Termijnvisie oude appartementen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Termijnvisie oude appartementen
Kon je echt maar 700 euro huur krijgen?Isedase schreef:voodoo schreef:
Stom misschien van mezelf ?
Op velen plaatsen kan je een huis twv 240.000 euro verhuren voor een 800 euro of misschien zelfs meer!
Er zijn geen algemene kosten hé...
Maar het ene huis is het andere niet natuurlijk.
En als je 240.000 euro hebt en je moet een ander appartement kopen bijvoorbeeld, ja dan kan je 1 van +- 215.000 euro kopen. (al kan je je schrijfgeld meenemen zeker?).
Kan je voor zo een appartement meer of evenveel huur krijgen, rekening houdende met de algemene kosten?
En stom, dat is relatief hé. Soms koop je en soms verkoop je. Dat is de logica zelve.
Heel simplistisch kan je bij aandelen zeggen dat er altijd iemand ongelijk heeft. Of de koper of de verkoper(basisschool economie, weet ook dat dat niet juist is).
Bij een woning is dat anders hé.
Voor je eigen woning ben je bereid om meer te betalen omdat de tuin op het zuiden ligt, je vanuit je keuken naar je tuin kan kijken bij de afwas, ... .
Daar wil een huurder meestal niets meer voor betalen uiteraard.
Toen ik het kocht hebben we huurprijzen in de buurt goed bekeken en was toen 6à700 euro.voodoo schreef:
Kon je echt maar 700 euro huur krijgen?
Op velen plaatsen kan je een huis twv 240.000 euro verhuren voor een 800 euro of misschien zelfs meer!
Er zijn geen algemene kosten hé...
Dus ik ging ervanuit dat het mijne ook in die orde van grootte zou liggen maar heb dat eigenlijk nooit meer gecheckt nadien.
Ik koop liefst appartementen van 160K, met kosten erbij rond de 180. Soms eens wat meer als ik het echt een interessante aankoop vind, maar zeker nooit boven de 200 k all in.
Mijn minimale verhuurprijs (zonder het aandeel in de kosten) is 700 euro. Dus het rijhuis paste daarom in mijn gedachten niet in het rijtje i.e. aankoopprijs te hoog in verhouding.
Maar ik ga dat in de toekomst zeker eens in de gaten houden als ik op immoweb rond zit te surfen.
Nope, geldt alleen voor de eigen woning (hoofdverblijfplaats), je krijgt wel 3/5 van de registratie terug als je binnen 2j jaarvoodoo schreef: (al kan je je schrijfgeld meenemen zeker?).
Mijn ouders zweren bij huizen omdat ze dan geen algemene kosten hebben. (ooit hadden ze een appartement en daar was het elke AV iets. Dan de lift, dan de vloeren, dan brandveiligheid. Ze hebben echt een degout gekregen van appartementen)
En onze pa kan heel veel zelf. Heeft al ettelijke huizen gerenoveerd gehad, toen hij iets jonger was.
Ik zelf heb 2 linkerhanden, dus ik vind een appartement beter. Als er iets scheelt heb je de syndicus die het mag oplossen.
Maar eerlijk is eerlijk, ik kan een 25 euro per maand niet doorrekenen aan mijn huurders. Dat is een kost die ik van mijn rendement moet aftrekken.
En onze pa kan heel veel zelf. Heeft al ettelijke huizen gerenoveerd gehad, toen hij iets jonger was.
Ik zelf heb 2 linkerhanden, dus ik vind een appartement beter. Als er iets scheelt heb je de syndicus die het mag oplossen.
Maar eerlijk is eerlijk, ik kan een 25 euro per maand niet doorrekenen aan mijn huurders. Dat is een kost die ik van mijn rendement moet aftrekken.
Kleine kanttekening : ik spreek alleen over mijn insteek voor investeringsvastgoed niet voor de eigen woning.netwerken schreef: Mijn punt blijft: als iedereen overtuigd is dat de beste financiële strategie is om na 10-15j appartementen te verkopen, wie staat er dan aan de koperskant.
Zie de parallel met aandelen: voor elke koper is er ook een verkoper. Wanneer iedereen een aandeel wil verkopen, zakt de prijs drastisch omdat de kopers dun gezaaid zijn.
Zelf kochten we een appartement uit de jaren '60 van een oud koppel dat hier al 40j woonde (en er al die jaren niets in gedaan had) en we hopen hier ook 40j te wonen :-)