Holdings
TIP
Re: Holdings
EXOR bouwde gisteren een feestje bijna 7% erbij. En Fiat blijft ook vandaag de pannen van het dak spelen. 

Financiere de l'odet onderuit! Ik heb een groot pakket verkocht.

Wat is er fout bij FOD.
Zoek naar arbitrageopportuniteiten in mijn holdingportefeuille en merk dat de koers van Bois Sauvage na maanden stilstand sinds dit jaar ineens vooruitgang heeft geboekt.
Wat zou dit kunnen verklaren?
Wat zou dit kunnen verklaren?
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inzicht/blog
vandaag op Toms blog
vandaag op Toms blog
Bois Sauvage (KBC Securities: "Houden" - koersdoel 384 euro)
Na de recente verkoop van Nestlé's chocoladedivisie aan Ferrero en de recente prestaties van Bois Sauvage's beursgenoteerde portfolio (Umicore + 38,4%, Recticel +33,7% sinds de laatste update van het koersdoel) vond KBC Securities de tijd rijp om de investment case voor Bois Sauvage te herzien. Het koersdoel wordt opgetrokken van 335 naar 384 euro. Het advies blijft "Houden".
Hallo iedereen,
Ik beleg momenteel vooral in fondsen, maar zou graag de stap naar holdings zetten. Bied de huidige correctie opportuniteiten? Ik denk vooral aan de klassiekers (Ackermans & Van Haaren, GBL, Sofina, Brederode, GIMV ,...). Iemand koopsuggesties?
Bedankt,
Stiletto
Ik beleg momenteel vooral in fondsen, maar zou graag de stap naar holdings zetten. Bied de huidige correctie opportuniteiten? Ik denk vooral aan de klassiekers (Ackermans & Van Haaren, GBL, Sofina, Brederode, GIMV ,...). Iemand koopsuggesties?
Bedankt,
Stiletto
Kijk ook eens in het buitenland rond,. bijvoorbeeld; British Empire Trust, Symphony International Holdings, Camellia, Wendel.Stiletto schreef: ↑6 februari 2018, 21:21 Hallo iedereen,
Bedankt,
Stiletto
In eigen land misschien denken aan Quest for Growth.
Wat zoek je in een holding?Stiletto schreef: ↑6 februari 2018, 21:21 Hallo iedereen,
Bedankt,
Stiletto
GIMV investeert in jonge, nog niet beursgenoteerde bedrijven. Sofina en Belreca zijn meer klassieke investeringsmaatschappijen die 'gewoon' een brede portefeuille van solide beursgenoteerde bedrijven beheren. GBL heeft vaak grote posities in een beperkt aantal sectoren (materialen en luxe/recreatie momenteel). Quest for Growth is een holding met een focus op innovatieve en modieuze sectoren (duurzame energie, gezondheid,...) en een fiscale structuur die zorgt voor zeer hoge, fiscaal voordelige maar zeer wisselvallige dividenden. Etc.
Alle holdings op de Belgische beurs zijn (imo) kwalitatief hoogstaand en geschikt als langetermijnbelegging. Welke je best koopt kan niemand je zeggen als je niet wat meer informatie geeft over wat je precies verwacht van een holding.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
het is de eerste keer dat ik hier Belreca lees.
Kan je hier wat meer over vertellen. Website is erg karig met info.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Belreca kwam al eerder ter sprake in deze topic (3a4 pag eerder).
Hun website is idd karig met info vandaar dat ikzelf deze links laat liggen.
Heb graag op tijd en stond wat nieuws over een holding zijn gebeuren maar hun verslagen zijn al een tijdje oud.
Heb graag op tijd en stond wat nieuws over een holding zijn gebeuren maar hun verslagen zijn al een tijdje oud.
Hier is hun portefeuille: https://www.belreca.be/Portefeuille.pdfJulusCesar schreef: ↑7 februari 2018, 18:21 het is de eerste keer dat ik hier Belreca lees.
Allemaal veilige, solide aandelen (inclusief andere holdings...). Piepklein aandeel met extreem lage liquiditeit ook, dus koop het niet om ermee te traden.
Een meerderheid van de aandelen is in handen van een familie (Van de Put, blijkbaar), deels rechtstreeks en deels onrechtstreeks via een vehikel dat Compagnie Commerciale Belge heet. In feite is Belreca gewoon een vehikel dat het familiefortuin beheert als een goede huisvader. Dat compenseert m.i. deels voor het hierboven aangehaalde punt dat ze niet meer communiceren dan absoluut noodzakelijk is: je kan er meestal wel van op aan dat een familie geen domme of frauduleuze streken gaan uithalen met hun eigen geld

Ik zit niet in Belreca, maar het lijkt me wel een goede keuze voor wie passief wilt beleggen voor de heel lange termijn. De portefeuille is wel vrij defensief, dus verwacht geen superrendement.
Zelf heb ik drie Belgische holdings: GBL, Quest for Growth en GIMV. Alledrie holdings die ik niet verkoop en die ik ook steevast bijkoop bij dipjes (enfin, QfG al even niet meer wegens een te groot gewicht in mijn portefeuille).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit moet ik toch tegenspreken, de info op de website is bijzonder gedetailleerd. Wel even doornemen wat de verschillen zijn (of waren) tussen vaste activa en geldbeleggingen, ivm hun berekeningen betreft waardering of afwaardering.realisticview schreef: ↑7 februari 2018, 18:26 Belreca kwam al eerder ter sprake in deze topic (3a4 pag eerder).
De holding noteert rond de 40% korting. (zal nu wat minder zijn), de holding is interessant geworden omdat de korting met de jaren steeg. Alleen jammer dat de beurzen niet meer 'goedkoop' zijn. Dus weggelegd voor LT beleggers of believers.
waar is de tijd dat onze laeka nog een uitdager had !laeka schreef: ↑1 mei 2017, 15:33 Beste Mojo,
HAL is inderdaad ook topklasse. Maar die noteren nu met een PREMIE terwijl Financiere Moncey met een fikse korting noteert.
Post je aankopen maar waar je nu instapt want met rendementen uit het verleden zijn we niks.
Aankopen dezelfde dag melden he niet van 1 maand nadien komen melden. We kunnen er allemaal beter van worden.
Je bent toch volop aan het inkopen dus dat kan niet moeilijk zijn.
![]()
toen laeka hem verplichtte om niet meer te snoeven met superaankopen in het verleden was het meteen stil.
Laeka rules !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik stel me vragen bij de meerwaarde van die postspietpiraat schreef: ↑15 februari 2018, 10:32waar is de tijd dat onze laeka nog een uitdager had !laeka schreef: ↑1 mei 2017, 15:33 Beste Mojo,
HAL is inderdaad ook topklasse. Maar die noteren nu met een PREMIE terwijl Financiere Moncey met een fikse korting noteert.
Post je aankopen maar waar je nu instapt want met rendementen uit het verleden zijn we niks.
Aankopen dezelfde dag melden he niet van 1 maand nadien komen melden. We kunnen er allemaal beter van worden.
Je bent toch volop aan het inkopen dus dat kan niet moeilijk zijn.
![]()
toen laeka hem verplichtte om niet meer te snoeven met superaankopen in het verleden was het meteen stil.
Laeka rules !