Ackermans en Van Haaren
TIP
Re: Ackermans en Van Haaren
AVH zit rond de intrinsieke waarde. Het is een aandeel voor wie voorzichtig wil beleggen maar ik verwacht geen te grote meerwaardes.
Mocht er een correctie komen en het aandeel gaat 10% achteruit zou ik misschien wel durven instappen maar op dit moment lijkt het me een 'njet' te worden.
Mocht er een correctie komen en het aandeel gaat 10% achteruit zou ik misschien wel durven instappen maar op dit moment lijkt het me een 'njet' te worden.
Voor 2017 stegen ze tenminste. Iets wat van sofina niet gezegd kan worden. Gekocht voor 130 en in december nog niets erbij.
Als niemand meerwaarde ziet, wat is dan het nut om dit te behouden? Wordt van een holding zoals deze niet verwacht dat die dan nieuwe investeringen doet? Heb deze al lang in port en had die eigenlijk niet meer zo opgevolgd. Meestal noteren holdings aan een discount tav hun NIW dacht ik. AvH zit daar nu blijkbaar dus boven.
Gimv, Berkshire noteren ook met een premie dacht ik. Wat is het nut om dit te houden? Niemand verplicht je om je aandelen bij te houden omega. Als jij betere opportuniteiten ziet moet je dat maar doen.omega6 schreef: ↑14 januari 2018, 15:24 Als niemand meerwaarde ziet, wat is dan het nut om dit te behouden? Wordt van een holding zoals deze niet verwacht dat die dan nieuwe investeringen doet? Heb deze al lang in port en had die eigenlijk niet meer zo opgevolgd. Meestal noteren holdings aan een discount tav hun NIW dacht ik. AvH zit daar nu blijkbaar dus boven.
@omega6
Met een trackrecord van een jaarlijks groeipercentage (CAGR) rond de 15% over een zeer lange periode zijn bepaalde investeerders bereid voor dit kwalitatief management een premie te betalen. Trouwens de CAGR van ACKVH ligt hoger dan deze van Buffet....
Met een trackrecord van een jaarlijks groeipercentage (CAGR) rond de 15% over een zeer lange periode zijn bepaalde investeerders bereid voor dit kwalitatief management een premie te betalen. Trouwens de CAGR van ACKVH ligt hoger dan deze van Buffet....
Kunnen diegene die de holding goed kennen nog iets meer argumenten geven waarom jullie deze aanhouden. Ik lees nergens dat ze bezig zijn met nieuwe investeringen dus vraag mij af waar de groei moet van komen.
Ik zou zeggen koop een andere holding waar nog genoeg discount in zit.
Jezus, vanwaar de defensieve reacties van sommige. Vraag alleen waar de verdere groei zit in deze holding. Heb deze geërfd van mijn vader dus weet niet goed wat ermee aan te vangen. Ik beleg nu eerder macro maar als deze nog potentieel heeft zie ik geen reden van die zomaar te verkopen..
-
ratpack1
Bagger- en bouwactiviteiten zijn de belangrijkste winstmotor,activiteiten voor winst in de toekomst zijn de vastgoedactiviteiten en de expansie energie en resources waarvan Sipef de grootste is, dividend bruto 2.12, beta 0.54
Is er nog interesse in Ackermans & Van Haaren?
Ik ben op zoek naar een nieuwe aankoop, een holding waar nog iets van groei opzit.
Ackermans staat nog niet helemaal op niveau van voor Corona.
Twee weken geleden kondigden ze nog 'een significante' groei aan.
Ik ga mogelijk instappen aan de huidige koers. Lange termijn. Dividend is bijkomstig.
Ik ben op zoek naar een nieuwe aankoop, een holding waar nog iets van groei opzit.
Ackermans staat nog niet helemaal op niveau van voor Corona.
Twee weken geleden kondigden ze nog 'een significante' groei aan.
Ik ga mogelijk instappen aan de huidige koers. Lange termijn. Dividend is bijkomstig.
Bij zomerflauwte ga ik ook eerste positie innemen,wel kleine korting op intrinsieke waarde, defensieve holding.
Eind 2015 stond AvH op hetzelfde niveau als vandaag : toch zou ik slechts (bij)kopen bij zomerflauwte