan de wastafel en tóch waren wij niet vies.
Gelukkig beschikken de mensen tegenwoordig over méér comfort, maar ze bestaan nog altijd: mensen die in een krotje moeten wonen zonder badkamer. Maar dat betekent niet dat die sukkelaars zich niet goed wassen.
Volgens mij hangt het aantal noodzakelijke douchebeurten trouwens ook voor een groot deel af van het type job die je doet en kan een wastafel nog altijd volstaan voor de overige dagen.
Op die hygiëne kun je nochtans wel besparen:limboo schreef:Sorry maar ik ben van mening dat ge op bepaalde dingen nu eens niet moet besparen. Uw gezondheid en uw hygiëne zijn daar 2 dingen van. 1x per week douchen is gewoon verschrikkelijk vies. Bespaart ge dan ook op uw tanden poetsen?
* Als je met de fiets naar uw werk gaat en je kan er douchen, kun je veel douchewater thuis besparen.
* Eenmaal per dag de tanden poetsen is voldoende. Natuurlijk ook nooit te veel tandpasta gebruiken en het spoelwater in een beker of glas doen. Voor de die-hards: tanden poetsen tijdens het douchen op het werk
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Toch niet.pevepe schreef:Toch wel goed gedaan van die vriendin. De cijfers met rode achtergrond moeten niet doorgegeven worden bij een meteropname.
Ik denk niet dat Kevva elke twee maanden zijn waterstanden doorgeeft aan de watermaatschappij. Dit zal enkel voor eigen gebruik zijn en zoals de extrapolatie aantoont zorgt die afronding voor een verschil in schatting van jaarlijks verbruik van 5000 liter.
(Welles/nietes is altijd leuk)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Voor eigen gebruik en opvolging is het inderdaad nuttig om regelmatig het eerste cijfer na de komma (rode achtergrond) op te nemen (n X 100 liter). ik doe dat trouwens ook. Dat is de beste manier om te zien of er ergens een WC-vlotter of een overdrukventiel van de boiler niet goed afsluit.
Extrapoleren op het verbruik van een paar maanden is ook een ruwe schatting. Als men de teller regelmatig opneemt is dat cijfer na de komma na een jaar verwaarloosbaar.
In de opname voor de watermaatschappij worden de cijfers na de komma genegeerd.
Extrapoleren op het verbruik van een paar maanden is ook een ruwe schatting. Als men de teller regelmatig opneemt is dat cijfer na de komma na een jaar verwaarloosbaar.
In de opname voor de watermaatschappij worden de cijfers na de komma genegeerd.