phishing-e-mail ontvangen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: phishing-e-mail ontvangen
Conform mijn engagement om jullie op de hoogte te houden van het verder verloop.
Het onderzoek naar het anonieme nummer van hetwelk ik opgebeld ben op 16/08, leidt niet tot identificatie van de beller.
De oproep is, aldus de ombudsdienst voor telecom, gebeurd vanuit het Verenigd Koninkrijk om deze reden kunnen zij de oproeper niet identificeren.
Waarschijnlijk zal het parket dus om dit verder uit te klaren, de Britse autoriteiten moet vragen om dit verder te onderzoeken?
Ik hoop dat ze verder onderzoek doen, ondanks de schadeloosstelling door mijn bank, omdat er ook nog het beeldmateriaal is van 2 betrokken handelszaken ...
Het onderzoek naar het anonieme nummer van hetwelk ik opgebeld ben op 16/08, leidt niet tot identificatie van de beller.
De oproep is, aldus de ombudsdienst voor telecom, gebeurd vanuit het Verenigd Koninkrijk om deze reden kunnen zij de oproeper niet identificeren.
Waarschijnlijk zal het parket dus om dit verder uit te klaren, de Britse autoriteiten moet vragen om dit verder te onderzoeken?
Ik hoop dat ze verder onderzoek doen, ondanks de schadeloosstelling door mijn bank, omdat er ook nog het beeldmateriaal is van 2 betrokken handelszaken ...
Volgens je eigen verklaring vertelde je dat de fraude gepleegd was ongeveer één uur nadat je een telefoontje kreeg van de zgz bankmedewerker.
Tenzij de beller vanuit het VK handlangers hier in Belgie had die post hadden gevat in de buurt van de betreffende winkels,lijkt het mij onmogelijk om op één uur efkes met de ferry naar hier te komen. Toch
?
Tenzij de beller vanuit het VK handlangers hier in Belgie had die post hadden gevat in de buurt van de betreffende winkels,lijkt het mij onmogelijk om op één uur efkes met de ferry naar hier te komen. Toch

zulke pipo's werken dikwijls met handlandlangers.
Mijn microsoftoplichters bellen ook dikwijls vanuit de UK
Mijn microsoftoplichters bellen ook dikwijls vanuit de UK
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt
1. De handlangers hebben aankopen gedaan in Amsterdam.
2. Als de beller wat hij ook in zijn bezit moge gehad hebben qua code - want dat weet ik nog steeds niet - dan is het toch niet moeilijk om die even door te bellen of te mailen via één of andere beveiligde mail-verbinding.
3. Finaal: de technieken waarover die mannen beschikken daar loop te de bank en de politie helaas en nogmaals 1000X helaas tegen achterop.
En finaal: waarom kan men vanuit het Belgisch gerecht niet vragen om dit nummer in Engeland verder te traceren.
En waarom zo lang wachten om de Nederlandse autoriteiten te vragen het beeldmateriaal van Mediamarkt te confisceren. Ze hebben trouwens al een dader op beeld op de beveiligingscamera's van de Pax Shop.
Nogmaals, ik ben schadeloos gesteld door 'Beflius' en dat apprecieer ik enorm. Ik heb ook voorzorgen genomen om herhaling te voorkomen los van het feit dat ik nu meer dan alert zal zijn. Mail van afzenders die ik niet ken als 'vetrouwd', vliegt automatisch de prullenbak in en die wordt, zonder bekijken, autoamtisch geleegd als ik mijn e-mail programma afsluit. Ik hoef ze zelfs niet meer te bekijken.
En verder ... anonieme telefoons houdt Telenet in de toekomst voor mij tegen in de centrale. Ik effectief 'anoniem' niet meer op mijn tel. display verschijnen.
En nogmaals: hoop dat ooit deze praktijken verklaard worden en de daders ontmaskerd en bestraft uiteraard. Dit is mij even veel waard als de financiële schade die hersteld is !!
Vind de passiviteit van overheid en Belfius toch beangstigend.
Ook veel mooie woorden van politiekertjes maar dat is alles.
Vraag mij ook af of een bank zonder zetels met beslissingsrecht (zoals Argenta) niet beter is want bedrog door eigen medewerkers is een oud (en verzwegen) zeer.
Dat was zeker al zo in de jaren '60 toen ik zelf bijna slachtoffer was (werkte gelukkig in een bank en wantrouwde de plaatselijke kantoordirecteur dadelijk want hij was zeer onwillig om me een bewijs van storting van contanten te geven). Je kan dan licht indenken hoe het tegenwoordig gaat, nu elk moreel besef verdwenen is.
Ook veel mooie woorden van politiekertjes maar dat is alles.
Vraag mij ook af of een bank zonder zetels met beslissingsrecht (zoals Argenta) niet beter is want bedrog door eigen medewerkers is een oud (en verzwegen) zeer.
Dat was zeker al zo in de jaren '60 toen ik zelf bijna slachtoffer was (werkte gelukkig in een bank en wantrouwde de plaatselijke kantoordirecteur dadelijk want hij was zeer onwillig om me een bewijs van storting van contanten te geven). Je kan dan licht indenken hoe het tegenwoordig gaat, nu elk moreel besef verdwenen is.
Vandaag was het deze... Zogezegd van Samsung en zogezegd een S9 gewonnen.
Komt van piranha en die zitten op @fastunala.eu. En onderaan dan dat lijntje 'AFMELDEN' erbij.
Titel : uw pakket wordt vandaag verzonden.
Man man man ... Bedrog , krot en company.
Kunnen ze die gasten niet samen met Fouad naar een Marokkaanse gevangenis sturen ?
Komt van piranha en die zitten op @fastunala.eu. En onderaan dan dat lijntje 'AFMELDEN' erbij.
Titel : uw pakket wordt vandaag verzonden.
Man man man ... Bedrog , krot en company.
Kunnen ze die gasten niet samen met Fouad naar een Marokkaanse gevangenis sturen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik krijg deze al sinds maanden, ongeveer een paar keer per week (op mijn "reserve"-e-mail-adres).
Steeds weer herinneren ze mij dat ik nog niet gereageerd heb op hun vorige mail.
Ik weet niet wat ik het best doe om daar vanaf te geraken.
Steeds weer herinneren ze mij dat ik nog niet gereageerd heb op hun vorige mail.
Ik weet niet wat ik het best doe om daar vanaf te geraken.
@Nefertari: reageer er op geen enkele manier op want dan weten ze dat je mailadres een in gebruik zijnd mailadres is en dat je nota neemt van hun mails. Stel een filter in om die mails ineens te verwijderen.
Vanuit mijn www 'postvak IN' klik ik op de website van Proximus, dus nog niet gedownload, bij 'meer acties' klik ik dan op 'markeren als ongewenst'.
Algemeen gesproken vind ik het het beste om email te gaan trieren voordat je ze op je computer binnenhaalt.
Vroeger deed ik dat met het programma Mailwasher, tegenwoordig met de Skynet www toepassing voor het bekijken van mail.
En met wat geluk pikt hun spamfilter (bij Proximus) dat op en worden die emails voortaan direct in de SPAM map gedropt.
Er bestaat een mogelijkheid om te gaan blokkeren op afzender of inhoud maar dat wordt een moeilijke want gladde palingen veranderen constant van emailadres of misschien zelfs van domein. Of er is altijd wel meer dan één paling in een vergiftigde poel.
Algemeen gesproken vind ik het het beste om email te gaan trieren voordat je ze op je computer binnenhaalt.
Vroeger deed ik dat met het programma Mailwasher, tegenwoordig met de Skynet www toepassing voor het bekijken van mail.
En met wat geluk pikt hun spamfilter (bij Proximus) dat op en worden die emails voortaan direct in de SPAM map gedropt.
Er bestaat een mogelijkheid om te gaan blokkeren op afzender of inhoud maar dat wordt een moeilijke want gladde palingen veranderen constant van emailadres of misschien zelfs van domein. Of er is altijd wel meer dan één paling in een vergiftigde poel.
Vandaag 'bedrog' via SMS... Dat is, voor zover ik me herinner, bij mij de eerste keer.
Een nummer uit Frankrijk..
Jup ... Stuur maar op met een circulaire check zeker ?
Een nummer uit Frankrijk..
Jup ... Stuur maar op met een circulaire check zeker ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 november 2018, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
criminelen gebruiken steeds meer jongeren als geldezel
https://www.gva.be/cnt/dmf20181108_0392 ... 9851106792
https://www.gva.be/cnt/dmf20181108_0392 ... 9851106792
heb op de link geklikt en ineens zijn al mijn schulden betaald. Een foutje van die criminelen ?
Er staat nogal zever in dat artikel:
Wie van jullie is in feeststemming vandaag? Zijn jullie op een feestdag nonchalanter dan anders?Ook het tijdstip waarop de mail werd rondgestuurd, is niet toevallig gekozen. “Het is feestdag vandaag, de mensen zijn dus sowieso nonchalanter."
Het is vandaag toevallig ook zondag. Dat de meeste diensten gesloten zijn heeft niets met 11 november te maken.Maar nog belangrijker: het is een dag waarop de meeste diensten gesloten en dus niet bereikbaar zijn. Je kan dus moeilijk officiële bevestiging krijgen dat het om een echte actie gaat.
ze moeten het nieuwsblad toch kunnen volschrijven he
ze hadden ook kunnen schrijven en dat het niet toevallig is dat die mails overdag worden verzonden, omdat ' s nachts de slachtoffers slapen of iets anders in bed doen
ze hadden ook kunnen schrijven en dat het niet toevallig is dat die mails overdag worden verzonden, omdat ' s nachts de slachtoffers slapen of iets anders in bed doen