Groentje van 2018 vragen topic: Crusty
TIP
Re: Groentje van 2018 vragen topic: Crusty
Als je toch zo gefocust bent op de centjes waarom wacht je dan niet op daling van iwda dat vroeg of laat toch komt. Als je niet wacht dan per maand of trimester bijkopen.
Investeren is geduld hebben.
Investeren is geduld hebben.
Niet van aantrekken aan hoeveel je ze hebt gekocht, gewoon bijhouden. Ikzelf koop volgende week maandag bij ongeacht de koers, aan je plan houden en niet van afwijken. 
Heb er toch wat spijt van dat ik toen aan een discount wou kopen. Maar goed... we leren bij.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Heb mail naar degiro gestuurd maar die antwoorden blijkbaar niet.
Waar kan ik mijn rekeningnummer van mijn degiro rekening vinden en de bic-code van de instelling?
Waar kan ik mijn rekeningnummer van mijn degiro rekening vinden en de bic-code van de instelling?
geen rekeningnummer of bic-code nodig denk ik
vb voor lynx https://www.lynx.be/service/aangifte-cap/
zal voor degiro ook zo moeten
vb voor lynx https://www.lynx.be/service/aangifte-cap/
zal voor degiro ook zo moeten
dus ik moet hun adres opgeven?
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Crusty,
ik ben blij dat je deze vraag hebt gesteld. Ik ben namelijk ook een beginner en beleg via Binck Forward elke maand een bescheiden bedrag waardoor ik dus een rekening in Nederland heb. Als jij deze vraag niet had gesteld op dit forum, had ik het waarschijnlijk nooit geweten dat die rekeningen verplicht aan te geven zijn.
Nu vraag ik mij af hoe ik zo'n blunders in de toekomst kan vermijden. Ik kan toch onmogelijk van alle wettelijke rechten en plichten op de hoogte zijn (zelfs al is dit voor de meesten misschien basiskennis).
Heeft iemand tips of antwoorden?
Crusty, hoe ben jij dit bvb te weten gekomen?
Dat wordt gevraagd in de belastingaangifte. Die belastingaangifte is voor iedereen hetzelfde, ook voor Belgen die in Thailand verblijven.
Crusty,
Ik heb hen een tijdje geleden dezelfde vraag gestuurd.
Dit was hun antwoord:
Bedankt voor uw e-mail.
Omdat DEGIRO geen bank is, heeft u geen rekeningnummer. Waarschijnlijk kunt u daar uw gebruikersnaam invullen. Uw gebruikersnaam is het gegeven wat gebruikt wordt om accounts te kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
I www.degiro.nl
DEGIRO
Rembrandt Tower - 9th Floor
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Het is ongeveer zoals hierboven uitgelegd, ik heb mijn aangifte reeds gedaan en het lukt zo prima.
Veel succes !
Ik heb hen een tijdje geleden dezelfde vraag gestuurd.
Dit was hun antwoord:
Bedankt voor uw e-mail.
Omdat DEGIRO geen bank is, heeft u geen rekeningnummer. Waarschijnlijk kunt u daar uw gebruikersnaam invullen. Uw gebruikersnaam is het gegeven wat gebruikt wordt om accounts te kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
I www.degiro.nl
DEGIRO
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Het is ongeveer zoals hierboven uitgelegd, ik heb mijn aangifte reeds gedaan en het lukt zo prima.
Veel succes !
@yaris: je moet het ook aan de nationale bank doorgeven
Ik ben erop gesteumeld. Weet niet meer hoe juist. Gelukkig maar... inderdaad je moet het soms maar ruiken. :/JanPeeterss schreef: ↑17 januari 2018, 13:43Crusty,
ik ben blij dat je deze vraag hebt gesteld. Ik ben namelijk ook een beginner en beleg via Binck Forward elke maand een bescheiden bedrag waardoor ik dus een rekening in Nederland heb. Als jij deze vraag niet had gesteld op dit forum, had ik het waarschijnlijk nooit geweten dat die rekeningen verplicht aan te geven zijn.
Nu vraag ik mij af hoe ik zo'n blunders in de toekomst kan vermijden. Ik kan toch onmogelijk van alle wettelijke rechten en plichten op de hoogte zijn (zelfs al is dit voor de meesten misschien basiskennis).
Heeft iemand tips of antwoorden?
Crusty, hoe ben jij dit bvb te weten gekomen?
Bedankt herby!herby schreef: ↑17 januari 2018, 16:30 I www.degiro.nl
DEGIRO
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Veel succes !
Blijkbaar ben ik 3 maanden geleden op een leuk moment ingestapt. Ook heb ik blijkbaar +/- 2 tal weekjes geleden voor 60% bijgekocht op een leuk moment... nu loopt alles als de haverklap naar beneden wat natuurlijk wel wat verlies bouwt.
