Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Van de Velde

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
305 berichten
  • Pagina 16 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • …
  • 21
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

Re: Van de Velde

• Citeer

Bericht door Jhn » 27 april 2018, 13:42

gemiddelde aankoopkoers is 54 euro :-[
participatie is wel op 3 na de laagste, dus overall impact is niet zo groot.
met de reeds genomen winsten en dividenden wel in de plus.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 27 april 2018, 15:28

En gelachen dat er werd toen ik wees op de onhoudbaarheid van het dividend. Gelachen!

Geblin
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Geblin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Geblin » 27 april 2018, 19:02

optibear schreef: ↑27 april 2018, 13:14 Aan hoeveel hebben jullie soms gekocht? Vroeger nog gehad doch al weer verkocht.
Ik heb ze destijds aan ongeveer 37 EUR gekocht. We wisten dat het dividend van 3,5 EUR onhoudbaar ging zijn gezien men op dat moment de overtollige cash aan het uitkeren was. Zelf had ik liever gezien dat ze de cash (deels) binnenshuis hadden gehouden. Maar vermoedelijk hadden de familiale aandeelhouders liever wat centen nodig. Achja, nog altijd een goed bedrijf die nu echter door een moeilijkere periode gaat. Als mijn dividendjes volgende maand binnenstromen zal ik nog een pakketje bijkopen. Als iedereen er vanaf wil is het tijd om te kopen.

Mvg,

Geblin

Maxwell35
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Maxwell35
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maxwell35 » 27 april 2018, 22:21

Ik heb ze nog gekocht in 2016 aan 61€ en toch maar verkocht toen het toppen van 66 - 67€ aan het scheren was. Toen had ik zoiets van dit is niet meer normaal, en oververhit.
Gelukkig heb ik ze nooit meer opgepikt, maar ik vond hun product wel interessant en in de vorige CEO Ignace Van Doorselaere had ik wel vertrouwen, die man had een heel nuchtere kijk op hun businessmodel en had goede ideëen.
Ik heb er al horen zeggen dat ze er pas weer willen instappen nadat de brexit onderhandelingen rond zijn, maar die invloed zal maar beperkt zijn volgens mij.
Succes voor wie er nog in gelooft en wil bijkopen.

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 28 april 2018, 12:41

Maxwell35 schreef: ↑27 april 2018, 22:21 Ik heb ze nog gekocht in 2016 aan 61€ en toch maar verkocht toen het toppen van 66 - 67€ aan het scheren was. Toen had ik zoiets van dit is niet meer normaal, en oververhit.
Gelukkig heb ik ze nooit meer opgepikt, maar ik vond hun product wel interessant en in de vorige CEO Ignace Van Doorselaere had ik wel vertrouwen, die man had een heel nuchtere kijk op hun businessmodel en had goede ideëen.
Ik heb er al horen zeggen dat ze er pas weer willen instappen nadat de brexit onderhandelingen rond zijn, maar die invloed zal maar beperkt zijn volgens mij.
Succes voor wie er nog in gelooft en wil bijkopen.
Het is wel net het beleid van die CEO dat zich nu in de cijfers vertaalt, ofwel kon die zijn beleid niet doorzetten door de ruzie's binnenskamers... Analisten zeggen dat VDV onvoldoende heeft geïnvesteerd de voorbije jaren (natuurlijk makkelijk gezegd achteraf)

Rentenierke
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Rentenierke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Rentenierke » 28 april 2018, 15:33

Geblin schreef: ↑27 april 2018, 19:02 ... We wisten dat het dividend van 3,5 EUR onhoudbaar ging zijn gezien men op dat moment de overtollige cash aan het uitkeren was. ...
PRECIES.

Het zijn nota bene "analisten" en "journalisten" die deze berichten de wereld insturen dat Van De Velde 'moet knippen' in het dividend omdat het 'onhoudbaar' is...

Iedereen hier en op andere fora neemt dat zomaar over en zit erover te mekkeren.

Het beleid is altijd al geweest om 40% uit te keren als dividend, nu en vroeger.
Ze hebben na het debacle met Intimacy beslist om niet direct meer overnames te doen en de 'overtollige cash' uit te keren verspreid over enkele jaren. Ik geloof dat ze het zelf 'interim' dividend noemden

Iedereen die dit aandeel ook maar een beetje opvolgt wist dat het tijdelijk was.

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 28 april 2018, 18:55

Ja ze zijn wild geweest met hun cash, ze moesten overnames doen, ze moesten hoge dividenden uitbetalen.
Kortom, vdv heeft op grote voet geleefd en moet daar nu voor boeten en terecht!
Ze hebben het zelf verkloot en ik ook, door de signalen niet juist in te schatten en er naar te handelen.
...
Zijn de marie jo setjes nu ineens slecht, passen ze niet goed meer, ... denk het niet.
...
Tijd zal raad brengen, kijk maar naar Fagron.

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 28 april 2018, 22:27

Jhn schreef: ↑28 april 2018, 18:55 Ja ze zijn wild geweest met hun cash, ze moesten overnames doen, ze moesten hoge dividenden uitbetalen.
Kortom, vdv heeft op grote voet geleefd en moet daar nu voor boeten en terecht!
Ze hebben het zelf verkloot en ik ook, door de signalen niet juist in te schatten en er naar te handelen.
...
Zijn de marie jo setjes nu ineens slecht, passen ze niet goed meer, ... denk het niet.
...
Tijd zal raad brengen, kijk maar naar Fagron.
Ze hebben nog steeds een dikke nettokaspositie, dus laat die grote voet maar weg! Ze konden dat geld ook laten oppotten, zoals bvb bij Payton of Moury, maar wat ben je daar dan bij??
Het is ook niet door de dividendknip dat de koers zo zakt hé. Eerder het feit dat de omzet niet meer groeit, de marges zakken en er zware investeringen moeten gebeuren, e-commerce, daarnaast nog eens een verhoging van de belastingen in Tunesië...
Wat rentenierke zegt kan idd wel kloppen (ik volg het niet op). dividend komt overeen met 41% van de nettowinst & 45% van de FCF over 2017.

Iemand een gedacht/mening of ze hun problemen kunnen oplossen? Margeherstel, groei...? Blijven wel topmerken die ze hebben! De koers komt in een interessante zone, maar ik zie niet direct een herstel als ik hun trading-update bekijk.

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 26 juni 2018, 11:40

Knal! Bijna 30 euro, kom op zomer, lets sell some more bikini's ;) O0

TigerLB
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer TigerLB
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TigerLB » 4 juli 2018, 08:54

Sommigen stellen dat Van de Velde de koersdaling 'niet tegenwerkt' omdat men het bedrijf van de beurs zou willen halen.

Wat denken jullie daarvan ?

BenjaminBuffett
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer BenjaminBuffett
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BenjaminBuffett » 4 juli 2018, 14:35

Zoals hierboven reeds aangehaald, is Van de Velde bewust afgeweken van haar dividendpolitiek gedurende een aantal jaren en wordt die dividendpolitiek nu gewoon terug toegepast. De groep vond geen overnameopportuniteiten en zag ook niet meteen de noodzaak om meer te investeren in e-commerce.

De familie Van de Velde kon het geld waarschijnlijk privé beter investeren dan via de beursgenoteerde groep.
In totaal heeft de Van de Velde Holding, 56% aandeelhouder van de beursgenoteerde groep, sinds 2009/2010 ongeveer 183 miljoen EUR aan dividenden (+ één kapitaalsvermindering) uitgekeerd aan de familie.

Het is niet onmogelijk dat de familie het bedrijf van de beurs wenst te halen en de overige 44% opnieuw wil verwerven.
Aan de huidige beurskoers is die 44% ongeveer 175 miljoen EUR waard. Om dit te financieren zal de familie wel haar privéinvesteringen moeten liquid maken (hetgeen niet vanzelfsprekend is).

Als het bedrijf van de beurs wordt gehaald (hetgeen maar één van de mogelijke pistes is), zal het volgens mij niet aan de huidige, relatief lage koers kunnen gebeuren (maar eerder > 40 EUR). De Van de Velde holding heeft geen schulden en kan dus eventueel een lening aangaan om de beursexit te financieren.

Voor diegene die nog een hoog aankoopgemiddelde hebben (> 50 EUR) lijkt het mij wel aangewezen om hun positie aan de huidige koersen uit te breiden (bijv. te verdubbelen) teneinde te vermijden dat hun latent verlies gedeeltelijk gerealiseerd wordt door de eventuele beursexit.

Ik ga ervan uit dat de familie goede bedoelingen heeft (in het belang van alle aandeelhouders) en een beursexit vandaag niet aan de orde is. Een beursexit is echter niet uit te sluiten.

Aangezien Van de Velde terug moet investeren in omzetgroei, is de schrapping van meteen 2/3 van het dividend een erg goede beslissing (ze hadden dit wel een jaar of twee eerder moeten gedaan hebben). Trouwens door de terugval van de koers bedraagt het dividendrendement opnieuw 2,4% netto, hetgeen aardig is. Van de Velde heeft ook de mogelijkheid om het dividend terug op te trekken of een inkoopprogramma eigen aandelen te starten.

Naast een mooie nettocashpositie (> 25 MEUR), beschikt de groep ook over een ongebruikte kredietlijn van 10 MEUR, dus kan ze op het juiste moment overgaan tot een overname van een concurrent.

Gezien de financiële daadkracht van de Van de Velde Groep (solvabiliteit > 75%) zijn er heel véél mogelijkheden. Investeerders die op middellange/lange termijn redeneren en geduld uitoefenen, moeten gewoon hun aandelen houden of eerder bijkopen.

jens_dev
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jens_dev » 4 juli 2018, 15:13

Tegenover die mogelijke delisting aan een hogere koers staat wel heel wat onzekerheid hé.

Wat met het businessmodel? Dure lingerie verkopen in boetiekjes terwijl de consument steeds meer naar de grote ketens gaat. Van de Velde had jarenlang een sterk track record qua omzetgroei. Daar is plots een einde aan gekomen. Dit jaar een stabiele, wellicht zelfs lagere omzet + hogere kosten zal de winst enorm doen dalen. Daarnaast moet het bedrijf structureel (?) veel meer belastingen betalen in Tunesië. En de CEO is een hark die je platbombardeert met management speak. Voordien actief bij RWE en Essent. Energiebedrijven!

BenjaminBuffett
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer BenjaminBuffett
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BenjaminBuffett » 4 juli 2018, 15:38

De onzekerheid lijkt mij niet zo groot te zijn. De omzetdaling is tot op heden ook heel beperkt gebleven. Vergeet ook niet dat Van de Velde de laatste jaren geen overnames heeft verricht en algemeen weinig geïnvesteerd heeft. Zonder voldoende investeringen is het moeilijk om te groeien. Maar Van de Velde heeft wel de financiële middelen om op het juiste moment op overnamepad te gaan.

De hogere belastingen in Tunesië zullen grotendeels (of misschien volledig) gecompenseerd worden met de structurele belastingverlagingen in andere landen. In België, waar Van de Velde een hoge belastingdruk kent, geniet zij sinds 2018 van een DBI aftrek van 100% en het marginale tarief in de Vennootschapsbelasting daalt stelselmatig. In 2018 en 2019: 29,58% en vanaf boekjaar 2020: 25%. In België heeft de groep geen fiscale latenties en ondervindt ze dus geen nadelen van de minimale belastbare basis die voor grote vennootschappen in het leven werd geroepen.

Wat het businessmodel betreft, maak ik mij absoluut geen zorgen. De kwaliteit van de producten wordt hoog in het vaandel gedragen door de familie en rechtvaardigt een hogere prijs. De groep investeert nu meer in e-commerce, hetgeen een goede zaak is aangezien Van de Velde anders marktaandeel verliest. Het biedt ook de mogelijkheid om nieuwe afzetmarkten te bereiken. Er zijn immers veel landen waar Van de Velde slechts beperkt of zelfs niet actief is (bijv Scandinavië). Op termijn kunnen er misschien lingeriewinkels sluiten in de reeds bestaande afzetmarkten. Een beperkt aantal boetieks kunnen geopend worden in nieuwe afzetmarkten.

Uit onderzoek blijkt dat lingerie minder te lijden heeft onder e-commerce dan andere kledij aangezien lingerie vooral comfortabel moet zitten. Passen is dus aangewezen. Zowel jong als oud is geneigd om voor dit soort product nog naar een winkel te gaan, waarbij privacy en een goede service niet onbelangrijk is.

Zie ook de korte reportage die in het Vrt nieuws te zien was: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/10 ... neverkoop/
Laatst gewijzigd door BenjaminBuffett op 4 juli 2018, 17:06, 3 keer totaal gewijzigd.

jens_dev
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jens_dev » 4 juli 2018, 15:55

We zullen zien. Van de kwaliteit van het businessmodel ben ik minder overtuigd dan jij (cf. EVS). Alleszins zijn er genoeg aandelen te vinden zonder die onzekerheid die ook nog eens goedkoper noteren dan Van de Velde.

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 4 juli 2018, 16:06

Onder de € 29 ben ik wel geïnteresseerd; 40% opwaarts potentieel op een faire waarde van 18x VKS van € 30M.
multiple van 18 vanwege (voorlopig) ontbrekende groei, ondanks hoge marges & nettokas van 1,62 €/p.a.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

305 berichten
  • Pagina 16 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • …
  • 21
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy