ervaring met bevaks?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
ervaring met bevaks?
Hey
Wij hebben ons wat ingelezen en denken dat het voor mensen zonder beleggingservaring wel interessant zou zijn op in vastgoedbevaks te beleggen.
Mooi rendement, en toch relatief veilig....zien wij het verkeerd?
alvast bedankt
Wij hebben ons wat ingelezen en denken dat het voor mensen zonder beleggingservaring wel interessant zou zijn op in vastgoedbevaks te beleggen.
Mooi rendement, en toch relatief veilig....zien wij het verkeerd?
alvast bedankt
Re: ervaring met bevaks?
Is allemaal waar ... maar de rente begint stillekes aan weer te stijgen.
Dat is nadelig voor bevaks. Dus toch oppassen.
Dat is nadelig voor bevaks. Dus toch oppassen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
Ik zou niet investeren in alle bevaks maar in de enkele beste zoals cofinnimo en befimmo. Niet de goedkoopste maar wel behoorlijk dividend, wat jaarlijks verhoogt. Dus liever 10 x dure bevak dan 50 x een goedkope.
Vastgoedbevak is een verouderde en buiten gebruik geraakte benaming. Tegenwoordig spreekt men van GVV - Gereglementeerde Vastgoed Vennootschap waarvoor op dit forum een aparte draad opgericht is.
Voor informatie over individuele GVVs (ASC, WDP,MONT, ...) kan je beurscode (ticker) ingeven in de zoekfunctie.
------------------------
Zuiver rationeel gezien kan je geen algemene uitspraken doen over de invloed van de rente stijging / daling op de koers van de GVV. Dit hangt namelijk af van:
Voor informatie over individuele GVVs (ASC, WDP,MONT, ...) kan je beurscode (ticker) ingeven in de zoekfunctie.
------------------------
Zuiver rationeel gezien kan je geen algemene uitspraken doen over de invloed van de rente stijging / daling op de koers van de GVV. Dit hangt namelijk af van:
- De hoeveelheid schuld
De vervaldagen van de reeds uitstaande leningen
Mogelijkheden tot herfinanciering
De vervaldagen van lopende huurcontracten
...
Onderstaande link bevat alle GVV's aan koers (april 17), premie/korting, schuldgraad en dividend.
http://www.gertdemesure.be/media/images ... 17_apr.pdf
-
- Newbie
Immo Moury en Immobel staan er niet bij
Immobel is geen GVV, Immo Moury wel.
-
- Newbie
Ah sorry, wat voor een aandeel is immobel dan?
Had zelf ook gedacht aan cofinimmo en befimmo..., redelijk dividend en een schuldgraad van ong 43%
Maar de eeuwige twijfel om je spaargeld in een aandeel te steken voor de eerste keer blijft bestaan.
Hoe gebeurt de uitbetaling van het dividend?
Maar de eeuwige twijfel om je spaargeld in een aandeel te steken voor de eerste keer blijft bestaan.
Hoe gebeurt de uitbetaling van het dividend?
Het dividend wordt op je beursrekening gestort. Hierdoor is het ineens beschikbaar voor nieuwe aankopen. Maar je kan het van daaruit ook overschrijven naar een andere rekening (meestal wel bij dezelfde bank).
Er is niemand die zegt dat je ineens 10.000 euro of meer in 1 aandeel moet steken.
Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar best wel rekening houden met de kosten (voor je broker) en taksen die eraan verbonden zijn.
Zelf ben ik begonnen met pakketjes van 800 à 1.000 euro. Op die manier zijn de kosten iets minder dan 1%.
Er is niemand die zegt dat je ineens 10.000 euro of meer in 1 aandeel moet steken.
Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar best wel rekening houden met de kosten (voor je broker) en taksen die eraan verbonden zijn.
Zelf ben ik begonnen met pakketjes van 800 à 1.000 euro. Op die manier zijn de kosten iets minder dan 1%.
-
- Newbie
de transactiekosten bij de meeste brokers blijven ongeveer hetzelfde tot 2500€. Dus één aandeel kopen kost evenveel als meerdere tot 2500€
het dividend bij cofinimmo is een keuzedividend dus als je het geld niet nodig hebt kan je opteren voor extra aandelen zonder kosten en tegen een kleine korting.
Immobel is een vastgoedontwikkelaar. Heeft geen apart beurs- of fiscaal statuut.
-
- Newbie
Ok bedankt voor de info. Maakt eigenlijk niet zoveel uit, ze betalen een goed dividend.
Als het je eerste aandelen zijn zou ik nu toch wachten.Beurs is hard gestegen,je komt te laat imo.
In GVV's zou ik nu ook niet investeren.Kijk eens naar 2015,toen zijn de GVV's gemiddeld 15% gezakt.Was toen ook iets te maken met de rente. Sommige zijn nog steeds niet helemaal herstelt.
In GVV's zou ik nu ook niet investeren.Kijk eens naar 2015,toen zijn de GVV's gemiddeld 15% gezakt.Was toen ook iets te maken met de rente. Sommige zijn nog steeds niet helemaal herstelt.
Afgaande van die gegeven lijkt wereldhaven Belgium nog interessant.Lage schulden,geen hoge premie en mooi div. rendement. Als ik de grafiek bekijk zit het aandeel wel in neerwaartse spiraal.Davy V schreef: ↑2 juli 2017, 10:17 Onderstaande link bevat alle GVV's aan koers (april 17), premie/korting, schuldgraad en dividend.