De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zover ik kan zien is zijn zowel de MSCI World als de FTSE All World indexen deze maand een all time high gehaald.
Zie bvb Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (EUR) | VWRL op een absolute top. De (bijna) correctie van deze zomer deze zomer is volledig weggewerkt.
Zie bvb Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (EUR) | VWRL op een absolute top. De (bijna) correctie van deze zomer deze zomer is volledig weggewerkt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb 42 fondsen en de dagbeweging is bij alle negatief.
Als de markten al beven door geruchten dat de belastingshervorming wordt uitgesteld, wat moet dat dan zijn als ze wordt weggestemd of een sch**t in een fles blijkt te zijn?
Als de markten al beven door geruchten dat de belastingshervorming wordt uitgesteld, wat moet dat dan zijn als ze wordt weggestemd of een sch**t in een fles blijkt te zijn?
Wat ik beetje vreemd vind is dat oblifondsen nu niet wat stijgen. Heb er zelf geen meer in port (tenzij dan total return bond fonds M&G Optimal Income) maar ziet iemand govies of corporates van bepaalde duur nu omhoog gaan. Iets als iShares € Govt Bond 1-3yr UCITS ETF EUR (Acc) (EUR) | CBE3 blijft gewoon op 0,00% terwijl langere duurtijd zelfs lichtjes dalen. Worden govies nu niet verondersteld van iets te stijgen?
Vanaf wanneer kan men spreken van een correctie, reeds een aantal dagen na elkaar een noemenswaardige daling ...
Je merkt een zekere zenuwachtigheid op het forum, het gevoel van een nakende kentering, wat onzekerheid
Je merkt een zekere zenuwachtigheid op het forum, het gevoel van een nakende kentering, wat onzekerheid
Bij 10% spreekt men over correctie, 5% is dip. Is nu al 3de dag op rij in het rood. Veel cijfers deze week dacht ik.
Ik ben zeker geen pro in beursgrafieken analyser etc, maar mijn gevoel (gevoelens + geld) is nooit een goede raadgever,... zegt mij dat we even diep adem moesten halen voor een eindejaarsrally. Al was deze 'mini-dip' nu niet zo hard.
Groeten,
Een simpele belegger
Groeten,
Een simpele belegger
Ik maak me geen zorgen, er is amper iets van de koers af. Bij 10% mag je van een gezonde correctie spreken.
Zeer grote stijging van 2008 tot nu als je het mij vraagt . Je hoeft dus niet slim te zijn als er idd de komende tijd 10 20 30 procent eraf kan gaan.
Ofwel gaan we nog een tijdje omhoog . Maar dat die correctie er komt mogen we zeker van zijn .
Ofwel gaan we nog een tijdje omhoog . Maar dat die correctie er komt mogen we zeker van zijn .
Correcties zijn een zekerheid. Alleen weet niemand zeker wanneer ze komen. Mensen zeggen al 2-3j dat een zware correctie op komst is. Voorlopig is deze nog niet voorgevallen. Nu schat ik zelf de kans op een correctie van 10% in de komende 12 maanden wel vrij hoog in. Vraag is wat de trigger gaat zijn... geopolitieke spanningen? Europese problemen? Een ander onberwacht event?
Het enige wat ik merk dat dat de markten blijkbaar bijzonder hyper reageren na het uitbrengen van kwartaalcijfers van sommige goed presterende bedrijven.
Ik zie aandelen procenten zakken nadat het bedrijf toch een behoorlijk resultaat haalde en in lijn ligt met de doelstellingen maar dan toch serieus worden afgestraft of zijn daar andere krachten aan het werk van grote beleggers?
Ik zie aandelen procenten zakken nadat het bedrijf toch een behoorlijk resultaat haalde en in lijn ligt met de doelstellingen maar dan toch serieus worden afgestraft of zijn daar andere krachten aan het werk van grote beleggers?
+1Maxwell35 schreef: ↑13 november 2017, 22:04 Het enige wat ik merk dat dat de markten blijkbaar bijzonder hyper reageren na het uitbrengen van kwartaalcijfers van sommige goed presterende bedrijven.
Interessant artikel voor jou ivm dit topic: https://m.tijd.be/markten-live/nieuws-a ... VS/9952512omega6 schreef: ↑10 november 2017, 20:19 Wat ik beetje vreemd vind is dat oblifondsen nu niet wat stijgen. Heb er zelf geen meer in port (tenzij dan total return bond fonds M&G Optimal Income) maar ziet iemand govies of corporates van bepaalde duur nu omhoog gaan. Iets als iShares € Govt Bond 1-3yr UCITS ETF EUR (Acc) (EUR) | CBE3 blijft gewoon op 0,00% terwijl langere duurtijd zelfs lichtjes dalen. Worden govies nu niet verondersteld van iets te stijgen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals Bekaert?Maxwell35 schreef: ↑13 november 2017, 22:04 Het enige wat ik merk dat dat de markten blijkbaar bijzonder hyper reageren na het uitbrengen van kwartaalcijfers van sommige goed presterende bedrijven.