Bekaert
TIP
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Bekaert
Bij de eerstvolgende recessie in de VS en het daarbijhorende einde van de record bullmarket gaat die Bekaert nog héél wat lager dan waar ie nu staat.
Alles volgt wallstreet en dat gaat daar geen jaren meer duren.
Waarschijnlijk gaat de koers van Bekaert dan met 1 cijfer geschreven worden, dat gaat altijd zo met dit soort van aandelen in een bearmarket.
Hoe laag is de vraag, maar in 1990 heeft ie op 5 gestaan. Gezien waar Bekaert NU al staat na 10 jaar bullmarket ligt dat wel binnen de mogelijkheden.
Waarschijnlijk gaat de koers van Bekaert dan met 1 cijfer geschreven worden, dat gaat altijd zo met dit soort van aandelen in een bearmarket.
Hoe laag is de vraag, maar in 1990 heeft ie op 5 gestaan. Gezien waar Bekaert NU al staat na 10 jaar bullmarket ligt dat wel binnen de mogelijkheden.
Mijn eerste aandeel maar ook direct het slechtste.
Gelukkige met geen al te groot bedrag ingestapt aan 23,67.
Gelukkige met geen al te groot bedrag ingestapt aan 23,67.
Bij -10% (gekocht tegen 18,55) vliegen ze onverbiddelijk buiten, staalhard.
Waarom stappen particulieren en vooral beginnelingen in aandelen die in een dalende trend zitten?
Je zag toen in 1 oogflits zo mooi op de grafiek dat Bekaert er niet pluis uitzag. Zelfs een kleuter zag dat het altijd maar dieper ging vallen. Ik begrijp dat niet.
Je zag al vele maanden die dalende toppen en het aandeel presteerde altijd veel slechter dan de BEL20.
Zou dat zijn omdat men aandelen als koopwaar beschouwt zoals goederen die we steeds zo afgeprijst mogelijk kopen?
Je zag toen in 1 oogflits zo mooi op de grafiek dat Bekaert er niet pluis uitzag. Zelfs een kleuter zag dat het altijd maar dieper ging vallen. Ik begrijp dat niet.
Je zag al vele maanden die dalende toppen en het aandeel presteerde altijd veel slechter dan de BEL20.
Zou dat zijn omdat men aandelen als koopwaar beschouwt zoals goederen die we steeds zo afgeprijst mogelijk kopen?
Als dat uw uitgangspunt is zou ik nu al uw aandelen verkopen... tenzij je een recession proof portfolio hebt. Nog even en Bekaert wordt failliet verklaard denk ik. Ik wacht rustig de cijfers af in november.the_bishop schreef: ↑22 oktober 2018, 14:52 Bij de eerstvolgende recessie in de VS en het daarbijhorende einde van de record bullmarket gaat die Bekaert nog héél wat lager dan waar ie nu staat.
Met wat geduld komt dit wel goed, er zijn heel wat aandelen al dan niet zwaar gecorrigeerd in de laatste maanden. Bekaert heeft zelfs de zware financiële crisis van 2008-2010 levend en wel doorstaan en zal ook de volgende recessie doorstaan. Je hebt minder dan de boekwaarde per aandeel betaald, dus nog niet zo slecht gedaan.
Niet alleen had ik al maanden met grafieken de dalende trend van Bekaert en van Europa in het algemeen aangetoond. Ik heb u zelfs in juli verwittigd om als beginneling geen aandelen te kopen, met de nodige uitleg erbij van waarom niet. Je bent zelfs beter af met 0,2% op een spaarrekening.
Daar verlies je alleen maar inflatie.
Het probleem is nu hoe moet je uit zo een aandeel als Bekaert geraken, om nog iets minder te verliezen.
Bij aandelen die onder het dalende 200 daags gemiddelde noteren zit je bij de prooidieren. Bounces worden meestal gebruikt om te verkopen en dat is al de hele geschiedenis zo. Ook toen er nog geen computers bestonden.
Ik kan hier in dit draadje u ook de verwittigingen van "the_bishop" aanbevelen.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Ik koop wat fundamenteel aantrekkelijk is en in staat is de volgende crisis te overleven (heb ook nog Bekaert gehad, maar wijselijk besloten te verkopen, niet mijn sector gegeven de schuldgraad en lagere marges). Punt is dat je te veel aangeeft dat je TA systeem perfect alles weet te voorspellen, gaat je model mij zeggen wanneer in te stappen in een crash? Waarschijnlijk niet want je SMA200 boei zal pas een koopsignaal opleveren na 4 jaar 
Bij Bekaert zijn er serieuze besparingen aan de gang. Veel ontwikkelingen worden on hold geplaatstgeplaatst ! Aankoop/bouw nieuwe machine voor hun eigen plants worden onder een microscoop bekeken. Weinig machinebouw momenteel dus. Er heerst een grote druk in het bedrijf onder de naam van de besparingen. Prioriteit nr 1 is hun schuld laten zakken .
Even terzijde , in augustus toch serieus wat interne aankopen geweest bij Bekaert !
(Zie onderstaande website)
fsma.be
Even terzijde , in augustus toch serieus wat interne aankopen geweest bij Bekaert !
(Zie onderstaande website)
fsma.be
Bekaert herschikt en herfinanciert schuld Bridon-Bekaert Ropes Group
https://www.trivano.com/aandeel/bekaert ... ersbericht
https://www.trivano.com/aandeel/bekaert ... ersbericht
Voor Jan Reyns in De Standaard vandaag is de afstraffing van Bekaert op de beurs overdreven.
Ook in De Standaard van KroffInvest
1 Bekaert
18,61 euro
De koers komt van 50 euro en is dus veel meer dan gehalveerd. Het aandeel noteert onder de boekwaarde, terwijl het toch winstgevend is. Maar de handelsoorlog van Trump weegt op het sentiment en de turnaround bij dochter Bridon vergt tijd. Bekaert is nog steeds in familiale handen, wordt goed geleid en zal opnieuw boven water komen.
1 Bekaert
18,61 euro
De koers komt van 50 euro en is dus veel meer dan gehalveerd. Het aandeel noteert onder de boekwaarde, terwijl het toch winstgevend is. Maar de handelsoorlog van Trump weegt op het sentiment en de turnaround bij dochter Bridon vergt tijd. Bekaert is nog steeds in familiale handen, wordt goed geleid en zal opnieuw boven water komen.
Maar hopelijk dan toch terug naar €50.Alverman schreef: ↑31 oktober 2018, 19:00 Ook in De Standaard van KroffInvest
1 Bekaert
18,61 euro