Dividend uitkeringen in 2018
TIP
Re: Dividend uitkeringen in 2018
Ach, zou een bepaalde minister niet gediend zijn met een symbolische verhoging ervan, ookal weet hij dat de inkomsten kunnen dalen doordat mensen hun geld verhuizen?
Je moet die man niet onderschatten.
Je moet die man niet onderschatten.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
wat is symbolische verhoging ?
naar 30,000000000000000000000000001 %
naar 49%
we zullen het eens aan Kris zelf moeten vragen he
naar 30,000000000000000000000000001 %
naar 49%
we zullen het eens aan Kris zelf moeten vragen he
Goh, 30% betalen en dan geen capital gains tax vind ik eigenlijk geen slechte deal. Liever zo dan 20% RV en 20% winstbelasting.
Uiteraard. Gewoon geen dividendaandelen kopen.
(Ttz. nu kan het tot €627)
Momenteel is het best ok, maar persoonlijk kan het mij al lang niet meer schelen. Wanneer men de belastingen op een bepaald moment te ver doet stijgen verhuis ik naar het buitenland.

Momenteel is het best ok, maar persoonlijk kan het mij al lang niet meer schelen. Wanneer men de belastingen op een bepaald moment te ver doet stijgen verhuis ik naar het buitenland.
Beste moment om te kopen is net na ex-dividenddatum. Je houdt onder de streep meer over.
1 week geleden verzonden via de postduif
1 week geleden verzonden via de postduif
U lijkt me een echte kenner
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik heb wat aandelen van QFG, voor het dividend heb ik gekozen voor uitbetaling in aandelen.
Maar ik snap niet hoe keytrade dit aangepakt heeft. In mijn historiek zie ik zes transacties.
Is er iemand van jullie die ook QFG aandelen bij keytrade heeft, die de transacties wel snapt en het ziet zitten om dit wat uit te leggen?
Ik weet dat QFG er een ingewikkelde zaak van gemaakt heeft, ik heb er een tijd geleden een uitleg van gelezen maar ik ben die vergeten en vind die niet meer terug.
Aantal aandelen: 310, door dividend zijn het er nu 372 geworden
Alvast bedankt!
Maar ik snap niet hoe keytrade dit aangepakt heeft. In mijn historiek zie ik zes transacties.
Is er iemand van jullie die ook QFG aandelen bij keytrade heeft, die de transacties wel snapt en het ziet zitten om dit wat uit te leggen?
Ik weet dat QFG er een ingewikkelde zaak van gemaakt heeft, ik heb er een tijd geleden een uitleg van gelezen maar ik ben die vergeten en vind die niet meer terug.
Aantal aandelen: 310, door dividend zijn het er nu 372 geworden
Alvast bedankt!
-
- Newbie
- Contacteer:
Per 5 aandelen 1 nieuw + .6 euro.
Dus 310 + 62 = 372 en dan nog wat in cash(37.2). Bij binckbank ook een hele soep met boekingen en tegenboekingen
Dus 310 + 62 = 372 en dan nog wat in cash(37.2). Bij binckbank ook een hele soep met boekingen en tegenboekingen
bij binck gaat het zo denk ik.
1. toekenning: op ex-div dag een melding van 0 euro met het aantal aandelen dat je hebt, maw het bewijs dat je ze had op ex-div
2. uitkering: later wordt het dividend dan uitbetaald:
3. deponering van 0 euro
4. overschrijving: het bedrag in mindering van de aandelen die je krijgt als keuze div
5. lichting
maw: heel wat admin
1. toekenning: op ex-div dag een melding van 0 euro met het aantal aandelen dat je hebt, maw het bewijs dat je ze had op ex-div
2. uitkering: later wordt het dividend dan uitbetaald:
3. deponering van 0 euro
4. overschrijving: het bedrag in mindering van de aandelen die je krijgt als keuze div
5. lichting
maw: heel wat admin

-
- Newbie
- Contacteer:
Vraagje over strategie m.b.t. (buitenlandse) dividendaandelen.
Neem nu als voorbeeld Ahold:
Koers stond aan 19,72, vervolgens ex-dividend en een koersdaling van (meer dan) 0,63 euro.
Belastingvoet op het dividend van 40,5% (30%+15%) - > Dus er blijft netto 0,38 euro over voor de Belgische belegger (zonder vrijstelling €627).
Zou het hypothetisch zin maken om de aandelen net voor ex-dividend te verkopen en de volgende dag meteen weer aan te kopen aan de (theoretisch lagere) prijs? (Transactiekosten even buiten beschouwing gelaten).
Is dit te kort door de bocht?
Neem nu als voorbeeld Ahold:
Koers stond aan 19,72, vervolgens ex-dividend en een koersdaling van (meer dan) 0,63 euro.
Belastingvoet op het dividend van 40,5% (30%+15%) - > Dus er blijft netto 0,38 euro over voor de Belgische belegger (zonder vrijstelling €627).
Zou het hypothetisch zin maken om de aandelen net voor ex-dividend te verkopen en de volgende dag meteen weer aan te kopen aan de (theoretisch lagere) prijs? (Transactiekosten even buiten beschouwing gelaten).
Is dit te kort door de bocht?
ja dat is te kort door de bocht.
het is gokken
vaak genoeg zakt de koers minder dan wat het zou moeten zijn.
to do: bereken eens wat je zou gewonnen hebben bij ahold als je bijvoorbeeld voor 2500 euro aan aandelen zou hebben.
weet wel dat je ook nog kosten en taxen in rekening moet brengen.
het is de sop de kolen NIET waard.
het is gokken
vaak genoeg zakt de koers minder dan wat het zou moeten zijn.
to do: bereken eens wat je zou gewonnen hebben bij ahold als je bijvoorbeeld voor 2500 euro aan aandelen zou hebben.
weet wel dat je ook nog kosten en taxen in rekening moet brengen.
het is de sop de kolen NIET waard.

Bwa, ik denk dat het bij buitenlandse aandelen met dubbele roerende voorheffing wél de moeite waard kan zijn.