iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
Re: iBike repareert geen supermarktfietsen: is dat nieuw dan ?
500 euro onbelast binnenkort per maand, of mogelijk nog een pak meer dacht ik. Die 500 euro was in de horeca
Voorwaarde is wel dat je nog een hoofdjob hebt van minstens 80% van een voltijdse
bepaalde sektoren hebben al geklaagd wegens oneerlijke concurrentie op tv, weet niet meer welke sektor het was
Voorwaarde is wel dat je nog een hoofdjob hebt van minstens 80% van een voltijdse
bepaalde sektoren hebben al geklaagd wegens oneerlijke concurrentie op tv, weet niet meer welke sektor het was
de horeca zekers? Die klagen altijd, al dan niet terecht :-)paul schreef: ↑11 augustus 2017, 20:36 500 euro onbelast binnenkort per maand, of mogelijk nog een pak meer dacht ik. Die 500 euro was in de horeca
ondertussen herinner ik het mij , het waren de tuiniers die reclameerden
Verdeel en heerspolitiek. Zet het volk tegen elkaar op, en profiteer van de inkomsten van je vele mandaten.
Ben eens benieuwd wat de wedstrijd om het harste roepen tussen heerschap Trump en die van Noord-Korea gaat worden ?
Die zegt dat Trump seniel is, je moet maar durven
Verdeel en heerspolitiek. Zet het volk tegen elkaar op, en profiteer van de inkomsten van je vele mandaten.
Ben eens benieuwd wat de wedstrijd om het harste roepen tussen heerschap Trump en die van Noord-Korea gaat worden ?
Die zegt dat Trump seniel is, je moet maar durven
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als het carbon-kaders waren, dan zijn die Chinese fietsen dan allemaal namaak van één Italiaans merk, want ALLE carbon-kaders (met uitzondering van één Italiaans merk waarvan me nu de naam ontsnapt) worden in China gemaakt.
Ze hangen naast elkaar elk op een aparte band: Pinarello's, Colnago's, Merckx, S-Works, Cervelo, ...
Enkel de vezelstructuur van de carbon kan verschillen per merk of type. Velen worden ginds al opgeschuurd en afgelakt, een kleiner deel wordt naar Europa verscheept, gecontroleerd, opgeschuurd en gelakt.
Carbon koerskaders zijn 99% Chinees.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Via Ebay kan je ook goedkope Chinese Pinarello kaders bestellen. In insiderkringen ook wel Chinarello's genoemd.
Wat betreft de aankoop van een fiets, ben je handig en kan je alles zélf repareren, koop dan een goedkope fiets. (slechte fietsen bestaan niet meer), zelfs die van aldi,lidl en co. zijn goed. Ik rij al 10 jaar met een nep-gazelle (rambler) van den aldi. Probleemloos. Mits je zelf wat kan sleutelen uiteraard. (versnellingen afstellen, spaken plaatsen en wiel centreren, kabeltjes vernieuwen, banden plakken enz...)
Ben je een onhandige klojo? Koop dan een merkfiets bij een handelaar, en laat hem alles herstellen. Je betaalt navenant.
Ik ontwierp zelf een voor-en achterlicht op batterijen, dewelke ik gemakkelijk kan afnemen, en thuis laat opladen. De meeste fietsen hebben dat ook, maar de eerste keer als je die lichten nodig hebt, zijn de batterijen meestal plat. Dat komt omdat die lichten vast gemonteerd zijn, je kan die niet zomaar eraf pakken. Dus niemand denkt eraan om die op te laden.
En een naafdynamo is een slechte oplossing : die geeft permanent trap-weerstand, ook al staat het licht uit. Laat maar eens een voorwiel vrij draaien met zo'n naafdynamo. Het stopt tamelijk vlug.
Ben je een onhandige klojo? Koop dan een merkfiets bij een handelaar, en laat hem alles herstellen. Je betaalt navenant.
Ik ontwierp zelf een voor-en achterlicht op batterijen, dewelke ik gemakkelijk kan afnemen, en thuis laat opladen. De meeste fietsen hebben dat ook, maar de eerste keer als je die lichten nodig hebt, zijn de batterijen meestal plat. Dat komt omdat die lichten vast gemonteerd zijn, je kan die niet zomaar eraf pakken. Dus niemand denkt eraan om die op te laden.
En een naafdynamo is een slechte oplossing : die geeft permanent trap-weerstand, ook al staat het licht uit. Laat maar eens een voorwiel vrij draaien met zo'n naafdynamo. Het stopt tamelijk vlug.
Wij kochten indertijd onze fietsen in "Steraanbieding" bij MAKRO:
-een damesfiets DUNLOP City Cruiser
-een herenfiets DANSKIN MANHATTAN Trekking
Na respectievelijk 17 en 15 jaar zijn we nog steeds tevreden en we hebben er in al die jaren nooit problemen mee gehad. (behalve eens platte band of afgesleten remblokjes, wat makkelijk zelf herstelbaar of vervangbaar is)
Diezelfde fietsen kostten toen bij de plaatselijke fietshandelaar ongeveer 30% méér.
De reden waarom wij wegbleven bij onze vaste fietshandelaar: bij het herstellen van een (bij hem gekochte) kinderfiets, verving hij telkens wisselstukken waar we niet om gevraagd hadden en dit zonder eerst te overleggen met de ouders en hij rekende deze buiten alle proporties duur aan.
-een damesfiets DUNLOP City Cruiser
-een herenfiets DANSKIN MANHATTAN Trekking
Na respectievelijk 17 en 15 jaar zijn we nog steeds tevreden en we hebben er in al die jaren nooit problemen mee gehad. (behalve eens platte band of afgesleten remblokjes, wat makkelijk zelf herstelbaar of vervangbaar is)
Diezelfde fietsen kostten toen bij de plaatselijke fietshandelaar ongeveer 30% méér.
De reden waarom wij wegbleven bij onze vaste fietshandelaar: bij het herstellen van een (bij hem gekochte) kinderfiets, verving hij telkens wisselstukken waar we niet om gevraagd hadden en dit zonder eerst te overleggen met de ouders en hij rekende deze buiten alle proporties duur aan.
mijne velo van de aldi kostte 249€ in 2010. ik rij er nog altijd mee! Goe veloke!
De fietsen die Italiaans zouden moeten zijn, zijn Colnago 's. Nou die komen ook uit zuid-oost Azië. Heb er nooit zelf mee gereden maar de fietsenhandelaar waar ik klant ben is officieel dealer van Colnago en deze bevestigde mij dat hij bij een bezoek aan de fabriek vaststelde dat alle kaders uit kartonnen dozen met een afzenden uit zuid-oost Azië kwamen.Spruitekop schreef: ↑11 augustus 2017, 21:45Als het carbon-kaders waren, dan zijn die Chinese fietsen dan allemaal namaak van één Italiaans merk, want ALLE carbon-kaders (met uitzondering van één Italiaans merk waarvan me nu de naam ontsnapt) worden in China gemaakt.
Ze hangen naast elkaar elk op een aparte band: Pinarello's, Colnago's, Merckx, S-Works, Cervelo, ...
Enkel de vezelstructuur van de carbon kan verschillen per merk of type. Velen worden ginds al opgeschuurd en afgelakt, een kleiner deel wordt naar Europa verscheept, gecontroleerd, opgeschuurd en gelakt.
Carbon koerskaders zijn 99% Chinees.
Het carbon frame komt meestal niet uit China maar Taiwan.
Wel mensen doen wat ze willen,... maar zo'n internet frame vertrouw ik toch niet hoor. Je zit er wel zelf op hé. Bergop tegen 15km/h misschien niet veel te riskeren,... maar een kleine kasseihelling in de Vlaamse Ardenne met 60-70 bergaf is toch wat anders. Of wat dacht je van een col in de Alpen, Apennijnen,... tegen >80km/h bergaf met haarspeldbochten ed.. Die grote merken kunnen zich echt niet veroorloven dat die fietsen zouden falen, en als er dan toch iets mis zou lopen, dan zullen ze de zaak onderzoeken (evt. voor de rechtbank). Doe dat maar eens met een fiets van een "wit" product gekocht via internet.
Ik vraag me af hoe men ziet of je een fiets online of bij een fietsenwinkel hebt gekocht.
Die van het zelfde merk zien er vaak toch hetzelfde uit?
Maar als iemand tegen mij zegt: ik herstel die niet omdat die niet van bij ons komt, weet ik niet of ik daar mijn nieuwe aankopen ga doen, fietsenwinkels genoeg.
Die van het zelfde merk zien er vaak toch hetzelfde uit?
Maar als iemand tegen mij zegt: ik herstel die niet omdat die niet van bij ons komt, weet ik niet of ik daar mijn nieuwe aankopen ga doen, fietsenwinkels genoeg.
Als de fiets van een A merk is, dan wordt die meestal "geregistreerd" bij verkoop. De fabrikant weet zo wie de eigenaar is en op basis hiervan wordt de contractuele garantie gegeven.
Uit de registratie zal altijd blijven vanwaar de fiets afkomstig is.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat een officiële dealer een fiets van het merk dat hij officieel verdeeld weigert. De wachttijd kan mogelijk wat langer zijn. Mocht die hem weigeren, dan zal een kort telefoontje met de invoerder daar wel snel verandering in brengen.
En als je een fiets koopt, dan moet je kijken naar hoe de fiets is afgemonteerd. Het frame (merk) maakt maar een klein deel van de fiets uit. De grootste verschillen zitten in de montage. Zeg maar iets Shimano 105 VS Ultegra. De wielen ed. spelen ook een rol, enz...
Uit de registratie zal altijd blijven vanwaar de fiets afkomstig is.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat een officiële dealer een fiets van het merk dat hij officieel verdeeld weigert. De wachttijd kan mogelijk wat langer zijn. Mocht die hem weigeren, dan zal een kort telefoontje met de invoerder daar wel snel verandering in brengen.
En als je een fiets koopt, dan moet je kijken naar hoe de fiets is afgemonteerd. Het frame (merk) maakt maar een klein deel van de fiets uit. De grootste verschillen zitten in de montage. Zeg maar iets Shimano 105 VS Ultegra. De wielen ed. spelen ook een rol, enz...
Frame maakt wel degelijk veel uit van wat een fiets is. 105 vs Ultegra is voor wielertoeristen een leuk discussiepunt, maar de fietsen in de prijsklasse 500 euro hebben veel slechtere versnellingen ed geïnstalleerd.
Het label "made in China" wil echt niets zeggen. Je hebt goede en slechte merken in China, net zoals je dat in Europa hebt. Je denkt toch niet dat de fietsen bij een duurdere lokale fietshandelaar uit duurdere landen komen? Het "made in Italy" voor schoenen, kledij, fietsen is puur marketing. De laatste stap gebeurt dan nog in Italie, maar in een geglobaliseerde wereld bevat elk eindproduct items vanover de hele wereld.
U komt waarschijnlijk uit een andere generatie Zeezot, met te rekenen op dealers in invoeders. U lijkt wantrouwig over internetverkoop, alsof dat synoniem is voor mindere kwaliteit. Ik rij op een Canyon racefiets, gekocht via internet rechtstreeks van de fabrikant. Topkwaliteit. Het verkoopkanaal of land van origine is een zeer slechte indicator van kwaliteit.
Het label "made in China" wil echt niets zeggen. Je hebt goede en slechte merken in China, net zoals je dat in Europa hebt. Je denkt toch niet dat de fietsen bij een duurdere lokale fietshandelaar uit duurdere landen komen? Het "made in Italy" voor schoenen, kledij, fietsen is puur marketing. De laatste stap gebeurt dan nog in Italie, maar in een geglobaliseerde wereld bevat elk eindproduct items vanover de hele wereld.
U komt waarschijnlijk uit een andere generatie Zeezot, met te rekenen op dealers in invoeders. U lijkt wantrouwig over internetverkoop, alsof dat synoniem is voor mindere kwaliteit. Ik rij op een Canyon racefiets, gekocht via internet rechtstreeks van de fabrikant. Topkwaliteit. Het verkoopkanaal of land van origine is een zeer slechte indicator van kwaliteit.
Laatst gewijzigd door netwerken op 12 augustus 2017, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er nu zo een paar bedrijven opgestart worden die niks anders doen dan heel de dag ALLE fietsen van iedereen repareren,
denk dat de fietsenverkopers vlug zullen gaan klagen bij Karel van Eetveldt voor broodroof en co
denk dat de fietsenverkopers vlug zullen gaan klagen bij Karel van Eetveldt voor broodroof en co
Je hebt schoenwinkels en schoenmakers. Bij fietsen was het in de 20e eeuw zo dat de fietsenmaker zowel verkocht als onderhoud deed. Misschien evolueren we nu steeds meer naar fietsverkopers en fietsmakers.