KBC
TIP
-
Emilewouters
- Newbie

Re: KBC
de 4 grootbanken teren op de miljarden van oude mensen die geen goesting meer hebben om hun geld te verhuizen, lage rente of niet. Als je 80 bent, wat kan het je nog schelen of je jaarlijks nog 5000€ rente hebt of 50000? Op een bedrag van 20 miljoen..
En dat weet belfius, kbc, ing en fortis ook
De grootbanken rekenen op hun oudere klanten die geen internet hebben.
-
Emilewouters
- Newbie

mensen worden alsmaar ouder en ouder. maar er is geen verschil in levensstijl op je 80ste als je nog 200.000 euro hebt of 25 miljoen..
Wat dan gezegd van "de redding" van Fortis? Zelfs op de zogenaamde bad bank (RPI) heeft men nog winst gemaakt.evita schreef:Het pikt mij als ik zie dat nu Belfius floreert ! De aandeelhouders van Dexia zijn wel hun geld kwijt!!!
De grootste miskleun uit onze economische geschiedenis en wederom zijn het de Fransen die in hun vuistje lachen.
Dat een Leterme daar dan nog fier op is..
En Didieke heeft ook zijn zakken gevuld:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130327_055
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130327_055
Je bedoelt zoals dat gebeurde met de aandeelhouders van de talloze andere bedrijven wereldwijd die na hun failliet - al dan niet met overheidssteun - een doorstart maakten?
Als aandeelhouder weet je dat je risico's loopt. Dat Dexia toevallig wat nauwere contacten had met de christelijke zuil dan andere bedrijven mag geen reden zijn om haar aandeelhouders anders te behandelen dan die van gelijk welk ander beursgenoteerd bedrijf.
of dat bedrijf beursgenoteerd is of niet speelt geen rol.
Arco is ook failliet en die aandeelhouders horen ook niet anders behandeld te worden.
Arco is ook failliet en die aandeelhouders horen ook niet anders behandeld te worden.
Dat ze geen goesting meer hebben om hun geld te verhuizen klopt wel ... maar dat het hen niet kan schelen hoeveel geld ze krijgen daar moet ik je ongelijk geven ... de stelregel is : hoe meer geld ze hebben, hoe meer geld ze willen ... en die instelling wijzigt niet met verouderen, het wordt alleen maar erger !Emilewouters schreef: ↑22 mei 2017, 18:48 de 4 grootbanken teren op de miljarden van oude mensen die geen goesting meer hebben om hun geld te verhuizen, lage rente of niet. Als je 80 bent, wat kan het je nog schelen of je jaarlijks nog 5000€ rente hebt of 50000? Op een bedrag van 20 miljoen..
Prachtig Q2 resultaat:
De tijd:
KBC boekt het voorbije kwartaal een nettowinst van 855 miljoen euro of 2,01 euro
per aandeel. Dat is bijna een vijfde meer dan de 721 miljoen een jaar eerder en
ook ruim beter dan de stabiele winst waar de analisten gemiddeld op rekenden.
In november terug 1 euro interim dividend.
De tijd:
KBC boekt het voorbije kwartaal een nettowinst van 855 miljoen euro of 2,01 euro
per aandeel. Dat is bijna een vijfde meer dan de 721 miljoen een jaar eerder en
ook ruim beter dan de stabiele winst waar de analisten gemiddeld op rekenden.
In november terug 1 euro interim dividend.
En toch daalt het aandeel.
Is er iets dat ik mis of wordt er gewoon veilig gesteld?
Is er iets dat ik mis of wordt er gewoon veilig gesteld?
volgens de kenners is de koers al op niveau.
de meevallers zijn blijkbaar ook niet duurzaam
de meevallers zijn blijkbaar ook niet duurzaam
Het ligt dus (deels) aan het feit dat door de recente beslissingen van de regering waaronder de lagere vennootschapsbelasting KBC minder van overdraagbare verliezen kan recupereren, wat in het eerste jaar 230 miljoen euro zou kosten.
Dit eenmalig boekhoudkundig euvel zou tegen 2020 wel weer gerecupereerd zijn.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.3043508
Dit eenmalig boekhoudkundig euvel zou tegen 2020 wel weer gerecupereerd zijn.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.3043508
ze hebben ook schrik dat het dividend lager zou kunnen uitvallen daardoor, maar ...
de tijd:
KBC stelt zich tot doel om minstens 50 procent van de winst uit te keren aan zijn aandeelhouders. Het is de raad van bestuur van de groep die eind dit jaar beslist welk percentage er nu precies zal worden uitbetaald
de tijd:
KBC stelt zich tot doel om minstens 50 procent van de winst uit te keren aan zijn aandeelhouders. Het is de raad van bestuur van de groep die eind dit jaar beslist welk percentage er nu precies zal worden uitbetaald
KBC Ancora gekocht. Mijn allereerste bank. :-)