Kilometerverzekering
Re: Kilometerverzekering
Ja ik berekende 6*7dagen*52weken = 2184 km... maar ik ga ook niet elke keer met de auto gaan. Maar ik rijd ook eens naar de winkel wat 3km max is.Nefertari schreef: ↑26 januari 2018, 17:37Daarmee zou je dan toch vér onder die 8000/jaar moeten hebben.Crusty schreef: ↑26 januari 2018, 15:30 ... Voor mij zou de auto vooral zijn om bij regenperiode naar de gym (5 km heen en terug) te gaan en naar de winkel. Verder zal het amper gebruikt worden. Misschien hier en daar eens een keertje naar de ardennen om te mountainbiken. Maar dan zo eens om de maand of 2 maanden. ...
Dus zelfs 6500 is mogelijk.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Kilometerverzekering
Meneer zer zer ,
Naar aanleiding van de informatie die u verstrekt heeft, kunnen we uw simulatie helaas niet automatisch voltooien.
Wij nodigen u uit om één van onze adviseurs te contacteren via telefoon op het nummer 02 505 67 00 van maandag tot vrijdag 8u30-19u30 voor een snelle verwerking van uw gegevens.
Dank voor uw begrip,
Het Touring Verzekeringen team
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Kilometerverzekering
Men spoorde mij aan ook al heb je weinig km een rechtsbijstandverzekering erbij te pakken. Hoewel ik door mijn laag inkomen recht heb op een pro-deo.
Wat denken jullie hiervan?
Wat denken jullie hiervan?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Kilometerverzekering
Mijn gedacht (je vraagt er zelf om):
- Door de nieuwe wet Geens kan voor juridische tweedelijnshulp ook tot 50€ per zaak gevraagd worden aan de gedupeerde. Hoeveel is de jaarlijkse bijdrage voor een RBV?
- Als ik maar een inkomen had van max. € 978,00 netto/maand en geen eigen middelen had (noch spaargeld noch roerende of onroerende middelen)ik voor die weinig km al geen auto zou kopen.
- Als ik een verkeersongeval had waarbij ik überhaupt rechtsbijstand zou hebben er geen meerwaarde is aan een advocaat die alleen advies zou geven of zich zou beperken tot bemiddelen.
- Door de nieuwe wet Geens kan voor juridische tweedelijnshulp ook tot 50€ per zaak gevraagd worden aan de gedupeerde. Hoeveel is de jaarlijkse bijdrage voor een RBV?
- Als ik maar een inkomen had van max. € 978,00 netto/maand en geen eigen middelen had (noch spaargeld noch roerende of onroerende middelen)ik voor die weinig km al geen auto zou kopen.
- Als ik een verkeersongeval had waarbij ik überhaupt rechtsbijstand zou hebben er geen meerwaarde is aan een advocaat die alleen advies zou geven of zich zou beperken tot bemiddelen.
Re: Kilometerverzekering
Het inkomen is wel wat hoger dan dat. Laag is bij mij rond de 1400 euro. Wie leeft er met 978 euro... schandalig. In ieder geval vraag ik me af wat de meerwaarde is. Iemand zei mij dat zoiets handig is als bv. een pool met de vrachtwagen je ramt. Of een X van het buitenland... omdat achter je centjes aangaan dan moeilijk is. Ook tegenover onverzekerde personen is rechtsbijstand een must volgens hem.Cronos schreef: ↑27 januari 2018, 17:21 Mijn gedacht (je vraagt er zelf om):
- Door de nieuwe wet Geens kan voor juridische tweedelijnshulp ook tot 50€ per zaak gevraagd worden aan de gedupeerde. Hoeveel is de jaarlijkse bijdrage voor een RBV?
- Als ik maar een inkomen had van max. € 978,00 netto/maand en geen eigen middelen had (noch spaargeld noch roerende of onroerende middelen)ik voor die weinig km al geen auto zou kopen.
- Als ik een verkeersongeval had waarbij ik überhaupt rechtsbijstand zou hebben er geen meerwaarde is aan een advocaat die alleen advies zou geven of zich zou beperken tot bemiddelen.
Indien de rechtsbijstand niet al te veel extra is neem ik die er volgens mij gewoon beter bij. Hoewel ik zoiets heb van urgh.. maarja een auto kost nu eenmaal veel geld. Jammer.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Kilometerverzekering
Ik heb al meer gelezen dat een taxi goedkoper is dan een auto voor wie weinig rijdt. Dat is zeker zo, maar ga je een taxi bellen elke keer dat je naar de winkel moet en terug naar huis?
Re: Kilometerverzekering
ik rij dan met de fiets
enkel als ik naar het containerpark OF met vrouwelijk charmant gezelschap ergens naartoe moet rij ik met de auto
enkel als ik naar het containerpark OF met vrouwelijk charmant gezelschap ergens naartoe moet rij ik met de auto
Re: Kilometerverzekering
@crusty
Misschien is " cambio autodelen " dan iets voor U. In heel het land zijn er wagens ter beschikking voor de aangesloten leden.
Geen zorgen met aankoop - herstellingen - onderhoud - taks - verzekering enz. enz.
Wagen reserveren, ophalen en je rijdt. De wagen breng je terug naar de standplaats, en klaar .
http://www.cambio.be/cms/carsharing/nl/ ... rocode=VLA
Misschien is " cambio autodelen " dan iets voor U. In heel het land zijn er wagens ter beschikking voor de aangesloten leden.
Geen zorgen met aankoop - herstellingen - onderhoud - taks - verzekering enz. enz.
Wagen reserveren, ophalen en je rijdt. De wagen breng je terug naar de standplaats, en klaar .
http://www.cambio.be/cms/carsharing/nl/ ... rocode=VLA
Re: Kilometerverzekering
Als je weinig rijdt denk ik dat je best een goedkope kleine wagen koopt. Waarvoor heb je veel luxe en veel pk's nodig als je bijvoorbeeld maar 5.000 km per jaar rijdt? Een goedkope auto drukt dan de kostprijs per kilometer aanzienlijk.
Re: Kilometerverzekering
Ben jij niet goedkoper af met Cambio?Ief schreef:idem hier, max 5000 km. Offerte al gevraagd bij automerk zelf, ethias en corona direct.Wel appelen met peren vergelijken blijkbaar...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Kilometerverzekering
Rij jij eens elke keer met de fiets door weer en wind. Als je wat ouder wordt dan is het lichamelijk wel aangenaam op minder prettige tijden een autootje te hebben. Reed jarenlang naar de winkel met fiets... wat die belast ondertussen met de rug en nek gedaan weet ik liever niet. Wat ik wel weet is dat het een hele klus is telkens met de fiets te gaan. Onderschat het niet.
Ook bij sneeuw weer of harde regen en wind is het niet echt motiverend om naar een sportclub te rijden... ik doe het dan toch maar het is alles behalve prettig om dit herhaaldelijk te doen. Daarboven op komt dan ook nog eens ons uber asociaal wegennetwerk en verkeersbeleid in de stad dat mobilisten hun gang maar laat gaan in stadskern waar 30 vaak 70 is.
Allemaal redenen om af en toe stressvrij 30 te rijden in een wagentje. De vraag was dus ook niet of ik een zou kopen of niet. De vraag was wat de beste verzekering zou zijn.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Kilometerverzekering
Spreekt niet echt aan als je de auto op een afhaalpunt moet gaan halen en afleveren... lijkt me meer last dan handig.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash