Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rabobank stopt met beleggingsproducten

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
390 berichten
  • Pagina 15 van 26
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • …
  • 26
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
bregtv
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bregtv
Verstuur privébericht

Re: Rabobank stopt met beleggingsproducten

• Citeer

Bericht door bregtv » 9 augustus 2017, 13:12

bartgo schreef: ↑17 juli 2017, 20:04
bregtv schreef:Bij overstap van pensioenspaarfonds naar AXA krijg je nu ook 100 euro. Weet iemand of er daar addertjes mee onder het gras zitten? Want in principe blijft het pensioenspaarfonds contract hetzelfde en zonder verdere kosten, maar zie ik iets over het hoofd?
En blijkbaar niet zo een strenge voorwaarden, of kijk ik erover? https://www.axabank.be/~/media/document ... 1958120430

Ze spreken ook over slechts 1% instapkosten voor de Classic versie.
1% = beheerskosten
https://www.axabank.be/nl/sparen/aanbod-pensioensparen

Bekijk ook even de posts van Fakkel...

bregtv
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bregtv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bregtv » 9 augustus 2017, 13:14

Fakkel schreef: ↑6 augustus 2017, 19:22 Hé? Ik heb het over de 100 € die Axa of BNP aanbieden, niet die van Rabo.
Rabo (of Keytrade) biedt trouwens nul komma nul bij overdracht pensioenfonds. Dat aanbod van (maximaal) €100 geldt enkel voor de andere effecten.
Axa spreekt wel telkens over een "nieuw"https://www.axabank.be/~/media/document ... 1958120430 pensioenspaarrekening. is "overdracht" dan per definitie "nieuw" om van die 100 euro te profiteren?

zie verder
Laatst gewijzigd door bregtv op 10 augustus 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Bratzz
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Bratzz
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bratzz » 9 augustus 2017, 17:53

Ik heb het pensioenfonds van mij en mijn echtgenote overgedragen van Rabo naar AXA en wij
krijgen elk 100 euro gestort op een zichtrekening bij AXA.
Enige voorwaarde was dat je er nog geen klant mag geweest zijn.

Bratzz
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Bratzz
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bratzz » 9 augustus 2017, 17:55

Hier de lectuur voor wie het wil nalezen;