Ik kan best zeggen dat de klap in de -8 tot -10% loopt. Niet erg leuk. De recuperatie van dat bedrag zal 'misschien' wel even op zich laten wachten. Ik heb nog wat cash opzij staan maar ik denk dat ik beter nog wat afwacht. Iemand die me op wat ideeën kan brengen wat mijn aanpak kan zijn de volgende 6 maanden - 1 jaar?
Maandelijks is er ook zo'n 500-700 euro spaargeld. Dus zelf dacht ik bij een nog diepere dip een stevig stuk van het spaargeld te investeren om te herbalanceren in het verlies van de hogere koop en via de maandelijkse spaargeld de cashbuffer terug aan te vullen. Alleen weet ik niet hoe lang de dip gaat duren of hoe diep nog.
Iemand die zijn redenering kan neerpennen zodat ik de mijne wat kan ontwikkelen? In ieder geval iedereen succes in deze volatiliteit! Hou de moed en koop goed!
Thanks. =)
Crusty
Ik kan best zeggen dat de klap in de -8 tot -10% loopt. Niet erg leuk. De recuperatie van dat bedrag zal 'misschien' wel even op zich laten wachten. Ik heb nog wat cash opzij staan maar ik denk dat ik beter nog wat afwacht. Iemand die me op wat ideeën kan brengen wat mijn aanpak kan zijn de volgende 6 maanden - 1 jaar?
Maandelijks is er ook zo'n 500-700 euro spaargeld. Dus zelf dacht ik bij een nog diepere dip een stevig stuk van het spaargeld te investeren om te herbalanceren in het verlies van de hogere koop en via de maandelijkse spaargeld de cashbuffer terug aan te vullen. Alleen weet ik niet hoe lang de dip gaat duren of hoe diep nog.
Iemand die zijn redenering kan neerpennen zodat ik de mijne wat kan ontwikkelen? In ieder geval iedereen succes in deze volatiliteit! Hou de moed en koop goed!
Thanks. =)
Crusty
Ik volg meestal deze manier van werken...
Wanneer de totale waarde van mijn portefeuille met 5% gedaald is tov het vorige maximum, dan begin ik terug met het investeren van een bedrag x. Dit bedrag spreid ik nog verder uit naar alle onderliggende effecten uit m'n portefeuille. I.e. in die effecten die het meest hebben "bijgedragen" aan de daling investeer ik een "beetje" meer... In de anderen dan weer ietsje minder.
Wanneer alles nog verder daalt investeer ik op die manier verder maar verhoog mijn bedrag x steeds beetje bij beetje:
Daling van 5%: investeer x
Daling van 7,5%: investeer x + y
Daling van 10%: investeer x + 2*y
Daling van 20%: investeer x + 3*y
Voor alles onder de 20% blijf ik x + 3*y investeren...
Dit stelt wel wat eisen aan de cashbuffer natuurlijk.
Wanneer alles dan weer naar boven gaat, dan begin ik met verkoop van participaties maar dan enkel per effect uit mijn portefeuille:
- Bepaald effect zorgt op een gegeven moment voor een winst van > 5% => ik verkoop x aantal participaties van dit effect zodat het verkochte bedrag +/- gelijk is aan die 5% winst
- Dit doe ik dan wel maar max eens om de 3 à 4 maanden per effect uit m'n portefeuille
- Een deel van deze inkomsten hieruit parkeer ik tijdelijk op een spaarrekening om zo weer opnieuw m'n cashbuffer wat te spijzen
- En een ander deel, daar gaan we "eens van eten" hè;-)
Wanneer de totale waarde van mijn portefeuille met 5% gedaald is tov het vorige maximum, dan begin ik terug met het investeren van een bedrag x. Dit bedrag spreid ik nog verder uit naar alle onderliggende effecten uit m'n portefeuille. I.e. in die effecten die het meest hebben "bijgedragen" aan de daling investeer ik een "beetje" meer... In de anderen dan weer ietsje minder.
Wanneer alles nog verder daalt investeer ik op die manier verder maar verhoog mijn bedrag x steeds beetje bij beetje:
Daling van 5%: investeer x
Daling van 7,5%: investeer x + y
Daling van 10%: investeer x + 2*y
Daling van 20%: investeer x + 3*y
Voor alles onder de 20% blijf ik x + 3*y investeren...
Dit stelt wel wat eisen aan de cashbuffer natuurlijk.
Wanneer alles dan weer naar boven gaat, dan begin ik met verkoop van participaties maar dan enkel per effect uit mijn portefeuille:
- Bepaald effect zorgt op een gegeven moment voor een winst van > 5% => ik verkoop x aantal participaties van dit effect zodat het verkochte bedrag +/- gelijk is aan die 5% winst
- Dit doe ik dan wel maar max eens om de 3 à 4 maanden per effect uit m'n portefeuille
- Een deel van deze inkomsten hieruit parkeer ik tijdelijk op een spaarrekening om zo weer opnieuw m'n cashbuffer wat te spijzen
- En een ander deel, daar gaan we "eens van eten" hè;-)