db Intensive plus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
ikke1967
db Intensive plus
hallo,
ik heb een db intensive plus rekening maar als ik dat uitreken heb ik geen
Getrouwheidspremie gekregen !!!! en dan schiet ik nog tekort als ik het uitreken met de calculator op het forum !!!!
ik heb vier stortingen gedaan met 6 dagen verschil en ben niet meer aan deze rekening geweest.
eerste storting 17/01/2008 tot 23/01/2008
- > 05/01/2009 Interesten - kosten - > Valutadatum: 01/01/2009
als ik naar de datum kijk is dit geen volledig jaar ?
kan iemand mij helpen ?
Getrouwheidspremie gekregen !!!! en dan schiet ik nog tekort als ik het uitreken met de calculator op het forum !!!!
ik heb vier stortingen gedaan met 6 dagen verschil en ben niet meer aan deze rekening geweest.
kan iemand mij helpen ?
-
Seppe
Re: db Intensive plus
Ik vrees dat je in de verkeerde rubriek aanbeland bent 
(DHB Bank is niet hetzelfde als DB)
Maar in antwoord op je vraag : Natuurlijk is dit is geen volledig jaar. Als de eerste storting op 17/01/2008 plaats vond en de laatste storting op 23/01/2008, dan is de getrouwheidspremie op die eerste storting van 17/01/2008 toch pas verworven op 17/01/2009 en op je laatste storting op 23/01/2009 (op voorwaarde dat de bedragen daartegen nog op de rekening staan natuurlijk). Dit betekent dat de getrouwheidspremies op deze stortingen pas op 1/01/2010 zullen uitbetaald worden tenzij je je Intensiv Plus rekening voor 1/01/2010 laat afsluiten. In dat geval zal DB de getrouwheidspremies uitbetalen (=storten op een rekening van jouw keuze) in de loop van de maand volgend op maand van de afsluiting van de rekening .
Maar in antwoord op je vraag : Natuurlijk is dit is geen volledig jaar. Als de eerste storting op 17/01/2008 plaats vond en de laatste storting op 23/01/2008, dan is de getrouwheidspremie op die eerste storting van 17/01/2008 toch pas verworven op 17/01/2009 en op je laatste storting op 23/01/2009 (op voorwaarde dat de bedragen daartegen nog op de rekening staan natuurlijk). Dit betekent dat de getrouwheidspremies op deze stortingen pas op 1/01/2010 zullen uitbetaald worden tenzij je je Intensiv Plus rekening voor 1/01/2010 laat afsluiten. In dat geval zal DB de getrouwheidspremies uitbetalen (=storten op een rekening van jouw keuze) in de loop van de maand volgend op maand van de afsluiting van de rekening .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Verplaatst naar Spaarrekeningen
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Uw uitleg ivm getrouwheidspremie klopt niet. In de wet staat dat een getrouwheidspremie verworven is indien een som gedurende een periode onaangeroerd op de rekening blijft staan:Seppe schreef: Ik vrees dat je in de verkeerde rubriek aanbeland bent
- ofwel 12 maanden
- ofwel 11 maanden binnen éénzelfde kalenderjaar
M.a.w. als je in januari stort, zou je de getrouwheidspremie moeten krijgen op het einde van het jaar!
ivm de getrouwheidspremie: zie antwoord van Seppe: die wordt pas voor u ten volle gerealiseerd op 23/1/2009.ikke1967 schreef: hallo,
kan iemand mij helpen ?
=> als je die dus wilt binnenrijven, dan dien je uw rekening(en) af te laten sluiten, en dan krijg je de maand nadien pas uw rente uitbetaald.
wat uw 'normale' intresten betreft, daarvoor verwijs ik naar de voorwaarden die op de site staan:
in jouw geval is de basisrente geen 4,25%, maar slechts 3% als ik dat toets aan de voorwaarden
bij DB moet je steeds nauwlettend in de gaten houden in welke 'actieperiode' je uw centen plaatst, en dan nog...de mensen die nog aan de actievoorwaarden "4,25% + 1%, gegarandeerd voor 1 jaar", hun inlage gedaan hebben voor 18/11/2008 riskeren ook nog een koude douche te ondergaan vanaf 1/4/2009 - DB verschuilt haar immers achter de nieuwe wetgeving die dat blijkbaar niet toelaat, hoewel er m.i. toch steeds wettelijke mogelijkheden genoeg zijn om de gedupeerden dat alsnog te garanderen, hetzij dan bvb. onder vorm van een bonus die het verschil compenseert...
uitkijken is meer dan de boodschap tegenwoordig!
1
Stortingen vanaf 02/07/2007 t.e.m. 31/12/2007 : basisrente 3,50% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m. 01/07/2008. Vanaf 02/07/2008 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 01/01/2008 t.e.m. 21/04/2008 : basisrente 3% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 22/04/2008 tot en met 15/06/2008 : basisrente 4% per jaar, getrouwheidspremie 0,50% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 16/06/2008 tot en met 04/08/2008: basisrente 4% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 05/08/2008 t.e.m. 17/11/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de datum van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 18/11/2008 t.e.m 31/12/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m 31/03/2009. Vanaf 01/04/2009 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
2
Rentevoeten gegarandeerd t.e.m. 31/03/2009. Vanaf 01/04/2009 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Voorwaarden van kracht op 01/01/2009 en onder voorbehoud van wijzigingen. Om te genieten van dit gratis aanbod, dient een cliënt bij de opening over een vermogen van minimum 1.000 euro bij Deutsche Bank te beschikken. Dit aanbod is niet toegankelijk voor minderjarigen.
-
ikke1967
dit vind ik terug :
http://www.deutschebank.be/nl/content/c ... paren.html
Wanneer u een storting doet op uw db Plus Boekje, brengt uw geld rente op vanaf de eerste dag. Dit geldt zowel voor de basisrente als voor de aangroeipremie. De eerste 6 maanden na de stortingsdatum geniet u de aangroeipremie op voorwaarde dat het gestorte bedrag gedurende 6 maanden op de rekening blijft staan. Na deze aangroeiperiode kunt u een getrouwheidspremie genieten. Die wordt toegekend voor elk bedrag dat gedurende 12 opeenvolgende maanden op de rekening blijft staan na de periode waarvoor de aangroeipremie werd toegekend. De boeking van de basisinteresten / interesten voortvloeiend uit de aangroei- en getrouwheidspremie gebeurt de eerste januari volgend op het kalenderjaar waarin ze verworven werden.
als ik het goed begrijp zou de getrouwheidspremie toch ook worden uitbetaald?
Wanneer u een storting doet op uw db Plus Boekje, brengt uw geld rente op vanaf de eerste dag. Dit geldt zowel voor de basisrente als voor de aangroeipremie. De eerste 6 maanden na de stortingsdatum geniet u de aangroeipremie op voorwaarde dat het gestorte bedrag gedurende 6 maanden op de rekening blijft staan. Na deze aangroeiperiode kunt u een getrouwheidspremie genieten. Die wordt toegekend voor elk bedrag dat gedurende 12 opeenvolgende maanden op de rekening blijft staan na de periode waarvoor de aangroeipremie werd toegekend. De boeking van de basisinteresten / interesten voortvloeiend uit de aangroei- en getrouwheidspremie gebeurt de eerste januari volgend op het kalenderjaar waarin ze verworven werden.
De voorwaarden die u hier aanhaalt zijn degene die op een DB-Plus boekje van kracht zijn (waren), uw beginpost spreekt daarentegen over een DB-Intensive Plus rekening, waarvan de voorwaarden voor getrouwheid steeds op 12 maanden (één jaar) liggen, dit in tegenstelling tot de voorwaarden van een DB-Plus boekje, waar inderdaad de aangroeipremie na 6 maanden verworven is.ikke1967 schreef: dit vind ik terug :
Verwar beide producten dus niet door elkaar, die elk hun specifieke intrest, aangroei en/of getrouwheid hebben, en dit dan nog verschillend in welke periode u de storting of aangroei deed!
mvg
-
ikke1967
probleem opgelost: heb contact opgenomen met de bank.
het geld moet tot 23/01/2009 op de rekening blijven staan voor je van getrouwheidspremie kan genieten.
ik dacht even dat het aan mijn neus vooorbij vloog
denk daarna een db E-saving account te openen.
dank u voor de reacties.
het geld moet tot 23/01/2009 op de rekening blijven staan voor je van getrouwheidspremie kan genieten.
ik dacht even dat het aan mijn neus vooorbij vloog
denk daarna een db E-saving account te openen.
dank u voor de reacties.
-
Seppe
Als dat zo in de wet staat en mijn uitleg ivm de getrouwheidspremie niet klopt, hoe komt het dan dat deutsche bank deze in het geval van ikke1967 op 01/01/2009 niet heeft uitbetaald ?! Wil dat dan zeggen dat deutsche bank zich niet aan de wet houdt ?!Vaganzza schreef:Seppe schreef: Ik vrees dat je in de verkeerde rubriek aanbeland bent
Uw uitleg ivm getrouwheidspremie klopt niet. In de wet staat dat een getrouwheidspremie verworven is indien een som gedurende een periode onaangeroerd op de rekening blijft staan:
- ofwel 12 maanden
M.a.w. als je in januari stort, zou je de getrouwheidspremie moeten krijgen op het einde van het jaar!
Laatst gewijzigd door Seppe op 13 januari 2009, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit staat al jaar en dag in de wetgeving. Ik citeer letterlijk de wet:Seppe schreef:Als dat zo in de wet staat en mijn uitleg ivm de getrouwheidspremie niet klopt, hoe komt het dan dat deutsche bank deze in het geval van ikke1967 op 01/01/2009 niet heeft uitbetaald ?! Wil dat dan zeggen dat deutsche bank zich niet aan de wet houdt ?!Vaganzza schreef: Uw uitleg ivm getrouwheidspremie klopt niet. In de wet staat dat een getrouwheidspremie verworven is indien een som gedurende een periode onaangeroerd op de rekening blijft staan:
- ofwel 12 maanden
(Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, artikel 21, 5°)
de basisrente, de getrouwheidspremie en de aangroeipremie worden berekend tegen een rentevoet uitgedrukt op jaarbasis. Zij worden eens per jaar in rekening gebracht.
De deposito's brengen rente op vanaf de bankwerkdag die volgt op de storting en brengen geen rente meer op, volgens de algemene voorwaarden van het spaardeposito, hetzij vanaf het begin van de lopende halve maand, hetzij vanaf de zevende bankwerkdag die de opvraging voorafgaat.
Bij opvraging na een storting worden evenwel het gestorte bedrag en het opgevraagde bedrag gecompenseerd voor de berekening van de rente, wanneer de storting, naar gelang van de gebruikte berekeningsmethode, heeft plaatsgevonden hetzij na het begin van de voormelde halve maand, hetzij na de zevende bankwerkdag die de opvraging voorafgaat.
Aan de titularis van een spaardeposito mag geen debetrente worden gevraagd.
De getrouwheidspremie wordt toegekend, ofwel voor de bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op dezelfde rekening ingeschreven bleven, ofwel per kalenderjaar, voor de bedragen die gedurende ten minste 11 opeenvolgende maanden van datzelfde kalenderjaar op dezelfde rekening ingeschreven bleven.
De aangroeipremie wordt toegekend voor de aangroei van het bedrag van de spaardeposito's op dezelfde rekening; zij mag niet worden toegekend voor de kapitalen die reeds de getrouwheidspremie genieten. De periode waarin die aangroei moet behouden blijven om de aangroeipremie te kunnen verkrijgen mag niet minder dan 6 maanden bedragen.
De getrouwheidspremie en de aangroeipremie worden pro rata temporis per ondeelbare vaste periode van ten minste een halve maand toegepast;
-
Seppe
Zou dat wetsartikel ondertussen niet verouderd zijn ?
Er staat ook nog in : "De deposito's brengen rente op vanaf de bankwerkdag die volgt op de storting en brengen geen rente meer op, volgens de algemene voorwaarden van het spaardeposito, hetzij vanaf het begin van de lopende halve maand, hetzij vanaf de zevende bankwerkdag die de opvraging voorafgaat." Er is ondertussen (bij mijn weten) toch geen enkele bank meer die dit vandaag nog toepast.
Er staat ook nog in : "De deposito's brengen rente op vanaf de bankwerkdag die volgt op de storting en brengen geen rente meer op, volgens de algemene voorwaarden van het spaardeposito, hetzij vanaf het begin van de lopende halve maand, hetzij vanaf de zevende bankwerkdag die de opvraging voorafgaat." Er is ondertussen (bij mijn weten) toch geen enkele bank meer die dit vandaag nog toepast.
Ik beantwoord uw vraag toch: "Hoe wordt de getrouwheidspremie omschreven in de wet".
Mijn antwoord gaat zelfs al terug tot 1992! Ook in het KB van de nieuwe spaarregeling (zie topic) staat dit er nog steeds in! Dus dit is al 17 jaar van kracht!
Het enige wat nog kan (maar hier ben ik totaal niet zeker van!) is dat er een aangroeipremie was op het moment van intekenen. Kan iemand bevestigen of dit zo was? Indien er op dat moment een aangroeipremie was (al is het maar 0,01%) dan begint de getrouwheidspremie pas na 6 maanden, de periode van de aangroeipremie, te lopen. Dit omdat de aangroei en getrouwheidspremie niet cumuleerbaar zijn.
Mijn antwoord gaat zelfs al terug tot 1992! Ook in het KB van de nieuwe spaarregeling (zie topic) staat dit er nog steeds in! Dus dit is al 17 jaar van kracht!
Het enige wat nog kan (maar hier ben ik totaal niet zeker van!) is dat er een aangroeipremie was op het moment van intekenen. Kan iemand bevestigen of dit zo was? Indien er op dat moment een aangroeipremie was (al is het maar 0,01%) dan begint de getrouwheidspremie pas na 6 maanden, de periode van de aangroeipremie, te lopen. Dit omdat de aangroei en getrouwheidspremie niet cumuleerbaar zijn.
-
Seppe
Normaal gezien is er géén aangroeipremie op de Intensiv Plus spaarrekening. Ik veronderstel van niet dus.
... hoe komt het dan dat deutsche bank deze in het geval van ikke1967 op 01/01/2009 niet heeft uitbetaald ?!
... hoe komt het dan dat deutsche bank deze in het geval van ikke1967 op 01/01/2009 niet heeft uitbetaald ?!
Laatst gewijzigd door Seppe op 13 januari 2009, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan moet wie in januari gestort heeft en het geld er tot het einde van het jaar onaangeroerd heeft laten opstaan, een getrouwheidspremie krijgen op het einde van het jaar.
-
Seppe
Niet volgens Deutsche Bank aangezien ikke1967 contact met hun heeft opgenomen en zij (DB) verklaren : "Het geld moet tot 23/01/2009 op de rekening blijven staan voor je van getrouwheidspremie kan genieten." ( zie zijn post van vandaag om 10:33:58 )Vaganzza schreef: Dan moet wie in januari gestort heeft en het geld er tot het einde van het jaar onaangeroerd heeft laten opstaan, een getrouwheidspremie krijgen op het einde van het jaar.
Laatst gewijzigd door Seppe op 13 januari 2009, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.