Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Welke aandelen kiezen met hoog en stabiel rendement?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
122 berichten
  • Pagina 5 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 9
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Jeky
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Jeky
Verstuur privébericht

Re: Welke aandelen kiezen met hoog en stabiel rendement?

• Citeer

Bericht door Jeky » 28 november 2018, 17:34

B7H4long schreef: ↑28 november 2018, 10:51 Hieronder twee grafieken die de totale rendement van 2 US Aristocrat fondsen vergelijkt met de basisindex S&P500.

En de grafiek is optimistisch voor de aristocrat fondsen want ze houden geen rekening met de BE dividenbelasting van 30%, die voor de standaard SP500 fonds niet hoeft te worden betaald.
1. Als ik de eerste grafiek bekijk dan kan ik op basis van de NAV van de fondsen alleen maar conluderen dat het hier om een evolutie van de prijs gaat en GEEN total return zoals je zelf beweert. Via Morningstar zie ik geen verschil tussen de drie op een groeigrafiek op 5 jaar.
2. Waarom zou je op de distributies van dat SP500 fonds (IVV) geen RV hoeven te betalen ?
3. De drie aangehaalde fondsen hanteren een totaal verschillende wegingsmethode: IVV is gewogen volgens marktkapitalisatie, SDY volgens dividendrendement en NOBL is gelijkgewogen volgens de info die ik heb teruggevonden.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 28 november 2018, 18:51

B7H4long schreef: ↑28 november 2018, 12:18
Laat me het antwoord van een paar dagen geleden verder uitwerken:

IWDA ...(IWRD)
Best wel een beschamend advies wat jij hier durft geven, die mens wenst minimaal 3% netto rendement, IWRD geeft slechts 1,74% bruto, dus ruim onvoldoende. Dus dan maar IWDA voor een 65 plusser? Het zal hem maar overkomen om een drawdown van 50% mee te maken en jaarlijks gedwongen zijn om een stuk te verkopen. Stel dat hij €1.000.000 heeft, en jaarlijks voor €30.000 moet verkopen als inkomen. Als het wat tegen zit is zijn investering volgend jaar nog maar €500.000 waard, een verkoop van €30.000 vertegenwoordigt dan 6%. Zelfs met een mooi herstel nadien is de kans nul dat hij hiervan kan herstellen, hij zal immers jaarlijks de aangroei volledig of grotendeels opeten. Bij uitblijven van herstel zal het kapitaal snel verder slinken en wordt het helemaal een ramp.

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 28 november 2018, 19:40

SPDR euro dividend aristocrats etf dividendrendement afgelopen 12 maand: 3,58

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 28 november 2018, 20:19

Komaan hé zeg, als de topic -starter cojones heeft gewoon ALL-Inn op Bpost ;D

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 28 november 2018, 21:18

vortex schreef: ↑28 november 2018, 18:51

IWDA ...(IWRD)
Best wel een beschamend advies wat jij hier durft geven, die mens wenst minimaal 3% netto rendement, IWRD geeft slechts 1,74% bruto, dus ruim onvoldoende. Dus dan maar IWDA voor een 65 plusser? Het zal hem maar overkomen om een drawdown van 50% mee te maken en jaarlijks gedwongen zijn om een stuk te verkopen. Stel dat hij €1.000.000 heeft, en jaarlijks voor €30.000 moet verkopen als inkomen. Als het wat tegen zit is zijn investering volgend jaar nog maar €500.000 waard, een verkoop van €30.000 vertegenwoordigt dan 6%. Zelfs met een mooi herstel nadien is de kans nul dat hij hiervan kan herstellen, hij zal immers jaarlijks de aangroei volledig of grotendeels opeten. Bij uitblijven van herstel zal het kapitaal snel verder slinken en wordt het helemaal een ramp.
Beter wat obligaties/cash achter de hand houden want dividenden kunnen ook dalen tijdens een crash (+ niet vergeten dat de beurskoers vermindert met de waarde van het dividend op het moment van uitbetaling: https://www.investopedia.com/articles/s ... ations.asp)

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 28 november 2018, 21:31

Jeky schreef: ↑28 november 2018, 17:34
B7H4long schreef: ↑28 november 2018, 10:51 Hieronder twee grafieken die de totale rendement van 2 US Aristocrat fondsen vergelijkt met de basisindex S&P500.

En de grafiek is optimistisch voor de aristocrat fondsen want ze houden geen rekening met de BE dividenbelasting van 30%, die voor de standaard SP500 fonds niet hoeft te worden betaald.
1. Als ik de eerste grafiek bekijk dan kan ik op basis van de NAV van de fondsen alleen maar conluderen dat het hier om een evolutie van de prijs gaat en GEEN total return zoals je zelf beweert. Via Morningstar zie ik geen verschil tussen de drie op een groeigrafiek op 5 jaar.
2. Waarom zou je op de distributies van dat SP500 fonds (IVV) geen RV hoeven te betalen ?
3. De drie aangehaalde fondsen hanteren een totaal verschillende wegingsmethode: IVV is gewogen volgens marktkapitalisatie, SDY volgens dividendrendement en NOBL is gelijkgewogen volgens de info die ik heb teruggevonden.
Inderdaad, om voldoende ver terug te gaan had ik de grafieken van Morningstar.com gebruikt, maar niet de juiste opties geselecteerd. Dom. Ik heb de post aangepast.

NOBL en SDY worden dikwijls gebruikt als voorbeelden van dividend aristocrats fonden.
Ze gebruiken iets andere Aristocrat indexen. Na ervaringen met zijn eerste indexen in het begin van de eeuw heeft S&P nieuwe indexen gedefineerd die ook rekening houden met de extra jaren, en hebben ook een "verfijnde" set van selectie criteria en weging in de index.

Er zijn bij mijn weten geen dividend aritocrat fondsen die de dividenden herbeleggen. Als Belgische belegger zal dus altijd de 30% RV betalen. Er zijn wel s&p500 fondsen die dividenden herbeleggen, en dus kan je daar de 30% RV vermijden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 28 november 2018, 21:33

vortex schreef: ↑28 november 2018, 18:51

IWDA ...(IWRD)
Je kan misschien de hele thread eens herleze. Maar lees voordien nog eens over het rendement van aandelen en aandelenfondsen. hint: IWRD heeft geen rendement van 1,74%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 28 november 2018, 21:39

Tiziano schreef: ↑28 november 2018, 19:40 SPDR euro dividend aristocrats etf dividendrendement afgelopen 12 maand: 3,58
... en een 1 jaar (totaal) rendement van -3,24%

Ter vergelijking IWDA heeft een 1 jaar (totaal) rendement van +4,62%.

Geld is geld - persoonlijk ga ik toch voor de laatste - er is bijna 8% verschil op 1 jaar.

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 28 november 2018, 22:02

B7H4long schreef: ↑28 november 2018, 21:39
Tiziano schreef: ↑28 november 2018, 19:40 SPDR euro dividend aristocrats etf dividendrendement afgelopen 12 maand: 3,58
... en een 1 jaar (totaal) rendement van -3,24%

Ter vergelijking IWDA heeft een 1 jaar (totaal) rendement van +4,62%.

Geld is geld - persoonlijk ga ik toch voor de laatste - er is bijna 8% verschil op 1 jaar.
Dat klopt maar de vergelijking is niet echt juist want iwda is globaal en de spdr etf is enkel euro aandelen.

Er is ook een global dividend aristocrats etf met 1 jaar rendement van 3,65% + 3,89% dividend rendement.

Akkoord de etf heeft een lagere spreiding als iwda en ja je betaalt rv maar dat is wat de OP zoekt.

MP1980
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer MP1980
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MP1980 » 29 november 2018, 01:06

Als ik 65 zou zijn en ''minstens'' 1miljoen spaargeld had ( en gronden en klein pensioen ) zou ik vooral wat ''leven''

Manman miljonair en uw hoofd breken over een paar procentjes dan heb je idd geen leven ::)

Maar succes ermee zou ik zeggen uw eventuele kinderen en kleinkinderen gaan het toejuichen dat je van 1 miljoen er twee wil maken tegen dat u sterft.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 29 november 2018, 08:21

MP1980 schreef: ↑29 november 2018, 01:06 Als ik 65 zou zijn en ''minstens'' 1miljoen spaargeld had ( en gronden en klein pensioen ) zou ik vooral wat ''leven''

Manman miljonair en uw hoofd breken over een paar procentjes dan heb je idd geen leven ::)

Maar succes ermee zou ik zeggen uw eventuele kinderen en kleinkinderen gaan het toejuichen dat je van 1 miljoen er twee wil maken tegen dat u sterft.
Stel dat hij 2 miljoen heeft, met 3% netto inkomsten heb je exact 5000 euro per maand.
Dat lijkt me voor een gepensioneerd koppel een mooie som om van het leven te genieten.
Waarom associeer jij "leven" met grote uitgaves doen?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 29 november 2018, 08:25

MP1980 schreef: ↑29 november 2018, 01:06 Als ik 65 zou zijn en ''minstens'' 1miljoen spaargeld had ( en gronden en klein pensioen ) zou ik vooral wat ''leven''

Het één sluit het andere niet uit, kennis van mijn ouders bevond zich in volgende situatie: Succesvolle zaak (particulier - dus veel zwart geld) uitgebaat samen met zijn vrouw, hij zelfstandige, zij zelfstandig helpster. Gevolg was een gezinspensioen van ca 1000 €, beiden hebben eveneens 7 cijfers op de bank. Eenmaal in pensioen stelden ze vast dat ze elke maand geld van de rekening moesten halen om een normale levensstijl aan te houden - als je heel je leven geld hebt gespaard en normaal kon leven van je inkomen voelde het voor beiden zeer onaangenaam om elke maand hun kapitaal te zien dalen. Beiden hebben dan besloten een stuk grond te kopen om daar vervolgens 10 appartementen te (laten) bouwen. Rekening leeg, appartementen op naam van de kinderen en elke maand "vers" geld.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 29 november 2018, 08:47

MP1980 schreef: ↑29 november 2018, 01:06 Maar succes ermee zou ik zeggen uw eventuele kinderen en kleinkinderen gaan het toejuichen dat je van 1 miljoen er twee wil maken tegen dat u sterft.
Tot ze zien hoeveel belastingen ze daarop mogen, pardon, moeten betalen. Indien het de bedoeling is om nabestaanden een mooie toekomst na te laten moet er naar meer gekeken worden dan enkel rendement. Dan kan het bvb interessant zijn om een deel onder te brengen in vastgoed, omdat dit apart belast wordt. Ook bepaalde vormen van schenkingen (bvb van aandelen) zouden hier mogelijk interessant kunnen zijn.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 29 november 2018, 08:49

contextbinder schreef: ↑28 november 2018, 20:19 Komaan hé zeg, als de topic -starter cojones heeft gewoon ALL-Inn op Bpost ;D
Een voordeel zou zijn dat de transactiekosten laag zijn, maar het dividend dat je ontvangt zou niet alleen heel zwaar belast worden, het zou ook meteen een nieuw topic opleveren: "ik heb een bedrag met 6 cijfers en..."
:-\

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 29 november 2018, 08:53

Als je 7 cijfers hebt en je doet geen successieplanning wordt je quasi even zwaar belast op de kapitalisatie (bijvoorbeeld via IWDA) dan op de roerende voorheffing van een bedrijf dat 100% dividend uitkeert. (bijvoorbeeld BPost)

27% tov 30%
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

122 berichten
  • Pagina 5 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy