3 banken, 3 mogelijkheden !!!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: 3 banken, 3 mogelijkheden !!!!
Doet me denken aan het futurisme van de jaren vijftig: in het jaar 2000 zouden we kunnen relaxen in zwevende auto’s die door een centrale verkeerscomputer geleid werden.

Gisteren een stukje uit een reportage gezien voor de steden van de toekomst. Weet niet meer welke in welke Chinese stad het was maar daar kon je met een enkele ID zowat alles, gaande van betalen, je eigen voordeur open doen, sportclub abonnement, enz... Geen tig bankkaarten, 100 paswoorden, klantenkaarten, bus en trein pasjes, enz... gewoon een enkele ID en klaar. Enig nadeel de overheid weet daar ook gewoon alles van je.
Ja, gemakkelijk hé. Dan hoeven ze enkel maar die ene kaart te stelen en te hacken om je bankrekeningen te plunderen en je huis leeg te halen.
Het is inderdaad een risico om alles van een enkel systeem te laten afhangen. Langs de andere kant kunnen alle resources naar dat ene systeem gaan om het te beveiligen en beschermen. Wie weet is dat beter dan dat elke bank, bedrijf, website, enz... zijn eigen beveiligingsplatform moet ontwikkelen en up to date houden.
Zelfs het meest veilig geachte systeem kan gekraakt worden. Denk maar aan de Enigmacode in WO II.
Ik gebruik N26. Bij online betalingen moet ik toestemming geven met de mobiele app.pol schreef: ↑30 april 2018, 11:49 De versnipperingen/ onduidelijkheden beginnen nu ook bij de banken. Gelijk GSM tarieven/ stroomtarieven niemand snapt er iets van.
Ik heb (uit veiligheids overwegingen) 3 spaarbanken. Om de rekeningen te raadplegen heb ik nodig:
Bij KBC op pc: een computer, een kaartlezer, mijn bankkaart en pincode. bij KBC op tablet: een tablet, een pincode van 5 cijfers.
Bij Rabobank een computer, een digittoestel, gebruikersnaam. Tablet app niet mogelijk.
Bij ME direct een computer, een gebruikersnaam, een wachtwoord en een GSM. Tablet app niet mogelijk.
Ik ben op pensioen.....kan nog volgen . Mijn echtgenote snapt er niets meer van....
Ik zal dus weer verplicht over moeten gaan naar 1 bank....
Wanneer het ook mogelijk is gebruik ik Alliant Credit Union voor veel zaken. Heb 0.65% interest op lopende rekening en 1.5% op spaarrekening. Wanneer ik een betaling maak in een regio waar ik niet aanwezig ben krijg ik een SMS, ook heb ik de mogelijkheid om elke betaling te betwisten, kostenloos. Let wel, het is een rekening in USD. Deze bank levert mij uitstekende services met 24/7 support. Nieuwe kaart wordt vrijwel geleverd binnen 2 werkdagen vanuit Amerika. Bij een Belgische bank kan dit wel eens 1-3 weken duren.
Maar ben het er volledig mee eens dat het te moeilijk is om banken te gebruiken in België.
Als jongeling raad ik je wel aan om proberen gewend te geraken aan het gebruik van mobiele apps, dit zal reeds de toekomst worden, hoe vroeger je hier mee start hoe beter. Probeer vaker je kaart te gebruiken en laat het cash geld achterwege. Je zal ook sneller een klare kijk hebben op je persoonlijke financiën.
Top informatie jonash
Kan je als inwoner EU, zonder enige link met de US, een rekening openen bij Alliant Credit Union? Aanvaarden ze Belgische GSM-nummers? Ik zie wel dat ze een wisselkoers van 1% hanteren, waardoor alles toch 1% duurder is? Als je hievoor Transferwise gebruikt ben je weer 0,5% kwijt.
Kan je als inwoner EU, zonder enige link met de US, een rekening openen bij Alliant Credit Union? Aanvaarden ze Belgische GSM-nummers? Ik zie wel dat ze een wisselkoers van 1% hanteren, waardoor alles toch 1% duurder is? Als je hievoor Transferwise gebruikt ben je weer 0,5% kwijt.
Dat zijn wel heel veel banken!elleelle schreef: ↑1 mei 2018, 06:57 Inderdaad,
Hoe meer banken , hoe meer verschillende mogelijkheden,
Door mijn beperkte motoriek aan de handen kan ik geen smartphone bedienen dus enkel laptop.
Door omstandigheden ( nieuw samengesteld gezin met kinderen wederzijds )
zeer veel bankrekeningen ( gemeenschappelijk + elk afzonderlijk )
Bij Argenta op de laptop met bakje en kaart ( gemeenschappelijk + echtgenote afzonderlijk )
Rabobank op de laptop met apart bakje voor gezamenlijke rek. en voor mijn echtgenote apart ( zij werd later klant )
Santander op de laptop (gemeenschappelijk )
Beobank op de laptop met bakje ( geen kaart ) elk afzonderlijk
ING op de laptop met bakje en kaart ( ik afzonderlijk )
KBC op de laptop met bakje en kaart ( ik afzonderlijk )
Record op de laptop met bakje en geen kaart ( ik afzonderlijk )
BPost op de laptop met bakje en kaart ( mijn echtgenote afzonderlijk )
Fortis enkel loket en self bank met kaart ( mijn echtgenote afzonderlijk )
Toch jammer dat de verschillende banken geen gelijkaardig systeem gebruiken.
Ik hoor jullie al denken die moet veel geld hebben maar ik ben op pensioen om medische redenen
en moet er jammer genoeg niet mee smijten .(minimum gezinspensioen )
Waarom zoveel?
Wat mij opvalt is vb dat er vrij veel banken in de lijst staan die redelijk duur zijn.
Fortis, KBC, ING zijn niet direct goedkope banken dus het is mij een raadsel waarom iemand daarbij zou gaan.
(tenzij in zeer specifiek omstandigheden).
Zelf zit ik bij:
Argenta (omdat dit niks kost en zit daar voor mijn pensioensparen)
Keytrade (voor de spaaroptie via het keyplan systeem)
BinckBank (voor te beleggen, maar zijn ondertussen ook niet meer de markt prijsberker)
Medirect (voor fondsen te kopen)
ING heeft alvast toch gratis (spaar)rekeningen.
Eigenlijk is dit mijn stokpaardje... Dat veel mensen denken dat Argenta gratis is en alle andere banken duur zijn.
Spaarrekeningen zijn overal gratis, by the way.
Ik heb bij Fortis een gratis rekening (Hello Bank) die me in jaren nog geen cent gekost heeft.
Sparen op hun Ster spaarrekening heeft als voordeel dat je niet maandelijks 500 euro mag storten maar op 1 januari al ineens 9000 euro. Beter om je geld te versassen dat nog aan 0,11 procent staat te roesten.
KBC heeft ook een gratis rekening maar daar zijn wel kosten als je aan een automaat van een andere bank geld afhaalt. Die rekening gebruik ik wel, maar de kaart gebruik ik niet actief. Ik heb er nog een start2save van voordien.
Hun effectenrekening is gratis. Bij de grootbanken zijn ze voor dit product (droog gewogen) voordeligst.
ING heeft met zijn oranje rekening het goedkoopste product op de markt (samen met tig anderen) want ook volledig gratis.
Hun verzekering Auto is voor mij het goedkoopste product gebleken. Hun Tempo spaarrekening is ook redelijk ok maar wel al minder dan het geweest is.
Belfius, nog een 'dure bank' heeft een gratis rekening. Die gebruik ik al jaren zeer actief en die heeft me nog nooit iets gekost. Belfius Assistance is goedkoop en dekt redelijk veel, heeft nogal wat aanpassingsmogelijkheden.
Waar ik naartoe wil : heb je die info dat die andere banken nogal duur zijn (wat zeker voor sommige producten waar is) uit je buikgevoel gehaald of bedoelde je meer dat ze duur zouden zijn voor bv beursverrichtingen. Dacht jij meer aan andere diensten dan zicht- en spaarrekeningen ?
Dat vind ik nu net niet (ik word een oude zak) ... geld dat "virtueel" op een kaart of op een app staat is een getal op een scherm ... geld dat door je handen glijdt en dat je moet afgeven bij het betalen van een aankoop "voel" je verdwijnen uit je financiën ... geef maar eens een briefje van 100 euro af en ervaar het verschil met eens strijken met je gsm over een betaaltoestel ... geld vertegenwoordigt geen waarde meer met die app-toestanden ...jonash schreef: ↑4 mei 2018, 09:20 Als jongeling raad ik je wel aan om proberen gewend te geraken aan het gebruik van mobiele apps, dit zal reeds de toekomst worden, hoe vroeger je hier mee start hoe beter. Probeer vaker je kaart te gebruiken en laat het cash geld achterwege. Je zal ook sneller een klare kijk hebben op je persoonlijke financiën.
Bv. In de VS gebruikt iedereen creditcards ... plastic money ... en als de ene kaart "vol" is, halen ze de volgende boven ... daar hebben ze totaal geen klare kijk op hun financiën ...
Het kan best zijn - en dat zal wel zo worden - dat cashloos de toekomst wordt maar het zal veel financiële problemen met zich meebrengen en dan vooral voor diegenen die nu al zoveel moeite hebben om hun budget te beheren.
(deze late reactie komt er omdat dit bericht toevallig weer kwam bovendrijven en ik het nog niet eerder had gelezen)
Waar ik me ook op betrap sinds ik een kredietkaart heb is dat ik meer koop dan vroeger.
Ik heb nu beobank extra world mastercard 5 euro per jaar maar dat haal ik er wel uit met men korting.
KBC nog altijd mijn voordeel van -25 te zijn.
Heb ook keytrade maar die gebruik ik niet actief.
Is Beobank als hoofdbank eigenlijk interessant?
Ik heb nu beobank extra world mastercard 5 euro per jaar maar dat haal ik er wel uit met men korting.
KBC nog altijd mijn voordeel van -25 te zijn.
Heb ook keytrade maar die gebruik ik niet actief.
Is Beobank als hoofdbank eigenlijk interessant?
- Probeer met je kredietkaart niet meer uit te geven dan wat je zou doen zonder kredietkaart. Ik stort zelf al mijn uitgaven tijdens de lopende maand nog op mijn rekening van mijn Mastercard bij Beobank, dan heb ik nooit verrassingen.
- Met iedere bank kan je ongeveer dezelfde dingen wel doen die een mens vaak nodig heeft.
Iedere bank kan je hoofdbank worden. Het is alleen de 'look and feel' die een beetje anders is.
Je kiest als hoofdbank voor mijn part die bank waar je het makkelijkst mee werkt, het beste contact mee hebt, het meest tevreden van bent. Dat kan om eender welke reden zijn. Ik heb mijn huidige hoofdbank bv gekozen omdat ze voor mijn part de handigste apps hebben en een kantoor dat nog redelijk goede openingsuren had (ondertussen afgebouwd maar idem bij de concurrentie... pffff).
- Met iedere bank kan je ongeveer dezelfde dingen wel doen die een mens vaak nodig heeft.
Iedere bank kan je hoofdbank worden. Het is alleen de 'look and feel' die een beetje anders is.
Je kiest als hoofdbank voor mijn part die bank waar je het makkelijkst mee werkt, het beste contact mee hebt, het meest tevreden van bent. Dat kan om eender welke reden zijn. Ik heb mijn huidige hoofdbank bv gekozen omdat ze voor mijn part de handigste apps hebben en een kantoor dat nog redelijk goede openingsuren had (ondertussen afgebouwd maar idem bij de concurrentie... pffff).
Beobank is echter ouderwets. Ik zou ze niet aanraden. Ik zou echter eerder opteren voor KBC of iets als Rabobank.
Ik houd wel een Exceldocument bij die ik op het einde van elke maand updated om mijn financien te tracken. Zo houd ik de saldos bij op elke rekening.
Daarnaast een aparte Excel met de vaste uitgaven en pensioenstortingen om een idee te geven wat er over blijft van mijn budget.
Budgetering apps als Youneedabudget helpen uiteraard ook als je de discipline ervoor hebt.
Ik houd wel een Exceldocument bij die ik op het einde van elke maand updated om mijn financien te tracken. Zo houd ik de saldos bij op elke rekening.
Daarnaast een aparte Excel met de vaste uitgaven en pensioenstortingen om een idee te geven wat er over blijft van mijn budget.
Budgetering apps als Youneedabudget helpen uiteraard ook als je de discipline ervoor hebt.
Daar kan ik je wel in volgen, maar je voorbeeld van KBC: waarom daar dan blijven? Die gratis rekening is toch niet nuttig als je er al anderen hebt?haelewyn schreef: ↑20 juni 2018, 22:49Eigenlijk is dit mijn stokpaardje... Dat veel mensen denken dat Argenta gratis is en alle andere banken duur zijn.
Spaarrekeningen zijn overal gratis, by the way.
Ik heb bij Fortis een gratis rekening (Hello Bank) die me in jaren nog geen cent gekost heeft.
Sparen op hun Ster spaarrekening heeft als voordeel dat je niet maandelijks 500 euro mag storten maar op 1 januari al ineens 9000 euro. Beter om je geld te versassen dat nog aan 0,11 procent staat te roesten.
KBC heeft ook een gratis rekening maar daar zijn wel kosten als je aan een automaat van een andere bank geld afhaalt. Die rekening gebruik ik wel, maar de kaart gebruik ik niet actief. Ik heb er nog een start2save van voordien.
Hun effectenrekening is gratis. Bij de grootbanken zijn ze voor dit product (droog gewogen) voordeligst.
ING heeft met zijn oranje rekening het goedkoopste product op de markt (samen met tig anderen) want ook volledig gratis.
Hun verzekering Auto is voor mij het goedkoopste product gebleken. Hun Tempo spaarrekening is ook redelijk ok maar wel al minder dan het geweest is.
Belfius, nog een 'dure bank' heeft een gratis rekening. Die gebruik ik al jaren zeer actief en die heeft me nog nooit iets gekost. Belfius Assistance is goedkoop en dekt redelijk veel, heeft nogal wat aanpassingsmogelijkheden.
Waar ik naartoe wil : heb je die info dat die andere banken nogal duur zijn (wat zeker voor sommige producten waar is) uit je buikgevoel gehaald of bedoelde je meer dat ze duur zouden zijn voor bv beursverrichtingen. Dacht jij meer aan andere diensten dan zicht- en spaarrekeningen ?
En voor de effectenrekening moet je het niet doen, want er zijn veel goedkopere alternatieven.
Of blijf je daar puur voor die start2save?
Ik zie ook niet goed waarom je KBC aanhaalt als een bank voor een gratis effectenrekening en dat ze droog gewogen voordelig zijn qua effectenrekening? Wat bedoe je daar mee?
KBC is bijlange na niet een van de goedkopere wat de aanschaf van fondsen of aandelen betreft.
Dus die logica snap ik niet.
Die rekening van Belfius is gratis, ok, maar so what? Wat heb je eraan om daar ook een gratis rekening te hebben als er geen voordelen aan zitten? Je spreekt over die belfius assistance, maar is dat zoveel goedkoper dan bij anderen?
Ik kijk alles na , zelfs de kleine lettertjes doorgaans, ivm de kosten en weet dat je bij bepaalde grootbanken ook iets kan krijgen dat gratis is, maar waarom zou ik een rekening willen bij een bank enkel en alleen omdat ze gratis is terwijl ik bij een andere bank (die op andere vlakken goedkoper is) ook zo'n rekening heb?