Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Kritische blik op fondsen portefeuille - grootbank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
68 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
mysticwizard
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer mysticwizard
Verstuur privébericht

Kritische blik op fondsen portefeuille - grootbank

• Citeer

Bericht door mysticwizard » 26 december 2017, 18:41

Beste,

Sinds een aantal jaren beleg ik in heel wat fondsen van een grootbank, nl. KBC. Dit is historisch gekomen doordat mijn ouders bij deze bank zitten en in alle vertrouwen ben ik deze manier van beleggen blijven aanhouden.
Aangezien het bedrag dat in deze fondsen belegd zit, niet gering is, had ik toch graag eens jullie kritische mening gehoord van deze manier van beleggen. Ik besef dat de kostenstructuur van de grootbanken (aankoopkost, lopende kosten,..) fors zijn. Aangezien niemand graag een grote hap van zijn intrest naar de bank ziet verdwijnen, graag eens jullie mening.
Het positieve (en gemakkelijke) aan deze manier van beleggen lijkt me dat de portefeuille bijgehouden wordt door de grootbank en ze zorgen dat er voldoende diversificatie is in de verschillende fondsen. Deze diversificatie zou veiligheid moeten betekenen indien het plots slechter gaat. Zelf heb ik te weinig kennis om nu zomaar fondsen ( type ETF's) te gaan kopen aangezien ik er te weinig vanaf weet.
Ik heb mijn portefeuille in bijlage eens volledig uitgelicht met de fondsen dat momenteel in mijn portefeuille zitten, oudere fondsen heb ik niet onmiddellijk een zicht op. Heb enkel percentages vermeld en geen absolute cijfers. Ter info: beursvolging = 38,8%. Concreet heb ik gemiddeld 3,59% nettorente geboekt de laatste paar jaar, al bij al ben ik hier eigenlijk tevreden over. Ik heb niet al de exacte aankoopkosten en lopende kosten bij de hand, maar heb deze zo goed mogelijk proberen oplijsten. Concreet is er 2,57% is in rook opgegaan voor de bank, wat dus echt wel veel is... Had het deel van de koek een stuk meer in mijn voordeel kunnen zijn indien ik deze anders belegd had? En wat zou het risico geweest zijn indien ik dit anders gedaan zou hebben? Ik weet dat velen tegen het gedacht zijn om via een grootbank te beleggen, maar graag enkel een objectieve mening. Wat vinden jullie van de gekozen fondsen?

UPDATE: bijlage verwijderd door webmaster op vraag van de gebruiker

Jan87
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Jan87
Verstuur privébericht

Re: Kritische blik op fondsen portefeuille - grootbank

• Citeer

Bericht door Jan87 » 26 december 2017, 19:16

Beste, hier op dit forum staan al veel vergelijkbare vragen. Om je een beetje op weg te helpen, ga ook eens lezen op de site van mijnkapitaal, kijk eens na of het keyplan iets is wat je zoekt. 1 ding staat vast, hoe langer je op deze manier blijft beleggen hoe harder KBC lacht. Zij verdienen er aan door de instapkosten en door de lopende kosten want het zijn fondsen van hunzelf. Waarom je beperken tot KBC fondsen?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
DoubleDigitsOrBust
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DoubleDigitsOrBust
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DoubleDigitsOrBust » 26 december 2017, 19:25

Een rendement van 2 maand. die deel je door het aantal maanden en doe je vervolgens maal 12?

Dat klopt al wiskundig niet, maar zo extrapoleren.. daar kun je echt geen conclusies uit halen.
Ik zou zeggen, morningstar erbij halen en kijken onder de motorkap, historiek, regio's, sectoren, visie van de manager bekijken en dergelijke..

Dit is ook een erg jonge port? In goede jaren het "goed" doen is niet zo moeilijk.

aanpassing: voor degenen die willen verder zoeken heb ik al 3 ISIN's gevonden.

KBC Eco fun Water C kap BE0175479063
KBC EQTY FD BEV SRI EMERG MKTS C D BE6260700297
KBC Multi track BEV Germany D BE0165669905
Laatst gewijzigd door DoubleDigitsOrBust op 26 december 2017, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mysticwizard
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer mysticwizard
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mysticwizard » 26 december 2017, 19:34

Ik had nog het idee om die fondsen, die er nog maar een paar maand inzitten, uit te halen. Nu op zich is hun invloed zeer gering op het eindpercentage en wou ze erin laten zodat jullie de fondsen ook konden zien.
Ik beperk me momenteel tot KBC fondsen omdat ik weinig kennis heb van alternatieven. Op zich vind ik de rente dat ik gehaald heb, maar had toch eens jullie mening gehoord over specifiek mijn portefeuille. Mijn enige aanspreekpunt was tot nu toe KBC, wat niet bepaald objectief is :)

Brecht_V
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Brecht_V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brecht_V » 26 december 2017, 20:03

Op zich is een rendement van 3,59% over de afgelopen jaren toch niet zoveel? Zeker niet in het huidige beursklimaat.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 26 december 2017, 20:07

De KBC-fondsen zijn me niet bekend. Maar het rendement lijkt me pover, als ik met mijn Keyplan vergelijk.

Ga zeker eens kijken op de website van MijnKapitaal.be. Daar kan je heel veel leren over fondsen. Schrijf je zeker in op hun nieuwsbrief, dan krijg je ook toegang tot de bestanden.
Gewoon meelezen, en best ook hun cursus eens doorlopen. Zo krijg je een goed beeld van wat fondsen zijn, hoe je ze kan opvolgen (ev. door gebruik te maken van de Franky-Matic - automatisch binnenhalen van de koersen) en wat Morningstar (hier ook al eerder aangehaald) voor je kan betekenen.

Misschien ook eens naar de mixerportefeuille kijken. Dit zijn 13 mixfondsen, gaande van defensief tot offensief, die elk hun eigen specificatie hebben : https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... infofiche/
Het grote voordeel is dat je deze in 1 geheel kan aankopen via MeDirect, zonder instapkosten. Zo kan je maandelijks een zelfgekozen bedrag (minimaal 100 euro) bijkopen, volgens deze verdeling (de initiële inleg is 2500 euro).

Gaandeweg zal je meer kennis krijgen, en weten waarop je moet letten om fondsen te selecteren.

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 26 december 2017, 23:12

Beleg NOOIT via een grootbank! Als je er een beetje tijd voor kan maken is het helemaal niet zo moeilijk om je eigen portefeuille samen te stellen met ETFs indien daar je voorkeur naar uitgaat. Ik ben zeker dat er anderen zijn op het forum die je daarin kunnen begeleiden.

Qua rendement is het eigenlijk best pover wat je gehaald hebt als je het vergelijkt met de markt. Ook de kosten zijn veel te hoog.

Ik zou zo snel mogelijk jou fondsen bij KBC verkopen voor dat er een correctie of crash komt waarna je er wie weet hoelang nog in moet blijven zitten om terug positief te komen staan.

Naick
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Naick » 27 december 2017, 00:34

Ik denk dat je het antwoord zelf ook wel weet: KBC heeft de afgelopen jaren 30-40% van je winst opgegeten. En waarschijnlijk nog wel meer. 3,6% rendement is niet slecht, maar zou veel hoger kunnen. Je betaalt hen erg veel om quasi niets te doen.

Je zou zelf op zoek kunnen gaan naar actief beheerde fondsen of je kan opteren voor passieve ETF’s die gewoon een index volgen. Dat vereist een beetje opzoekwerk om je ermee vertrouwd te raken, maar zal je normaal meer rendement opleveren.

pleh
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer pleh
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pleh » 27 december 2017, 00:41

Misschien enkele zaken waar ik aandacht toen ik je excel zag:

Vergelijk appelen met appelen en peren met peren.
  • Pricos is een pensioensfonds je kan bij een andere instelling hier ook in sparen maar pensioenfondsen zijn eerder defensieve fondsen die in obligaties beleggen en bijgevolg ook minder stijgen. Hun voornaamste bestaansreden is belastingsaftrek. Het enige wat je best niet doet is midden in het jaar veranderen van pensioenspaarfonds. Omwille van de simpele reden dat je maar een fiscal spaar attest per jaar mag ingeven in je personenbelasting.
  • Je hebt een fonds met bodembewaking en terugbetalingsfondsen. Dit zijn “specialere” fondsen waarbij de fondsenbeheerder constructies opzetten om van een specifiek markt gegeven te profiteren of om zonder (al te veel) risico te investeren. Deze type fondsen hebben door de band genomen meer beheers en instap vergoedingen.
  • Ik denk dat je twee DIS (distributie) fondsen hebt wat wil zeggen dat ze een deel van de meerwaarde uitbetalen onder een dividend. Je kan dit dus niet vergelijken met kapitaliserende fondsen die alle meerwaarden herbeleggen. Indien je dat toch wenst moet je de uitbetaalde dividenden meenemen in de waardering.
  • Zoals al opgemerkt pas op met het extrapoleren op basis van twee maand dit kan een vertekend beeld opleveren.
Zoals hier al een paar keer aangehaald is, de laatste jaren (en deze laatste maanden) zijn goede beursmaanden geweest. Of zoals men het dan zo mooi zegt: “tis toch maar povertjes jouw rendement in dit beursklimaat”. Experts weten dan onmiddellijk wat er bedoeld wordt en zetten dit vlot om in normaalverdelingen en andere indrukwekkende cijfers in hun hoofd. Maar als je een simpele geest zoals mij bent dan heb je toch graag ergens een getal om aan te geven hoe goed of slecht het dan geweest is.

Dit kan je best op een neutrale manier proberen te bekijken. Een mogelijkheid is om gebruik te maken van een benchmark. Zelf probeer ik een gediversifieerde port op te bouwen. Daarom vergelijk ik de prestatie met een “neutrale” tracker, in mijn geval een Ishares world tracker (deze is ook niet perfect maar het is een begin). Mijn achterliggende redenering is als ik de tracker niet kan verslaan waarom verkoop ik niet alles en beleg het in de tracker.

Puur ter voorbeeld: deze tracker is over de afgelopen periode als volgt geevolueerd:
Maand +2,80%
3 maand +5,14%
1 jaar +7,11%

Die percentages kan je dan afzetten tegen een deel van je port of je hele port afhankelijk wat jou beleggingsstrategie is. Je kan ook specifieker gaan als je bijvoorbeeld een aantal beleggingen wilt vergelijken met een specifieke benchmark Europa, emerging markets, grondstoffen,…
Maar hou bovenstaande punten in je achterhoofd zodat je vergelijking steek houdt.

Als je in fondsen belegt moet je altijd beide kosten (instap (eenmalig) en beheer (meestal jaarlijks)) vergelijken. Want zo kan een zelfde fonds verschillende shareclasses uitgeven (dit zit dan onderdezelfde ISIN) en per shareclass een andere instap/beheerskosten hanteren. Het voordeel is dat vanaf 2018 MiFID II van start gaat en hier de banken en brokers verplicht transparanter in te worden. Ik heb eerlijk gezegd niet veel moeite gedaan om je kostenberekening te begrijpen. Ik zou altijd werken met netto rendement.

pleh
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer pleh
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pleh » 27 december 2017, 00:42

Tiziano schreef: ↑26 december 2017, 23:12 Ik zou zo snel mogelijk jou fondsen bij KBC verkopen voor dat er een correctie of crash komt waarna je er wie weet hoelang nog in moet blijven zitten om terug positief te komen staan.
Ik heb het nu al een paar keer gelezen maar ik snap het niet. Als er een crash komt dan gaan KBC fondsen eerst onder? Als je een negatief resultaat hebt op een waarde mag je die niet verkopen tot je weer positief staat? Ik begrijp niet welke objectieve wijsheid je hier probeert bij te brengen.

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 27 december 2017, 06:34

pleh schreef: ↑27 december 2017, 00:42
Tiziano schreef: ↑26 december 2017, 23:12 Ik zou zo snel mogelijk jou fondsen bij KBC verkopen voor dat er een correctie of crash komt waarna je er wie weet hoelang nog in moet blijven zitten om terug positief te komen staan.
Ik heb het nu al een paar keer gelezen maar ik snap het niet. Als er een crash komt dan gaan KBC fondsen eerst onder? Als je een negatief resultaat hebt op een waarde mag je die niet verkopen tot je weer positief staat? Ik begrijp niet welke objectieve wijsheid je hier probeert bij te brengen.
Rendement wat achterblijft op de MSCI World waardoor het langer duurt eer het fonds herstelt is dan de wereldmarkt en dan neem ik de kosten nog niet in rekening en oh ja dit is bekeken VOOR inflatie dus over de koopkracht van je centen zwijg ik al helemaal. Maar als je mij niet gelooft doe de test, zet zijn portefeuille eens af tegen de MSCI World (indien hij enkel aandelenfondsen heeft) en neem startpunt januari 2015..

Oh jawel je mag ze zeker verkopen maarja is dat de bedoeling van beleggen? Verkopen met verlies? In aandelen je verlies nemen ok, maar niet als je focus op de lange termijn ligt met een degelijke portefeuille.

divers
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer divers
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door divers » 27 december 2017, 08:17

Vraag off the record: Ben ik verkeerd of is de selectie van een key plan bij Keytrade slechts beperkt tot een selectie van 40 fondsen waar dus NIET alle fondsen die Mijn Kapitaal voorstelt met hun Mixer en Flexer zijn opgenomen?

el perro
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer el perro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door el perro » 27 december 2017, 09:29

keytrade keyplan is idd beperkt tot een selectie van fondsen, een stuk of 40 zoals je zegt

KapiteinHaak
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer KapiteinHaak
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KapiteinHaak » 27 december 2017, 09:31

U bent niet verkeerd.
Bij MeDirect kun je ze wel allemaal kopen, ook als model portefeuille ( initiële inleg is wel 2500 euro).

el perro
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer el perro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door el perro » 27 december 2017, 09:48

Terug naar de originele vraag:
fondsen van grootbanken zijn idd duur,
maar als je niet zelf een fondsenportefeuille wil samenstellen bij een goedkopere aanbieder kan je
ook eens kijken naar robotbeleggen.
Zie bv. https://www.mijnkapitaal.be/beleggingen ... ensbeheer/ voor wat aanbieders.
Dan heb je toch diversificatie op basis van uw profiel en de kosten zouden door het gebruik van ETFs binnen de perken moeten blijven.
Uw KBC adviseur doet in feite niet veel anders (fondsenselectie op basis van enkele standaard profielen) maar beperkt zich tot KBC fondsen.
Wel zelf geen ervaring mee maar principe lijkt me OK, en kosten zijn transparanter.

Als je daar voor openstaat kan je trouwens ook je geld beleggen in beursgenoteerde holdings. Die hebben doorgaans ook een lage kostenstructuur. GBL, Brederode, Sofina. Dat verkies ik zelf.
Vanaf 2018 hebben die het voordeel dat het dividend tot 800 euro vrijgesteld is van RV, wat bij fondsen/ETFs niet het geval is.
Veel logica is er niet te vinden in de Belgische belastingen.
Dat belastingvoordeel kan ook snel weer verdwijnen, enkel daarom moet je het zeker niet doen.
Nu weet ik niet je bij KBC/bolero in holdings=aandelen kan beleggen zonder bewaarkosten die weer aan uw rendement peuzelen, bij banken als keytrade kan dat zonder bewaarkosten.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

68 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy