Wijziging basisrente van 4,20% naar 4,00%
Re: Wijziging basisrente van 4,20% naar 4,00%
Niet tevreden... naar een andere bank stappen zou ik zeggen 

Het onderwerp van deze topic mag al worden aangepast :
'Rabobank verlaagt de rente op de spaarrekeningen tot 3,75%
Dit zijn de nieuwe rentevoeten:
De basisrente wordt vanaf 01/01/2009 verlaagd naar 3,75% (voorheen 4%)
De aangroeipremie en getrouwheidspremie blijven onveranderd op 0,01%'
'Rabobank verlaagt de rente op de spaarrekeningen tot 3,75%
Dit zijn de nieuwe rentevoeten:
De basisrente wordt vanaf 01/01/2009 verlaagd naar 3,75% (voorheen 4%)
De aangroeipremie en getrouwheidspremie blijven onveranderd op 0,01%'
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Topics worden natuurlijk aangemaakt door mensen met een vraag aan Rabobank.be. Het is dus niet aan de bank om een topic aan te passen. Het staat u uiteraard altijd vrij zelf een nieuwe vraag te lanceren.
Ik beschouw het als mijn plicht om de vrienden van dit forum, en in het bijzonder in de rubriek "vraag het aan Rabobank", meteen te informeren over uw intenties van renteverlaging.
U maakt immers nog allom (zie o.a. banner op dit forum) reclame over 4% basisrente en "permanent hoge rente".
Laat me niet lachen, U bent er bij de laatste bij om toch maar niet de maximum rente te geven, en U bent er ook bij de eerste bij om de rente te verlagen terwijl dit voorlopig nog niet verplicht is.
Begrijp me niet verkeerd, in ben geen Rabo-hater want ben zelf klant en heb respect voor uw transparante premiesysteem, maar wel heb ik meer en meer de indruk, dat ook dat een uitvlucht is om de spaarder toch maar niets te gunnen.
En dit terwijl wij U rijk maken.
U maakt immers nog allom (zie o.a. banner op dit forum) reclame over 4% basisrente en "permanent hoge rente".
Laat me niet lachen, U bent er bij de laatste bij om toch maar niet de maximum rente te geven, en U bent er ook bij de eerste bij om de rente te verlagen terwijl dit voorlopig nog niet verplicht is.
Begrijp me niet verkeerd, in ben geen Rabo-hater want ben zelf klant en heb respect voor uw transparante premiesysteem, maar wel heb ik meer en meer de indruk, dat ook dat een uitvlucht is om de spaarder toch maar niets te gunnen.
die 4% is natuurlijk wel nog steeds van kracht, maar ik vrees na nieuwjaar dat vele banken zullen volgen onder de 4%Buidel schreef: Ik beschouw het als mijn plicht om de vrienden van dit forum, en in het bijzonder in de rubriek "vraag het aan Rabobank", meteen te informeren over uw intenties van renteverlaging.
op termijn zullen alle banken daar naar toe gaan, en om nu voor 1 of 2 maanden uw geld effe bij een andere bank te zetten? tja, bezigheidstherapie?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste,Buidel schreef: U maakt immers nog allom (zie o.a. banner op dit forum) reclame over 4% basisrente en "permanent hoge rente".
Indien u, wat mij zou verwonderen, nog banners gezien heeft van 4% voor rabobank.be, dan is dit een gevolg van een cache probleem want nog voor de bekendmaking van de rentedaling hebben wij opdracht gegeven om alle 4% banners terug te trekken.
Als u er toch nog ergens een zou zien mag u er steeds een screenshot van nemen en deze doormailen naar info@rabobank.be dan checken wij wat er aan de hand is. U heeft immers gelijk dat het niet veel nut heeft om nu nog 4% te adverteren terwijl wij op 1/01/09 naar 3,75% gaan.
Reclame banner te zien op spaargids - vraag het aan rabobank.beRabobank.be schreef: hebben wij opdracht gegeven om alle 4% banners terug te trekken.
Als u er toch nog ergens een zou zien

- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ik zie ze net ook, hierboven en hieronder. Ze zijn er nochtans al een paar dagen weg maar zijn nu om een onverklaarbare reden terug. Vandaag is een bankholiday dus veel zal ik er niet aan kunnen doen. Het zal voor maandag worden.
Ik heb het niet enkel over uw banner op spaargids.be, maar ook op rabobank.be maakt U nog steeds misleidende reclame over 4% basisrente.Rabobank.be schreef:Beste,Buidel schreef: U maakt immers nog allom (zie o.a. banner op dit forum) reclame over 4% basisrente en "permanent hoge rente".
Indien u, wat mij zou verwonderen, nog banners gezien heeft van 4% voor rabobank.be, dan is dit een gevolg van een cache probleem want nog voor de bekendmaking van de rentedaling hebben wij opdracht gegeven om alle 4% banners terug te trekken.
Als u er toch nog ergens een zou zien mag u er steeds een screenshot van nemen en deze doormailen naar info@rabobank.be dan checken wij wat er aan de hand is. U heeft immers gelijk dat het niet veel nut heeft om nu nog 4% te adverteren terwijl wij op 1/01/09 naar 3,75% gaan.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het lijkt mij logisch dat we op de site de nu geldende rente afficheren. Wij zijn daar trouwens wettelijk toe verplicht. Op 1 januari zal deze dus worden aangepast.Buidel schreef:
Ik heb het niet enkel over uw banner op spaargids.be, maar ook op rabobank.be maakt U nog steeds misleidende reclame over 4% basisrente.
Laatst gewijzigd door Rabobank.be op 29 december 2008, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De moderator van Rabobank.be werkt zelfs op zondag
Als dat geen service is!
Dat begrijp ik best en ik vizeer niet speciek of enkel uw bank.Rabobank.be schreef:Het lijkt mij logisch dat we op de site de nu geldende rente afficheren. Wij zijn daar trouwens wettelijk toe verplicht. Op 1 januari zal deze dus worden aangepast.Buidel schreef:
Ik heb het niet enkel over uw banner op spaargids.be, maar ook op rabobank.be maakt U nog steeds misleidende reclame over 4% basisrente.
Maar zou het niet fair zijn om erbij te vermelden tot wanneer deze voorwaarden geldig zijn en, zodra geweten, wat de nieuwe rentes zullen worden.
Dit is toch ook een vorm van transparantie ? En in betere tijden, lees bij stijgende rentes, trouwens in uw voordeel.
Want wie wil er nu een rekening openen of geld storten op basis van snel voorbijgestreefde voorwaarden.
Dat is nu net bewust hun bedoeling om nieuwe klanten te "LOKKEN" met een bijna virtuele rentevoet. De klant ziet b.v. nog 4% staan als actuele rentevoet maar ziet niet in een oogopslag dat binnen enkele dagen de rente zal zakken naar b.v. 3,75% terwijl er nog andere banken zijn die voor langere periode hoger bieden zoals b.v. Deutsche Bank met 4,25% tot maart 2009.Buidel schreef:Dat begrijp ik best en ik vizeer niet speciek of enkel uw bank.Rabobank.be schreef:
Het lijkt mij logisch dat we op de site de nu geldende rente afficheren. Wij zijn daar trouwens wettelijk toe verplicht. Op 1 januari zal deze dus worden aangepast.
Maar zou het niet fair zijn om erbij te vermelden tot wanneer deze voorwaarden geldig zijn en, zodra geweten, wat de nieuwe rentes zullen worden.
Dit is toch ook een vorm van transparantie ? En in betere tijden, lees bij stijgende rentes, trouwens in uw voordeel.
Want wie wil er nu een rekening openen of geld storten op basis van snel voorbijgestreefde voorwaarden.
Zo is de kat zeer sluw gevangen.