ME12 Rekening bij Medirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ME12 Rekening bij Medirect
Als ze mij vergeten zijn: dan ook mijn man (met aparte rekeningen en eigen e-mailadres)
Maar misschien komt die mail inderdaad nog, en versturen ze die niet naar iedereen op dezelfde datum. Nog wat geduld dus?
Zijn hier nog andere spaargidsers die nog geen mail ontvingen van MeDirect?
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ik heb mij eens bezig gehouden met een Excel-bestandje om te zien hoe lang het duurt om een ME12 leeg te maken zonder dat je de rekening opzegt
Premisse: je hebt op 1/7/18 €100.000 op je ME12 en je vraagt driemaandelijks op de eerste van de maand je geld terug.
Op 1 januari 2022 is je rekening dan volledig leeggemaakt
Je bent dus iets minder dan 4 jaar bezig om je rekening leeg te maken...
Premisse: je hebt op 1/7/18 €100.000 op je ME12 en je vraagt driemaandelijks op de eerste van de maand je geld terug.
Op 1 januari 2022 is je rekening dan volledig leeggemaakt
Je bent dus iets minder dan 4 jaar bezig om je rekening leeg te maken...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
anonymous
Ik neem aan dat je bij een opvraging kan vragen om het geld + rente op te vragen.
Anders kan je steeds vragen om de rente te laten uitbetalen op je gewone geld rekening, ipv op die ME12 rekening.
Anders kan je steeds vragen om de rente te laten uitbetalen op je gewone geld rekening, ipv op die ME12 rekening.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ha ja, dat had ik inderdaad over het hoofd gezien 
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik vind grappig dat iedereen alleen maar vragen stelt over hoe ze hun ME12 rekening kunnen leegmaken. 
Ik heb de mail ontvangen op 3 april.
Halleluja, dat werd tijd!
Mail van Medirect ontvangen:
MeDirect voert vanaf vandaag enkele wijzigingen door in het spaaraanbod. Onderaan alle details; hiervan ontvangt u tevens nog een bericht in uw beveiligde website.
In december vorig jaar lanceerden we de ME12 Spaarrekening, wat een enorm succes bleek te zijn. Zo succesvol zelfs dat we het vooropgestelde bedrag qua inleg hebben bereikt voor dit type rekening. Vanaf 19 juni is het daarom niet langer mogelijk nog nieuwe ME12 Spaarrekeningen te openen of bijstortingen te doen. Bestaande klanten die reeds geld op een ME12 rekening hadden gestort, blijven genieten van de attractieve rente en kunnen dit geld op de rekening laten staan.
Om nog beter tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten, verbreden we ons aanbod spaarrekeningen met de introductie van de ME1 en de ME6 Spaarrekeningen, om zo onze klanten meer keuze te bieden wat rentevoeten en opzegperiode betreft. Voortaan kunt u kiezen uit:
•Express Spaarrekening, waarbij het geld onmiddellijk opvraagbaar is
•Drie ME-accounts met een opzegperiode van 1, 3 en 6 maanden
•Termijnrekeningen van 1 tot 5 jaar, aan een vaste rentevoet
Rentevoeten Spaarrekeningen
Express Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,10%
Oude bruto rente: 0,21%
Nieuwe netto* rente: 0,07%
Oude netto* rente: 0,15%
ME1 Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,37%
Nieuwe netto* rente: 0,26%
ME3 Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,43%
Oude bruto rente: 0,57%
Nieuwe netto* rente: 0,30%
Oude netto* rente: 0,40%
ME6 Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,57%
Nieuwe netto* rente: 0,40%
ME12 Spaarrekening
Geen nieuwe openingen en bijstortingen meer mogelijk.
Oude bruto rente: 1,43%
Oude netto* rente: 1,00%
*Na Afhouding van 30% roerende voorheffing
Zoals u kunt zien hebben we met de lancering van de ME1 en de ME6 Spaarrekening ook de rentevoeten van de bestaande rekeningen herzien, zodat deze beter aansluiten bij de opvraagbaarheid van de verschillende rekeningen. Voor de bestaande Express Spaarrekening en ME3 Spaarrekening betekent dit weliswaar een rentedaling. Voor de Express Spaarrekening gaat deze onmiddellijk in vanaf 19 juni 2018, voor de ME3 Spaarrekening gaat die pas drie maanden later in op 19 september 2018.
Niettegenstaande de aanhoudende lage rente, kiezen we er voor de ME12 rente niet te wijzigen, om die klanten te bedanken die van deze productlancering een succes maakten.
MeDirect voert vanaf vandaag enkele wijzigingen door in het spaaraanbod. Onderaan alle details; hiervan ontvangt u tevens nog een bericht in uw beveiligde website.
In december vorig jaar lanceerden we de ME12 Spaarrekening, wat een enorm succes bleek te zijn. Zo succesvol zelfs dat we het vooropgestelde bedrag qua inleg hebben bereikt voor dit type rekening. Vanaf 19 juni is het daarom niet langer mogelijk nog nieuwe ME12 Spaarrekeningen te openen of bijstortingen te doen. Bestaande klanten die reeds geld op een ME12 rekening hadden gestort, blijven genieten van de attractieve rente en kunnen dit geld op de rekening laten staan.
Om nog beter tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten, verbreden we ons aanbod spaarrekeningen met de introductie van de ME1 en de ME6 Spaarrekeningen, om zo onze klanten meer keuze te bieden wat rentevoeten en opzegperiode betreft. Voortaan kunt u kiezen uit:
•Express Spaarrekening, waarbij het geld onmiddellijk opvraagbaar is
•Drie ME-accounts met een opzegperiode van 1, 3 en 6 maanden
•Termijnrekeningen van 1 tot 5 jaar, aan een vaste rentevoet
Rentevoeten Spaarrekeningen
Express Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,10%
Oude bruto rente: 0,21%
Nieuwe netto* rente: 0,07%
Oude netto* rente: 0,15%
ME1 Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,37%
Nieuwe netto* rente: 0,26%
ME3 Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,43%
Oude bruto rente: 0,57%
Nieuwe netto* rente: 0,30%
Oude netto* rente: 0,40%
ME6 Spaarrekening
Nieuwe bruto rente: 0,57%
Nieuwe netto* rente: 0,40%
ME12 Spaarrekening
Geen nieuwe openingen en bijstortingen meer mogelijk.
Oude bruto rente: 1,43%
Oude netto* rente: 1,00%
*Na Afhouding van 30% roerende voorheffing
Zoals u kunt zien hebben we met de lancering van de ME1 en de ME6 Spaarrekening ook de rentevoeten van de bestaande rekeningen herzien, zodat deze beter aansluiten bij de opvraagbaarheid van de verschillende rekeningen. Voor de bestaande Express Spaarrekening en ME3 Spaarrekening betekent dit weliswaar een rentedaling. Voor de Express Spaarrekening gaat deze onmiddellijk in vanaf 19 juni 2018, voor de ME3 Spaarrekening gaat die pas drie maanden later in op 19 september 2018.
Niettegenstaande de aanhoudende lage rente, kiezen we er voor de ME12 rente niet te wijzigen, om die klanten te bedanken die van deze productlancering een succes maakten.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb deze mail helaas ook juist gelezen. Hun ME12 rekening gaf een mooie rente in vergelijking met spaarrekeningen van andere banken. De nieuw geïntroduceerde producten vind ik minder interessant ogen. 
Volgens mij gaan ze dezelfde weg op als Rabobank. De klanten zijn binnen dus ......
En wat met geld dat al op een ME12 staat en nog niet = opgevraagd?
Dat blijft dan 1% netto opbrengen tot het wordt opgevraagd? Stel dus dat dit 5j blijft staan op die rekening, blijft dit nog 5j 1% opbrengen?
Dat blijft dan 1% netto opbrengen tot het wordt opgevraagd? Stel dus dat dit 5j blijft staan op die rekening, blijft dit nog 5j 1% opbrengen?
Nee want de rente kan elke dag aangepast worden.
Interessant ?miljonairtje schreef: ↑19 juni 2018, 11:19 De nieuw geïntroduceerde producten vind ik minder interessant ogen.![]()
De ME3 Spaarrekening daalt van 0,40 naar 0,30 ... men introduceert nieuwe rekeningen om een rookgordijn op te trekken rond een daling van de intresten op hun "basisspaarrekening" ... net nu bv. Rabobank - weliswaar heel miniem - de rente begint op te trekken ...
Ik zal het eens goed bestuderen maar ik denk dat mijn avonturen bij MEDirect voorbij zullen zijn ...
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Ja, of tot wanneer ze dit rentepercentage ook verlagen.