kosten sociaal secretariaat zelfstandigen vergelijken
kosten sociaal secretariaat zelfstandigen vergelijken
ik ben zelfstandige in hoofdberoep en mijn sociaal secretariaat is securex
de beheerskosten die zij aanrekenen stemmen overeen met 3,80% van het bedrag van de sociale bijdrage
dit bedrag is terug te vinden in mijn driemaandelijks vervaldagbericht.
is deze beheerskost iets wat wettelijk vastligt, of kan dit goedkoper?
de beheerskosten die zij aanrekenen stemmen overeen met 3,80% van het bedrag van de sociale bijdrage
dit bedrag is terug te vinden in mijn driemaandelijks vervaldagbericht.
is deze beheerskost iets wat wettelijk vastligt, of kan dit goedkoper?
Re: kosten sociaal secretariaat zelfstandigen vergelijken
Dat kan goedkoper maar ook duurder, zie de vergelijkende tabel op pag. 12 van deze PDF. Securex bevindt zich in de middenmoot.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@gerd
Ik ben enkele jaren geleden overgestapt van SVMB ( nu Zenito) naar Xerius. Alle kleine beetjes helpen. De beheerskosten ben je sowieso kwijt. Xerius voldoet tot hiertoe aan mijn verwachtingen, ze hebben altijd de laagste beheerskosten blijven hanteren. ( nu 3.05%, toen ik overstapte was het iets minder).
Acerta hanteert ook slechts 3.05%.
Ik ben enkele jaren geleden overgestapt van SVMB ( nu Zenito) naar Xerius. Alle kleine beetjes helpen. De beheerskosten ben je sowieso kwijt. Xerius voldoet tot hiertoe aan mijn verwachtingen, ze hebben altijd de laagste beheerskosten blijven hanteren. ( nu 3.05%, toen ik overstapte was het iets minder).
Acerta hanteert ook slechts 3.05%.
ondertussen heeft securex de beheerskosten verhoogd naar 4%
tijd om over te stappen lijkt me
weet iemand wat het goedkoopste sociaal secreatriaat is?
tijd om over te stappen lijkt me
weet iemand wat het goedkoopste sociaal secreatriaat is?
Acerta bij de laagste van de markt met 3,05%. Ik zou hier gewoon voor de goedkoopste kiezen want ik zou niet weten waarom je elders meer zou betalen? Hun service is echter sowieso beperkt (bereken van de bijdrage en je een vervaldagbericht sturen) dus de echte meerwaarde van dergelijk sociaal secretariaat lijkt me beperkt.
Voor zover ik weet heeft Xerius jaar na jaar de laagste beheerskosten aangerekend sinds mijn overstap. Acerta staat de laatste jaren op een gedeelde plaats als goedkoopst sociaal secretariaat.
Xerius biedt optioneel Zoomit. Dat is handig om je jaarlijkse attesten af te drukken.
Persoonlijk vind ik 3.05% beheerskosten overdreven maar er is geen goedkoper sociaal secretariaat. Met de technologische vooruitgang moet het mogelijk zijn om als sociaal secretariaat met lagere beheerskosten te werken. Ik betaal geen sociale bijdragen om de Voka zuil te sponsoren.
Xerius biedt optioneel Zoomit. Dat is handig om je jaarlijkse attesten af te drukken.
Persoonlijk vind ik 3.05% beheerskosten overdreven maar er is geen goedkoper sociaal secretariaat. Met de technologische vooruitgang moet het mogelijk zijn om als sociaal secretariaat met lagere beheerskosten te werken. Ik betaal geen sociale bijdragen om de Voka zuil te sponsoren.
In principe is jouw boekhouder hiervan ook op de hoogte. De mijne had toen een tabel met de beheerskosten van alle sociaal secretariaten. Helaas had ik toen al voor Zenito gekozen.
Ik vraag mij eigenlijk nog altijd af waarom de inning door een derde partij (met beheerskosten) moet gebeuren en niet door de overheid zelf. De overheid int toch ook onze gewone bepersonenbelasting en BTW zelf.
Ik vraag mij eigenlijk nog altijd af waarom de inning door een derde partij (met beheerskosten) moet gebeuren en niet door de overheid zelf. De overheid int toch ook onze gewone bepersonenbelasting en BTW zelf.
De sociaal verzekeringsfondsen storten de beheerskosten minus beheerskosten door aan de RSVZ. Je kan ook rechtstreeks "bij de overheid" aansluiten via de hulpkas van de RSVZ. Ze zijn echter niet de goedkoopste van de markt met 4.30% beheerskosten.
http://www.rsvz-inasti.fgov.be/nl/helpa ... lation.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veranderen van sociaal verzekeringsfonds kan als je minstens 4 jaar aangesloten bent bij en per 1 januari:
http://www.rsvz.be/nl/selfemployed/insu ... ompany.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is zielig dat de sociale verzekeringsfondsen hun tarieven zo trachten te verstoppen. Dat is niet meer van deze tijd. Misschien een ideetje voor Spaargids.be om het initiatief te nemen en een volledige vergelijkingstabel up-to-date te houden met historiek.
http://www.rsvz-inasti.fgov.be/nl/helpa ... lation.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veranderen van sociaal verzekeringsfonds kan als je minstens 4 jaar aangesloten bent bij en per 1 januari:
http://www.rsvz.be/nl/selfemployed/insu ... ompany.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is zielig dat de sociale verzekeringsfondsen hun tarieven zo trachten te verstoppen. Dat is niet meer van deze tijd. Misschien een ideetje voor Spaargids.be om het initiatief te nemen en een volledige vergelijkingstabel up-to-date te houden met historiek.
Laatst gewijzigd door Stier op 21 november 2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier ook bij Xerius. Werd door mijn boekhouder aanbevolen. Die 3% begint inderdaad ook op te lopen als je alle kosten in rekening begint te brengen...
voila, heb me laten overzetten naar xerius
In hun welkomstbrief schrijven ze dat ze de laagste administratiekosten van de sector hebben, namelijk 3,05%
echter, ik kan pas in 2018 effectief overstappen, je kan pas overstappen als je minimaal 4 jaar bij je vorige sociaal verzekeringsfonds bent geweest
In hun welkomstbrief schrijven ze dat ze de laagste administratiekosten van de sector hebben, namelijk 3,05%
echter, ik kan pas in 2018 effectief overstappen, je kan pas overstappen als je minimaal 4 jaar bij je vorige sociaal verzekeringsfonds bent geweest
Welk voordeel heeft een zelfstandige in bijberoep zzp hieraan?
Hoe kan deze voor zijn bijberoep aan pensioensparen doen?
Hoe kan deze voor zijn bijberoep aan pensioensparen doen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lagere kosten op de sociale bijdragen. Je puurt hier als zelfstandige in bijberoep _geen_ voordelen uit. Je betaalt enkel.movado schreef:Welk voordeel heeft een zelfstandige in bijberoep zzp hieraan?
Net zoals elke andere zelfstandige, een bepaald percentage van je winst kan je daarvoor gebruiken.Hoe kan deze voor zijn bijberoep aan pensioensparen doen?
Niet superinteressant. Als bijberoeper kan je beter zo veel mogelijk kosten en zo weinig mogelijk winst maken...
-
- VIP member
- Contacteer:
Om pensioensparen in bijberoep te kunnen doen moet je eerst een minimum (12k?) aan netto belastbaar hebben in bijberoep.
-
- Hero Member
- Contacteer:
http://www.kapitalevragen.be/2014/kan-e ... bijberoep/reppiepeppie schreef:Om pensioensparen in bijberoep te kunnen doen moet je eerst een minimum (12k?) aan netto belastbaar hebben in bijberoep.
Dat kan tellen...Ik dacht ergens via een verzekering op kosten van de firma...
Om het niveau van mijn hoofdberoep te kunnen halen zal het niet eenvoudig zijn...
Om het niveau van mijn hoofdberoep te kunnen halen zal het niet eenvoudig zijn...