Opname Psychiatrie
Re: Opname Psychiatrie
Als ik de verschillende reacties hier lees, kom ik tot de vaststelling dat ik eens dringend werk moet maken van (her-)opzoekingen ivm verzekeringen en psychiatrie.
Blijkbaar zijn er op dat vlak een aantal verbeteringen gekomen in de loop van de jaren dat mijn gezin daar ervaringen mee had.
Zo heeft mijn stiefzoon (die lijdt aan psychoses) nog nooit 1 euro tussenkomst gekregen van de verzekering waar hij aangesloten is via zijn werkgever.
Het is wel al vele jaren geleden dat hij voor het eerst werd opgenomen in de psychiatrie. Daar dit toen (volgens de personeelsdienst van zijn werkgever) niet aanvaard werd, zijn wij daar nooit meer op teruggekomen bij latere opnames.
Anderzijds kennen wij de voorwaarden niet en heeft zijn werkgever ons nooit inzage gegeven in de (eventueel veranderde) voorwaarden van de groeps-hospitalisatieverzekering.
Blijkbaar zijn er op dat vlak een aantal verbeteringen gekomen in de loop van de jaren dat mijn gezin daar ervaringen mee had.
Zo heeft mijn stiefzoon (die lijdt aan psychoses) nog nooit 1 euro tussenkomst gekregen van de verzekering waar hij aangesloten is via zijn werkgever.
Het is wel al vele jaren geleden dat hij voor het eerst werd opgenomen in de psychiatrie. Daar dit toen (volgens de personeelsdienst van zijn werkgever) niet aanvaard werd, zijn wij daar nooit meer op teruggekomen bij latere opnames.
Anderzijds kennen wij de voorwaarden niet en heeft zijn werkgever ons nooit inzage gegeven in de (eventueel veranderde) voorwaarden van de groeps-hospitalisatieverzekering.
Wij hebben iemand in de familie die de voorbije 10 jaar al verschillende keren in opname is geweest in een psychiatrisch ziekenhuis omwille van depressies, psychotische problemen en persoonlijkheidsstoornis. Ik heb het eens gevraagd en op de kleine vrijstellingen na die moeten betaald worden bij elke opname heeft die persoon niks moeten betalen met een hospitalisatieverzekering van DKV. Ze is in totaal al 1,5 jaar in opname geweest. Op de sociale dienst van dat ziekenhuis hebben ze haar ook gezegd dat DKV de beste keuze is voor mensen met psychiatrische problemen. Bij verslavingen komen ze wel niet tussen. En de premie die ze betaalt is wel hoog: ongeveer €350 per jaar (ze is 30 jaar).
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
tussenkomst hangt bij psychiatrische aangelegenheden af van de oorzaak. Alcohol of drugs gerelateerd is voor eigen rekening. Een aandoening die wel medische gronden heeft wordt wel gedekt.
Ik heb zonet eens de algemene voorwaarden van een paar aanbieders bekeken en je merkt toch verschillen hoor. De tegemoetkoming is bij de CM bv. beperkt tot €1000 per jaar. Bij KBC en Bond Moyson zie ik dat ze voor max. 2 jaar (gecumuleerd) gedurende het hele leven van de verzekerde tussenkomen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)