actiereglement
overdracht pensioensparen
Reglement opgesteld op 24/10/2016.
Deze actie wordt georganiseerd door AXA Bank Belgium nv, Troonplein 1, 1000 Brussel, ingeschreven in het rechtspersonenregister van Brussel onder het nummer 0404 476 835 (hieronder “AXA Bank” genoemd).
Wat is de duur van de actie?
De actie begint op 1 november 2016 voor een onbepaalde duur. AXA Bank behoudt zich het recht om deze vervroegd en eenzijdig te beëindigen.
Wie kan deelnemen aan de actie?
Elke meerderjarige natuurlijke persoon die zijn volledige pensioenspaarrekening bij een bank overdraagt naar een nieuwe pensioenspaarrekening bij AXA Bank en die een AXA Bank-zicht- of spaarrekening heeft, waardoor hij het voordeel van de actie kan verkrijgen.
Hoe het voordeel van de actie verkrijgen?
 U ontvangt 100 euro indien u uw pensioenspaarbedrag dat u hebt opgebouwd bij een of meerdere andere banken overdraagt naar een nieuwe pensioenspaarrekening van AXA Bank. De 100 euro zal slechts één keer worden betaald op uw gekoppelde rekening van AXA Bank (ook als er meer overdrachten worden gedaan).
 Open een nieuwe pensioenspaarrekening in uw AXA bankagentschap.
 Draag het pensioenspaarbedrag dat u hebt opgebouwd bij een andere bank over naar uw nieuwe pensioenspaarrekening bij AXA Bank
met hulp van uw AXA Bankagent.
 Uw bankagent zal u helpen om uit de bankpensioenspaarfondsen die door AXA Bank worden gepromoot, het pensioenspaarfonds te kiezen dat het beste past bij uw leeftijd en uw beleggersprofiel. Dit is de gelegenheid om te profiteren van zijn expertise en zijn advies.
 Alvorens te beleggen in een van deze pensioenspaarfondsen, gelieve kennis te nemen van het prospectus, het KIID en de periodieke rapporten, die gratis beschikbaar zijn in het Nederlands in uw agentschap en op axabank.be
Wanneer wordt de 100 euro betaald?
De 100 euro wordt op de gekoppelde rekening van de pensioenspaarrekening gestort tijdens de maand die volgt op de effectieve overdracht bij AXA Bank.
Wat moet u weten op fiscaal vlak?
 Een volledige overdracht van de tegoeden van een pensioenspaarrekening van de ene bank naar een andere bank is niet belastbaar.
 Opgelet: u kunt uw pensioenspaarbedrag slechts via één bank per belastingjaar aangeven in uw belastingaangifte. Het is belangrijk dat u dit jaar niets stort op uw huidige pensioenspaarrekening (u kunt slechts één pensioenspaarbedrag aftrekken per belastingjaar en u kunt dus niet al uw stortingen aftrekken indien u op twee pensioenspaarrekeningen hebt gestort).
 Voor de belastingaangifte van volgend jaar, inkomsten van dit jaar, ontvangt u een fiscaal attest van uw oude bank.
 Indien u het fiscale plafond voor dit jaar nog niet hebt bereikt op uw huidige pensioenspaarrekening (andere bank) en indien u dit plafond wil bereiken, doet u dat best voor 31 december dit jaar.
 Zodra u het fiscale plafond hebt bereikt of indien u dit jaar geen stortingen meer wenst te doen, kunt u de aanvraag tot overdracht van uw pensioenspaarbedrag naar uw nieuwe pensioenspaarrekening bij AXA Bank indienen. U moet dit gewoon aanvragen bij uw AXA Bankagent.
 Begin met de eerste storting(en) voor volgend jaar. Bij AXA Bank kunt u een automatische spaaropdracht instellen zodat het fiscale plafond automatisch wordt bereikt op het einde van het jaar. U moet dit dus maar één keer programmeren.
7.19.1482 - 052017
AXA Bank Belgium nv, Troonplein 1, 1000 Brussel
TEL 02 678 61 11 • FAX 02 678 82 11 • e-mail contact@axa.be • www.axabank.be
BIC: AXABBE22 • IBAN BE67 7000 9909 9587
KBO nr.: BTW BE 0404 476 835 RPR Brussel • FSMA 036705 A
actiereglement
overdracht pensioensparen
Moet u overdrachtskosten betalen?
 AXA Bank rekent geen kosten aan voor de overdracht naar uw nieuwe pensioenspaarrekening bij AXA Bank.
 Veel banken vragen overdrachtskosten. Deze bedragen liggen meestal tussen 30 en 100 euro.
Geldt de actie ook voor een pensioenspaarverzekering?
Nee, enkel de bankfondsen komen in aanmerking.
Klachten
Stuur uw klacht per post naar AXA Bank Belgium nv, Customer Relations, B52/494, Grotesteenweg 214, 2600 Berchem of gebruik het online klachtenformulier beschikbaar

WebsterMC
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer WebsterMC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door WebsterMC » 10 augustus 2017, 06:52

Ik ben ook bezig met de overdracht van mijn pensioensfonds van rabo naar axa (terwijl ik enkel jaren van axa naar rabo gegaan ben), en ook hier heeft de bankagent mij vorige week via mail (dus zwart op wit) bevestigd dat ik recht heb op die 100 euro.

bregtv
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bregtv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bregtv » 10 augustus 2017, 11:49

WebsterMC schreef: ↑10 augustus 2017, 06:52 Ik ben ook bezig met de overdracht van mijn pensioensfonds van rabo naar axa (terwijl ik enkel jaren van axa naar rabo gegaan ben), en ook hier heeft de bankagent mij vorige week via mail (dus zwart op wit) bevestigd dat ik recht heb op die 100 euro.
Net terug gebeld met de bank en inderdaad (intern hadden ze het nagevraagd) en ik heb er WEL recht op. (Informeren is weten? ::) ). Een "nieuwe" pensioenspaarrekening openen is niks meer dan een nieuw rekeneningnummer. Inhoud van fonds e.d. blijft hetzelfde... ps: ik was met mijn spaargeld al klant bij AXA, maar maakt niet uit...

bregtv
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer bregtv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bregtv » 10 augustus 2017, 11:57

Ik had nog een vraagje van de kosten die je iedere inleg moet betalen bij pensioensparen (in mijn geval maandelijkse stortingen). Voor mij bedragen deze "instapkosten" telkens 3%. Is dit verkregen bij het aangaan van het pensioensparen (dus fondsgebonden) en niet meer aanpasbaar bij overdracht van bank? (oorspronkelijk van Fortis naar Rabo naar nu AXA). Of kan je dit met nieuwe bank terug overleggen? (omdat ik nu alles bij AXA heb?)

WebsterMC
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer WebsterMC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door WebsterMC » 10 augustus 2017, 12:36

bregtv schreef: ↑10 augustus 2017, 11:57 Ik had nog een vraagje van de kosten die je iedere inleg moet betalen bij pensioensparen (in mijn geval maandelijkse stortingen). Voor mij bedragen deze "instapkosten" telkens 3%. Is dit verkregen bij het aangaan van het pensioensparen (dus fondsgebonden) en niet meer aanpasbaar bij overdracht van bank? (oorspronkelijk van Fortis naar Rabo naar nu AXA). Of kan je dit met nieuwe bank terug overleggen? (omdat ik nu alles bij AXA heb?)
zover ik weet verplicht Fortis de andere banken die hun pensioenfondsen verdelen om die 3% aan te rekenen.
Dit is ook de reden waardoor Rabobank na verloop van tijd begonnen is met het vragen van 3% instapkosten.

anna
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer anna
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door anna » 15 augustus 2017, 10:54

Wat is er nu eigenlijk voordeliger op langere termijn voor je pensioenspaar-rekening in onder te brengen? Axa - BNP geven 100 euro maar als ik beheerskosten (1%), instapkosten (3%) en lopende kosten (1,26%) vergelijk weet ik niet of dit wel zo voordelig is op langere termijn. Heeft iemand dit al eens naast elkaar gezet?

voor axa lees ik bijvoorbeeld:
3% instapkost op stortingen.
Lopende kosten (op 31/12/2015): 1,26% voor BNP Paribas B Pension Growth en 1,25% voor BNP Paribas B Pension Balanced en BNP Paribas B Pension Stability.
Beheerskosten: 1% per jaar
bron:https://www.axabank.be/nl/sparen/aanbod-pensioensparen

fidinda
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fidinda
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fidinda » 15 augustus 2017, 17:22

lop schreef: ↑4 augustus 2017, 18:13 Heb het overzicht al doorgestuurd naar medirect maar door de vele transacties kunnen ze de gemiddelde aankoopkoers niet bepalen .
Mijn probleem is wellicht minder groot: MeDirect vraagt me de ISIN-codes van alle effecten die ik zou willen transfereren vanaf rabobank. Ik had hen een lijstje gestuurd om zeker te zijn dat ze alle effecten kunnen huisvesten, maar op mijn rabobank-scherm zie ik geen ISIN-codes staan.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 15 augustus 2017, 19:19

De ISIN-code vind je op de detailpagina van elk effect. Maak een spreadsheet waar alle informatie in staat: naam van de effecten, ISIN-code, valuta en aantal stuks.

fidinda
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fidinda
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fidinda » 15 augustus 2017, 20:50

Dankjewel, Yaris, dat is een goede oplossing maar ik zag ze niet direct. Zal er werk van maken. Gaat me wel veel tijd kosten, dus kleine posities zal ik maar best verkopen zeker.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 15 augustus 2017, 21:09

Het staat je vrij om maar een deel van je fondsen naar MeDirect over te dragen. Fondsen waar je te veel werk mee hebt, zoals obligatiefondsen en gemengde fondsen waarvan je de gemiddelde aankoopkoers moet opgeven, kun je naar Keytrade laten gaan. Zo heb ik het ook gedaan.

Ives
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Ives
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ives » 16 augustus 2017, 20:44

Heeft iemand weet van banken die net als MeDirect iets geven voor de overname van fondsen?

Het kleine beetje fondsen dat ik reeds bij MeDirect had staan komt me nu duur te staan, het belet me namelijk om deel te nemen aan de nieuwe actie (bestaande klant).

fidinda
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer fidinda
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fidinda » 16 augustus 2017, 21:03

Yaris schreef: ↑15 augustus 2017, 21:09 Het staat je vrij om maar een deel van je fondsen naar MeDirect over te dragen. Fondsen waar je te veel werk mee hebt, zoals obligatiefondsen en gemengde fondsen waarvan je de gemiddelde aankoopkoers moet opgeven, kun je naar Keytrade laten gaan. Zo heb ik het ook gedaan.
Goed idee, maar ik heb eigenlijk weinig zin om klant te worden bij Keytrade. Daarom zocht ik een oplossing met een transfer naar Medirect...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

390 berichten
  • Pagina 15 van 26
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • …
  • 26
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy