ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Dat zou kunnen maar is zelfs niet echt nodig. Ik heb een natuurlijke blindheid voor reclameboodschappen. Ik merk ze gewoon niet (meer) op.
Op mijn brievenbus hangt ook de welbekende sticker: Nee, dank U etc. Maar de folders van Colruyt geraken daar wel door wegens "gepersonaliseerd". Daar zou ook nog op bespaard kunnen worden. Gezien ze in een grijze briefomslag zitten wordt mijn aandacht zelfs niet getrokken door het omslagblad, weggegooid geld dus (en spijtig voor het milieu).
Je kan dat eenvoudigweg melden en dan krijg je geen folders meer. Je kan het ook zelf aanpassen als je inlogt op xtra.colruytgroup.be.Cronos schreef: ↑1 augustus 2017, 18:21Dat zou kunnen maar is zelfs niet echt nodig. Ik heb een natuurlijke blindheid voor reclameboodschappen. Ik merk ze gewoon niet (meer) op.
Op mijn brievenbus hangt ook de welbekende sticker: Nee, dank U etc. Maar de folders van Colruyt geraken daar wel door wegens "gepersonaliseerd". Daar zou ook nog op bespaard kunnen worden. Gezien ze in een grijze briefomslag zitten wordt mijn aandacht zelfs niet getrokken door het omslagblad, weggegooid geld dus (en spijtig voor het milieu).
OK, dat zal inderdaad wel. Maar als de wil er echt is om dit misbruik aan banden te leggen, met alle respect, dan kan dat toch, hé. Desnoods zeg je: aanbieding enkel geldig mits klantenkaart en slechts 1x per klantennummer. Eén klantennummer per adres.Xenoke schreef: Je zou versteld staan hoeveel tijd en moeite mensen bereid zijn te investeren in 'koopjes'. Zeker als het hun beroep is. Ik heb het geprobeerd in een winkel waar veel nachtwinkels komen. De mensen van de nachtwinkel begrijpen het en schikken zich: ze komen met zo'n 8 man, personeel of familie, en maken allemaal aparte rekeningen. Mijn hele check-outzone geblokkeerd Dus daar zijn we terug vanaf gestapt. We proberen gewoon zo goed mogelijk stock extra te voorzien, maar zoals ik al zei, de leverancier moet ook meekunnen.
Dan hebben mijn vriendin en ik beiden een andere klantenkaart (tegenwoordig gewoon op de smartphone), maar slechts één en hetzelfde klantennummer, en dus zelfs als we beiden naar de winkel komen met 'n aparte kar, kunnen we maar 1x van de promo genieten.
Dan moet de nachtwinkelpakistaan al 7 familieleden die niét op hetzelfde adres wonen optrommelen. DIe heeft-ie vast wel, maar vermoedelijk hebben ze allemaal zelf zo'n nachtwinkel, dus die kunnen nadien niet nog eens voor zichzelf komen inslaan.
Of doe het via registratie op Highco Data, één maal per adres, zelfde principe, dan moeten het 8 verschillende adressen zijn. Maar goed, op dit forum is al bewezen dat dit sommigen niet tegenhoudt om "op naam van moeder, schoonvader, dochter, stiefbroer" en weet ik wie nog allemaal aan te schuiven.
Wat nu vandaag de pers haalt met die Brico-zegels, dat is toch wraakroepend. Onze kaart is, op één zegel na, vol. Dus nog één luttele aankoop van 10€ ging mij 10 aankoopbonnen van 5€ opleveren, is 50€. Die aankoop ging ik nog wel doen, gewoon iets kleins, en dan met m'n 50€ bonnen deftig inkopen. En nu zegt men "sorry, de zegels worden nagemaakt, we stoppen ermee". Verdomme zeg, wat is dat nu? Zeg tegen de kassierster dat ze deftig controleert, hé (blijkbaar heel slechte namaak). OF, eis dat je klanten niet alleen de zegels sparen, maar ook de rekeningen bijhouden waar die zegels op verdiend worden. Ik kan bewijzen (via m'n bankafschriften) dat ik al die aankopen in BRico zelf gedaan heb, en de zegels zijn echt. Moet ik nu gestraft worden voor een bende marginalen die slechte kopies van zegeltjes maakt???
Ach, regeltjes, beperkingen, ik ben er geen voorstander van. Er is ooit es zo'n systeem getest maar je maakt meer mensen ongelukkig dan je er gelukkig maakt.
Trouwens, je spreekt van misbruik. Die mannen betalen de prijs die geafficheerd staat. Ze nemen veel, ja dat wel, maar misbruik zou ik het niet noemen. 't Is hun zaak. Het heeft wel wat nare gevolgen voor anderen.
Ik probeer te zorgen dat we op tijd extra bestellen, en de mogelijkheid geven om (normale hoeveelheden) te bestellen. Volgens mij los je daar al veel mee op.
De beslissing van Brico is belachelijk: als je een zwak systeem opzet moet je de gevolgen ervan maar dragen en ik denk dat ze hier ferm mee in hun vingers snijden. Je bent vast niet de enige die er zo over denkt. Mocht ik u zijn schreef ik ze alvast een gepeperde mail. Als ze een beetje commerce in zich hebben doen ze een tegemoetkoming.
Trouwens, je spreekt van misbruik. Die mannen betalen de prijs die geafficheerd staat. Ze nemen veel, ja dat wel, maar misbruik zou ik het niet noemen. 't Is hun zaak. Het heeft wel wat nare gevolgen voor anderen.
Ik probeer te zorgen dat we op tijd extra bestellen, en de mogelijkheid geven om (normale hoeveelheden) te bestellen. Volgens mij los je daar al veel mee op.
De beslissing van Brico is belachelijk: als je een zwak systeem opzet moet je de gevolgen ervan maar dragen en ik denk dat ze hier ferm mee in hun vingers snijden. Je bent vast niet de enige die er zo over denkt. Mocht ik u zijn schreef ik ze alvast een gepeperde mail. Als ze een beetje commerce in zich hebben doen ze een tegemoetkoming.
Interessante inzichten xenoke, waarvoor dank!
Werkte als consultant al meermaals samen in (logistieke) projecten met mensen van Colruyt, ik vind het een erg verstandig geleid bedrijf. An sich vrij gesloten en (gezond) kritisch tov veranderingen, maar eens ze overtuigd zijn van de toegevoegde waarde wordt het zeer snel geïmplementeerd.
Werkte als consultant al meermaals samen in (logistieke) projecten met mensen van Colruyt, ik vind het een erg verstandig geleid bedrijf. An sich vrij gesloten en (gezond) kritisch tov veranderingen, maar eens ze overtuigd zijn van de toegevoegde waarde wordt het zeer snel geïmplementeerd.
Denkt U echt dat Colruyt of eender welke winkel/bedrijf wakker liggen wie hun producten koopt? Verkocht is verkocht.Maar goed, op dit forum is al bewezen dat dit sommigen niet tegenhoudt om "op naam van moeder, schoonvader, dochter, stiefbroer" en weet ik wie nog allemaal aan te schuiven.
Alleen als het hun klanten kost en hun omzet daardoor daalt zullen ze effectief ingrijpen. Niet eerder.
Neen, dat was mijn punt. Mocht het Colruyt er echt om te doen zijn ervoor te zorgen dat iedereen ervan kan profiteren, zouden ze makkelijk een sluitend systeem op poten kunnen zetten. Al geloof ik wel dat Xenoke dat (als gerant) wel zou willen.
'Wij' leveren aan quasi alle supermarkten, in het verleden ook via Mavedro aan Colruyt. Vooral in UK is het afschuwelijk: zoals Xenoke schrijft, de promotie kost Colruyt geen geld, dat is een "verplichte promotie" die afgedwongen wordt bij de producent. EN die moet zorgen dat hij kan leveren, of boetes betalen. Bij Sainsbury, Tesco, Morrisons etc dikwijls zelfs indien de forecast overschreden wordt. Zonder pardon, dokken. Andere retailers hebben er een aardje van weg om allerhande extra kosten op hun leverancier te verhalen: In de file gestaan en een uurtje te laat in het depot versus het uur van uw losafspraak? Betalen!
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, want Test-Aankoop is toch altijd zo onpartijdigxenoke schreef: ↑1 augustus 2017, 17:48
Sorry, klopt zwart op wit niet. Test-Aankoop bevestigt het jaar op jaar.
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... rktprijzen

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
En kan je je stelling ook onderbouwen?centiempje schreef: ↑2 augustus 2017, 18:04Ja, want Test-Aankoop is toch altijd zo onpartijdigxenoke schreef: ↑1 augustus 2017, 17:48
Sorry, klopt zwart op wit niet. Test-Aankoop bevestigt het jaar op jaar.
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... rktprijzen![]()
LIDL wil precies af van zijn "loodsimago"? Een 100-tal meter naast de vorige versie zijn ze een gloednieuw gebouw aan het optrekken (opening najaar) met een, voor die branche, nogal opmerkelijke open architectuur. Benieuwd of dat ook zijn weerslag gaat kennen op hun prijzen en "dienstverlening".
In Zuid-Europa is men zo ook al aan een charme-offensief begonnen, aan krak hetzelfde stramien. Zo dicht mogelijk erbij een nieuw gebouw neerplanten, en inderdaad, véél minder claustrofobisch aanvoelend. Het is een ganse verbetering (misschien waren dat pilootprojecten dat ze nu overal in Europa aan het uitrollen zijn?)
Als je de gebouwen en de inhoud vergelijkt tussen Lidl en Colruyt....dan weet je het wel, Lidl is hypermodern en Colruyt oost-europees van 50 jaar geleden. Alle gangen vol vorkliften en personeel met karren, die overal in de weg staan, met drie personen om 5 dozen suiker uit te laden. En dat kassasysteem is nog van in de rietenmandentijd.
Wat betreft gebouw en inrichting is de Colruyt een deprimerende loods ja maar hun kassa's zijn meestal wel degelijk bemand en spelen in op de toestroom van de klanten.
Grootste nadeel van Lidl is hun erbarmelijk opgeleid personeel (tot en met de gerant of wat daar voor moet doorgaan) hun ocharme door de band genomen één open kassa (ik beklaag soms het duupje dat daar moet zitten) en het openen van een tweede kassa als het echt niet meer anders kan (vlak voor de opstand uitbreekt).
Grootste nadeel van Lidl is hun erbarmelijk opgeleid personeel (tot en met de gerant of wat daar voor moet doorgaan) hun ocharme door de band genomen één open kassa (ik beklaag soms het duupje dat daar moet zitten) en het openen van een tweede kassa als het echt niet meer anders kan (vlak voor de opstand uitbreekt).