Foutieve ingave order
TIP
Re: Foutieve ingave order
Ze bedoelen wellicht 'terugdraaien'.Henkie1984 schreef: ↑30 april 2018, 11:38 Dat lijkt me serieuze boeverij,
annuleren betekend niet uitvoeren en terug verkopen met alle kosten voor u,
Afin, ik vind het nochtans een schone geste van de bank. Vergeet niet, zij zijn niet verantwoordelijk voor een menselijke fout van de klant.
mogelijk ontsnapt de bank zelfs niet aan de beurstaks en die is soms meer dan 1% dacht ik
Het is gewoon ongelooflijk dat ze een ingegeven order tijdens een moment dat de beurs niet open is niet gewoon kunnen annuleren....
Stel dat je een aandeel wil kopen aan 100 terwijl de koers 102, dan kan je toch gewoon annuleren en een kwartier later opnieuw ingeven aan 102 als je ze absoluut wil.
Zo gaat dat toch bij mijn bank.
Het bewijst in elk geval dat je voor dergelijke transacties niet bij Nagelmackers moet zijn.
Stel dat je een aandeel wil kopen aan 100 terwijl de koers 102, dan kan je toch gewoon annuleren en een kwartier later opnieuw ingeven aan 102 als je ze absoluut wil.
Zo gaat dat toch bij mijn bank.
Het bewijst in elk geval dat je voor dergelijke transacties niet bij Nagelmackers moet zijn.
Blijkt nog maar eens dat een aparte geldrekening koppelen aan een effecten rekening belangrijk is.
Men stort het bedrag waarvoor men wil aankopen + eventuele kosten op die geldrekening.
Daarna geeft men beursorder in , als men foutief ingeeft blokkeert transactie .
Alles zins beter dan een rekening waar voor duizenden euro's op staan te koppelen aan een effecten rekening.
Men stort het bedrag waarvoor men wil aankopen + eventuele kosten op die geldrekening.
Daarna geeft men beursorder in , als men foutief ingeeft blokkeert transactie .
Alles zins beter dan een rekening waar voor duizenden euro's op staan te koppelen aan een effecten rekening.
Estate Guru believer.
Goede online banking software zou:
- voordat men zijn order definitief doorstuurt, een overzicht geven van het aantal gevraagde deelbewijzen en de geschatte tegenwaarde in euro;
- de mogelijkheid bieden om zijn order te annuleren zolang het nog niet in verwerking is.
worden bij beleggingsfondsen orders niet verzameld en pas in de namiddag uitgevoerd?
Dat hangt van de fondsbeheerder en van de markten waarin de fondsen beleggen af. Orders voor de meeste fondsen van BlackRock bijvoorbeeld worden om 11.00 u doorgestuurd. Voor fondsen uitsluitend in Amerikaanse aandelen heb je gewoonlijk tijd tot 15.30 u.
Antwoord van de bank lijkt me niet onlogisch. De klant heeft het order ingegeven, en ongetwijfeld ook bevestigd. Dus wordt het uitgevoerd .... de bank is idd niet verantwoordelijk voor de fouten van hun klanten.
En geef toe, hoe dikwijls klikken we achteloos door op het overzicht, wij mensen zijn zelf zo onfeilbaar. En hier spreek ik uit eigen ervaring
En geef toe, hoe dikwijls klikken we achteloos door op het overzicht, wij mensen zijn zelf zo onfeilbaar. En hier spreek ik uit eigen ervaring
Ja, en 350 deelbewijzen kopen voor 8.300 euro is nu ook weer niet zo duidelijk een vergissing. Als de bank zo een order zou moeten annuleren na een telefoontje van de klant kan iedereen in het weekend een order ingeven en terug laten annuleren wanneer ze zien dat de beurs maandagochtend fors hoger geopend is.
De keuze was voor mij om direct dit verlies te pakken en dus te boeten voor mijn fout ( het zou al gauw 200 euro worden) of het geld in het fonds te laten.
Nu is Mn geloof in dit fonds wel groot dus vond ik het zonde om die 200 euro verlies te slikken.
We kunnen idd concluderen dat Nagelmackers niet echt de bank is om dergelijke handelingen te doen.
Nu is Mn geloof in dit fonds wel groot dus vond ik het zonde om die 200 euro verlies te slikken.
We kunnen idd concluderen dat Nagelmackers niet echt de bank is om dergelijke handelingen te doen.
Davy ... hoe vervelend het ook voor jou is ....
We kunnen vooral leren dat je zelf heel goed moet opletten als je je order ingeeft. Uiteindelijk heb jij het ingetoetst, en bevestigd. De fout ligt volledig bij jou.
We kunnen vooral leren dat je zelf heel goed moet opletten als je je order ingeeft. Uiteindelijk heb jij het ingetoetst, en bevestigd. De fout ligt volledig bij jou.
Die 200 euro zijn dus hoofdzakelijk instapkosten. Dat betaal ik niet meer !davydebal schreef: ↑2 mei 2018, 07:35 De keuze was voor mij om direct dit verlies te pakken en dus te boeten voor mijn fout ( het zou al gauw 200 euro worden) of het geld in het fonds te laten.
Klopt als een bus . Ik stel me wel de vraag als de bank dergelijke vergissing maakt en per ongeluk 1000 euro op mijn rekening stort of ik die dan mag houden . Uiteindelijk ligt de fout dan ook bij hen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan ga je ze inderdaad niet mogen houden. Ze hebben jou dan ook geen OPDRACHT gegeven om met dat geld iets te doen.
De kosten die je daarmee had (Geen dus) zal je ook in mindering mogen brengen.
Ze hebben jou gevraagd of je JOUW OPDRACHT wou bijsturen maar dan met de consequenties (bijhorende kosten) van uw eerdere OPDRACHT die je hen gegeven hebt. Dat is toch iets gans anders?
Nu niet beginnen zeveren hé...
De kosten die je daarmee had (Geen dus) zal je ook in mindering mogen brengen.
Ze hebben jou gevraagd of je JOUW OPDRACHT wou bijsturen maar dan met de consequenties (bijhorende kosten) van uw eerdere OPDRACHT die je hen gegeven hebt. Dat is toch iets gans anders?
Nu niet beginnen zeveren hé...

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!