Maximaal pensioenspaarbedrag in 2018
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Is dit bedrag al bekend?
Gaat er een keuze zijn zoals in het zomerakkoord was voorgesteld?
Is dit bedrag al bekend?
Gaat er een keuze zijn zoals in het zomerakkoord was voorgesteld?
Re: Maximaal pensioenspaarbedrag in 2018
Nog niet officieel gekend neen => De publicatie daarvan verschijnt doorgaans in het belgisch staatsblad eind januari/begin februari. Tegenwoordig onder de titel "Stafdienst Beleidsexpertise -en Ondersteuning. - Dienst Reglementering. - Bericht in verband met de automatische indexering inzake inkomstenbelastingen. - Aanslagjaar xxxx"
Voorgaande jaren makkelijker te vinden dan op staatsblad op: https://financien.belgium.be/nl/particu ... indexering
Voorgaande jaren makkelijker te vinden dan op staatsblad op: https://financien.belgium.be/nl/particu ... indexering
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Door indexering zou het max bedrag 960 euro zijn (ofwel 1230 euro)
Stort altijd het maximumbedrag de eerste dag van het jaar, maar van mijn 1230 euro werd maar 960 euro als pensioensparen aanvaard (bij Argenta). 270 euro kwam terug op m'n zichtrekening terecht. Iemand een idee of/wanneer er dit jaar nog de mogelijkheid zal zijn om bij te storten (tot 1230 euro)? Zeker met de stijgende beurskoersen van de pensioenfondsen kan het best zijn dat je over X aantal dagen/weken/maanden voor de resterende 270 euro minder aandelen, zelfs al is het dan maar om getallen na de komma, kan kopen dan op 2 januari 2018 had gekund.
is dit al in staatsblad verschenen is de vraag die u zich moet stellen.Kurt schreef: ↑4 januari 2018, 22:34 Stort altijd het maximumbedrag de eerste dag van het jaar, maar van mijn 1230 euro werd maar 960 euro als pensioensparen aanvaard (bij Argenta). 270 euro kwam terug op m'n zichtrekening terecht. Iemand een idee of/wanneer er dit jaar nog de mogelijkheid zal zijn om bij te storten (tot 1230 euro)? Zeker met de stijgende beurskoersen van de pensioenfondsen kan het best zijn dat je over X aantal dagen/weken/maanden voor de resterende 270 euro minder aandelen, zelfs al is het dan maar om getallen na de komma, kan kopen dan op 2 januari 2018 had gekund.
Zelfde als indexering van 940 naar 960 €.
Estate Guru believer.
1- Je kan op elk moment storten in je PSPS, als je je maximum nog niet bereikt hebt.Kurt schreef: ↑4 januari 2018, 22:34 Stort altijd het maximumbedrag de eerste dag van het jaar, maar van mijn 1230 euro werd maar 960 euro als pensioensparen aanvaard (bij Argenta). 270 euro kwam terug op m'n zichtrekening terecht. Iemand een idee of/wanneer er dit jaar nog de mogelijkheid zal zijn om bij te storten (tot 1230 euro)? Zeker met de stijgende beurskoersen van de pensioenfondsen kan het best zijn dat je over X aantal dagen/weken/maanden voor de resterende 270 euro minder aandelen, zelfs al is het dan maar om getallen na de komma, kan kopen dan op 2 januari 2018 had gekund.
2- Als de beurskoersen dit jaar eenduidig stijgen dan kan je best op de eerste dag van het jaar storten. Als de beurskoersen schommelen over het jaar kan het beter zijn om gespreid in te stappen. In het verleden was in het algemeen in 1/3 de van de gevallen is gespreid instappen beter, in dit geval zou je ook geen "spijt" hebben omdat je op het slechte moment instapte.
3- Misschien heeft Argenta jou een dienst gedaan met je storting voor dit jaar te beperken tot 960Euro. Reken nog eens goed na of het grotere bedrag wel voordelig is voor jou. Voor de meeste is dit niet het geval.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Klopt, mijn volgende maand storting is veranderd naar 80€, voordien 78,33.
Heb er toch al een goeie 700 euro ingekletst 

Met welke reden heb je er nu reeds 700€ in gestort, Jhn?
Wat het max. ook moge zijn. Van mij ziet de bank geen cent meer voor PSP voor augustus van dit jaar. Ook al blijven ze me maandelijks blindelings hun overschrijvingen sturen. Van enige nuttige info voor hun "klanten" liggen ze dus ook niet meer wakker.
Waarom augustus ?
Zit daar een bepaalde strategie achter ?
Zit daar een bepaalde strategie achter ?
Idd, een strategie op micro niveau.
Eigenlijk de "schuld" van mijn ouders (ergens in de herfst van 1957)

Eigenlijk de "schuld" van mijn ouders (ergens in de herfst van 1957)

Gesnapt
.

maw in het jaar dat je 60 wordt mag je nooit voor je verjaardag storten
( als de regering dat maar eens wil laten communiceren door de banken )
ipv het verschil uit te leggen tussen een fiscale aftrek van 30% en 25 %
( als de regering dat maar eens wil laten communiceren door de banken )
ipv het verschil uit te leggen tussen een fiscale aftrek van 30% en 25 %