Bankiers blijven zichzelf bonussen uitkeren.
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bankiers blijven zichzelf bonussen uitkeren.
Marktconform is rekbaar natuurlijk maar bekwame mensen moet je proberen te houden en aan te trekken, ik ben echter niet geheel overtuigd van een bonus -systeem omdat dit aanleiding kan geven tot short -term, overmatig risico ... bovendien geloof ik sterk dat eens een bepaald loon wordt overschreden de drijfveer niet louter financieel meer is. Betrokkenheid en waardering kunnen minstens even sterkte bronnen van motivatie zijn.Blackbelt schreef: ↑23 november 2017, 09:58 Om het terug over de bonussen te hebben.
Die worden wel goedgekeurd door de aandeelhouders....
Als een topkerel bij een bedrijf werkt, dan moet die marktconform vergoed worden, anders gaat die lopen.
Dan heb ik als aandeelhouder liever dat dat met een bonus gebeurt die prestatie/resultaatsgebonden is, dan door een vast salaris.
Je vangt geen vliegen met azijn.
Iemand een idee hoe het vergaat in niet beursgenoteerde bedrijven genre Callebaut, Soudal ...
En dat vind ik dan ook erg dat start ups die het goed doen overgenomen worden door grote bedrijven.
Die startups zijn meestal nog erg jong van geest en hebben geweldige ideetjes en dan is er weer een mastodont die dat overneemt.
Daarom vind ik het niet goe ddat bedrijven te groot worden want ze kunnen dan zoveel macht uitoefenen met een vingerknip.
Ik heb het nu niet echt over bonussen maar wel over hoe een bedrijf best presteert.
Die startups zijn meestal nog erg jong van geest en hebben geweldige ideetjes en dan is er weer een mastodont die dat overneemt.
Daarom vind ik het niet goe ddat bedrijven te groot worden want ze kunnen dan zoveel macht uitoefenen met een vingerknip.
Ik heb het nu niet echt over bonussen maar wel over hoe een bedrijf best presteert.
Hoe gaat het er in een beursgenoteerd bedrijf aan toe ? Vrij eenvoudig ... die leven van beurscijfer tot beruscijfer, planningen worden gemaakt in functie van de kwartaalcijfers. Lange termijnvisie is ondergeschikt aan die kwartaalcijfers.
Ge moet uw aandeelhouders tevreden houden.
En die bonussen ... wel als ge uw aandeelhouders tevreden houdt, dan krijg je een bonus. Anders krijg je op termijn een boterbriefje en mag je dezelfde kunsten in een ander bedrijf proberen.
Ge moet uw aandeelhouders tevreden houden.
En die bonussen ... wel als ge uw aandeelhouders tevreden houdt, dan krijg je een bonus. Anders krijg je op termijn een boterbriefje en mag je dezelfde kunsten in een ander bedrijf proberen.
If you pay peanuts you get monkeys.
if you pay millions you get monsters.
if you pay millions you get monsters.
Natal de politiek is evenerg in hun korte termijn visie dus in feite verschillen ze niet zoveel 

Logisch Boontje ... de raden van bestuur van die bedrijven worden bevolkt door politici
Als hij de uitgewonnen belastingen aan wereldverbetering besteed, wat is dan het probleem? Vermoedelijk doet hij het doeltreffender dan onze politici die alleen maar hun eigen achterban verbeteren. En dan nog.
Voila... de verleiding is groot dingen te volgen die er niets mee te maken hebben. Appelen met appelen vergelijken. Sommige mensen gedragen zich als apen als ze niet tevreden zijn met 1 chocolaatje ipv 2 of meerdere.
Wil op iedereen antwoorden hier maar heb net een baaldag achter de rug. Men maag is er nog vol van dus ik ga rustig in mijn zetel wat bijkletsen met mijn lief. Cheers.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash