NOTEBOOK ALDI : MEDION AKOYA E6424 (MD 99850)
NOTEBOOK ALDI : MEDION AKOYA E6424 (MD 99850)
Kan iemand iets zinnig zeggen over deze laptop?
Prijs / kwaliteit ?
Prijs / kwaliteit ?
Re: NOTEBOOK ALDI : MEDION AKOYA E6424 (MD 99850)
Ik heb tien jaar lang een monitor van Medion gehad en dat was goede kwaliteit. Zeker geen "bucht van den Aldi". De man van een collega van mij had vroeger een laptop van Medion en was er zeer tevreden over.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb al een jaar of 4 een Medion Akoya en de cijfertjes in de specificaties kloppen wel. En hij doet het nog steeds!
Maar: het beeldkwaliteit was toen al ondermaats, het toetsenbord is fragiel en het "design" van het touchpad is bedacht door een aardappel.
Maar: het beeldkwaliteit was toen al ondermaats, het toetsenbord is fragiel en het "design" van het touchpad is bedacht door een aardappel.
Over lap top kan ik niks zeggen maar ik heb al een TV, printer, digitale camera en 2 draagbare telefoons van Medion. Tot op heden nog geen enkele klacht of stukken gehad na toch al enkele jaren in gebruik.
De specificaties zien er vrij goed uit, heb enkel wat schrik van de Intel Iris graphics.
Is laptop bestemd voor zoon die in september naar middelbaar gaat...
Geen uitgesproken gamer, maar wel enkel spelletjes zoals Farming Simulator.
Is laptop bestemd voor zoon die in september naar middelbaar gaat...
Geen uitgesproken gamer, maar wel enkel spelletjes zoals Farming Simulator.
aldi verkoopt dezelfde laptop meestal al een paar dagen eerder in het buitenland, je kan dan ook al uitgebreide tests terugvinden op Duitse websites.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Deze laptop was me ook al in het oog gesprongen, het enige dat mij een beetje tegen houdt is het model dat slechts 15'6" groot is. Ik zou liever gaan naar een 17" gezien ik gewoon ben van met grote schermen te werken.
Verder is die Windows 10 ook 'n open poort om uw gegevens te lekken naar Windows ea. Je moet al héél wat tijd uittrekken om die poort wat dicht te duwen. Maar daar is dan geen uitweg aan, Apple zal wel hetzelfde zijn.
Op de Medion-webshop heb je meer keuze, de garantietermijn is dan wel maar 2 jaar ipv 3 jaar die gebruikelijk is bij een aankoop van een Medion-apparaat via Aldi.
Verder is die Windows 10 ook 'n open poort om uw gegevens te lekken naar Windows ea. Je moet al héél wat tijd uittrekken om die poort wat dicht te duwen. Maar daar is dan geen uitweg aan, Apple zal wel hetzelfde zijn.
Op de Medion-webshop heb je meer keuze, de garantietermijn is dan wel maar 2 jaar ipv 3 jaar die gebruikelijk is bij een aankoop van een Medion-apparaat via Aldi.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Voor dat geld zeker een goede huis-tuin-en-keuken laptop.
Graphics zijn blijkbaar Iris 550 (GT3e, 48 execution units met 64 MB eDRAM); zowat het op één na hoogste wat je momenteel 'ingebakken' in een intel-cpu kan krijgen. Die eDRAM zorgde voor een mooie prestatieboost bij bepaalde CPU's van de Broadwell-generatie (Iris Pro's). Om significant beter te krijgen zal je naar een gaming-laptop met discrete GPU moeten gaan.
Die Duitse reviews zijn nogal oppervlakkig maar sommige tonen mooi de zwakheden aan. Hier een goede opmerking gevonden over de SSD - een Phison PS3109-S9 - obscure Chinese stuff. Op die SSD zit geen flash-controller waardoor de performantie een stuk lager ligt dan die van merk-SSD's genre Samsung/Sandisk. 10 euro gespaard op de componenten, performance gedeeld door vier. Typisch een geval van "specificatiechecklist" ("128 GB SSD? Check!") waarmee de niet-technisch onderlegde klant mee over de streep getrokken wordt. Hier vond een aldi-klant dat niet zo fijn.
Maar laat je daar vooral niet door afschrikken. Zelfs met zo'n controllerloze SSD "voelt" je laptop vele malen sneller dan met een snellere CPU maar een roterende harddisk. Voor het geld ga je niet snel iets beters vinden.
Graphics zijn blijkbaar Iris 550 (GT3e, 48 execution units met 64 MB eDRAM); zowat het op één na hoogste wat je momenteel 'ingebakken' in een intel-cpu kan krijgen. Die eDRAM zorgde voor een mooie prestatieboost bij bepaalde CPU's van de Broadwell-generatie (Iris Pro's). Om significant beter te krijgen zal je naar een gaming-laptop met discrete GPU moeten gaan.
Die Duitse reviews zijn nogal oppervlakkig maar sommige tonen mooi de zwakheden aan. Hier een goede opmerking gevonden over de SSD - een Phison PS3109-S9 - obscure Chinese stuff. Op die SSD zit geen flash-controller waardoor de performantie een stuk lager ligt dan die van merk-SSD's genre Samsung/Sandisk. 10 euro gespaard op de componenten, performance gedeeld door vier. Typisch een geval van "specificatiechecklist" ("128 GB SSD? Check!") waarmee de niet-technisch onderlegde klant mee over de streep getrokken wordt. Hier vond een aldi-klant dat niet zo fijn.
Maar laat je daar vooral niet door afschrikken. Zelfs met zo'n controllerloze SSD "voelt" je laptop vele malen sneller dan met een snellere CPU maar een roterende harddisk. Voor het geld ga je niet snel iets beters vinden.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Een collega van mij werkt al enkele jaren met een laptop 'uit den Aldi'. Nog nooit miserie mee gehad.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zijn er die hem gekocht hebben?
Eerste indrukken?
Eerste indrukken?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik denk dat de eerste indrukken meestal op het toetsenbord gebeuren 

Ik heb hem dus zaterdag aangekocht...
Werkte perfect, zoon en ik in tevreden.
Tot zondagnamiddag... : zoon had hem in 'slaapstand' gedaan, om even naar voetbal te gaan kijken en nadien verder te werken op laptop.
Wou hem terug aan doen.... NIKS meer... enkel aan/uit knopje dat bleef pinken en onderaan oranje lampje van batterij...
Vanalles geprobeerd, maar laptop bleef dood...
Geen idee wat er misgelopen is... Niet lang genoeg opgeladen? Een ongelukkig toeval met een slecht accu? Who knows...
Maandagochtend eerste werk dus terug naar Aldi. Gelukkig zonder probleem direct geld terug gekregen... Chapeau.
Ze hebben gekeken waar ze er nog hadden, en in een andere Aldi niet zo ver van de onze hadden ze er nog 1.
Dus daar opnieuw aangekocht, werkt voorlopig naar behoren. Enthousiasme is natuurlijk wel niet meer wat het geweest is...
Binnen de maand geven ze probleemloos het geld terug.. Dus hij zal zwaar getest worden in deze maand...
Werkte perfect, zoon en ik in tevreden.
Tot zondagnamiddag... : zoon had hem in 'slaapstand' gedaan, om even naar voetbal te gaan kijken en nadien verder te werken op laptop.
Wou hem terug aan doen.... NIKS meer... enkel aan/uit knopje dat bleef pinken en onderaan oranje lampje van batterij...
Vanalles geprobeerd, maar laptop bleef dood...
Geen idee wat er misgelopen is... Niet lang genoeg opgeladen? Een ongelukkig toeval met een slecht accu? Who knows...
Maandagochtend eerste werk dus terug naar Aldi. Gelukkig zonder probleem direct geld terug gekregen... Chapeau.
Ze hebben gekeken waar ze er nog hadden, en in een andere Aldi niet zo ver van de onze hadden ze er nog 1.
Dus daar opnieuw aangekocht, werkt voorlopig naar behoren. Enthousiasme is natuurlijk wel niet meer wat het geweest is...
Binnen de maand geven ze probleemloos het geld terug.. Dus hij zal zwaar getest worden in deze maand...

Zeer tevreden over aankoop 599 € (nov. 2015) MD99620 akoya E6418 : 3 jaar waarborg !
i5-5275U / 6 GB mem / iris GPU6100 / 1TB hd / 128GB ssd / 15,6 inch full hd-scherm (1.920 x 1.080)
Buiten de i5-6275U is er weinig verschil. Snelle Windows opstart (SSD).
Rekening houdend voor welk doel je de laptop nodig hebt, en hoeveel je wil uitgeven, vind ik dit een prima laptop.
Niet vergelijken met laptops die het dubbele kosten.
En zoals ZDNet schrijft: "Aldi-laptop Medion Akoya E6424: alles wat je nodig hebt" http://www.zdnet.be/nieuws/180217/medio ... =hootsuite
i5-5275U / 6 GB mem / iris GPU6100 / 1TB hd / 128GB ssd / 15,6 inch full hd-scherm (1.920 x 1.080)
Buiten de i5-6275U is er weinig verschil. Snelle Windows opstart (SSD).
Rekening houdend voor welk doel je de laptop nodig hebt, en hoeveel je wil uitgeven, vind ik dit een prima laptop.
Niet vergelijken met laptops die het dubbele kosten.
En zoals ZDNet schrijft: "Aldi-laptop Medion Akoya E6424: alles wat je nodig hebt" http://www.zdnet.be/nieuws/180217/medio ... =hootsuite
Dat hij niet uit de slaapstand geraakt heb ik ook al verschillende keren meegemaakt. Volgens hetgeen ik las op internet heeft dit eerder iets met een software/proces probleem te maken dan met het feit dat hij van den ALDI is. Ik denk dat dat andere computers dit evengoed kunnen voorhebben. Zou hem dus NIET terugbrengen hiervoor....
Overigings heb ik ook al zonder problemen een PC teruggebracht naar de ALDI met luidruchtige ventilator problemen en direct geld teruggekregen.
Van een Medion PC had ik ook een toetsenbord waarvan na enkele maanden enkele toetsen niet meer werkten.
Opgestuurd via ophaalpunt en aan huis een nieuw toetsenbord geleverd gekregen.
Heb een Medion-tablet gehad waarvan de USB-oplaadstekker op het tablet zelf niet goed meer werkte (zat wat los).
Ook via de post een nieuw tablet gekregen zonder problemen.
Tot slot nog problemen met een Medion TV (storingen op het beeld). Ook deze is thuis opgehaald, hersteld en teruggebracht door Medion-service.
Dus qua garantie ben ik zeker wel tevreden van Aldi/Medion en zou hen aanraden.
Overigings heb ik ook al zonder problemen een PC teruggebracht naar de ALDI met luidruchtige ventilator problemen en direct geld teruggekregen.
Van een Medion PC had ik ook een toetsenbord waarvan na enkele maanden enkele toetsen niet meer werkten.
Opgestuurd via ophaalpunt en aan huis een nieuw toetsenbord geleverd gekregen.
Heb een Medion-tablet gehad waarvan de USB-oplaadstekker op het tablet zelf niet goed meer werkte (zat wat los).
Ook via de post een nieuw tablet gekregen zonder problemen.
Tot slot nog problemen met een Medion TV (storingen op het beeld). Ook deze is thuis opgehaald, hersteld en teruggebracht door Medion-service.
Dus qua garantie ben ik zeker wel tevreden van Aldi/Medion en zou hen aanraden.